Gyurkity Péter

A Google és a Baidu is a ChatGPT ellen indul

Mindkét cég saját keresőjébe integrálná megoldását, az AI fokozott felhasználásával.

Az elmúlt hónapokban viszonylag gyorsan a középpontba került az Open AI megoldása, amely számos területen ígért komoly előrelépést – egyben sokak ellenkezését váltva ki. Legutóbb megtudhattuk, hogy valóságos rémálom volt a fejlesztés tökéletesítése, a Microsoft azonban nem érezheti biztonságban magát, hiszen most két nagy rivális jelentette be, hogy hasonló megoldással készülnek.

A héten először a Google első embere jelezte, hogy már elkészült a házon belül fejlesztett megoldás, amely a Bard nevet kapta meg. Ez már a szintén saját fejlesztésű nyelvre támaszkodik, a közeljövőben pedig a Language Model for Dialogue Applications (LaMDA) könnyebb változatával állnak majd elő, hogy a tesztelők szélesebb köre számára tegyék elérhetővé a megoldást, mielőtt azt teljes mértékben integrálják a jól ismert internetes keresőbe. Ennek megvalósulásával nemcsak pontosabb és relevánsabb eredményeket kapnánk, de a komplex kérdésekre is gyorsan választ kaphatunk majd, bár sokan (így például a tanárok) attól tartanak, hogy ezzel még többen ússzák majd meg a tulajdonképpeni munkát, teljes mértékben az új botokra alapozva a különböző esszék, vagy akár a diplomamunkák összeállítását.

A Baidu eközben gyakorlatilag ugyanezen bejelentésre szánta el magát, ők ugyanis már az Ernie Bot szélesebb körű alkalmazására készülnek. Az Enhanced Representation through Knowledge Integration ugyanezt célozza meg, amíg ugyanis az első körben a bot még önálló appként válik majd elérhetővé, ezt később ők is integrálnák saját keresőjükbe, a Microsoft és a Google nyomába eredve, remélhetőleg hasonlóan jó eredményeket produkálva. Érdemes megjegyezni, hogy amíg a Google már 6 éve dolgozik az AI ilyen jellegű felhasználásán, a Baidu esetében 2019-ben indult el az erre irányuló munka, a jelek szerint azonban ők sem állnak messze a debütálástól.

Erre a mostani jelzés szerint már márciusban sor kerülhet, kíváncsian várjuk, hogy ez mennyiben lesz sikeres.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Ellaberin #2
    Nos most erre halad a világ. Muszáj bővíteni és csiszolni az AI kommunikációt.
    És nem sokára ki lehet rugdosni a callcenterek dolgozóit tömegestől. Elég lesz egy felhőben csatbotot bérelni, felkészíteni a specifikus területre és kész.
    (Az elérések biztosan lerövidülnek és még - csúnya módon, de kimondva -, bizonyos szintig a minőség is javulhat.)
  • RJoco #1
    Ezt olvasva olyan érzésem támadt, mintha Asimov gyűjteménysorozatának az elején járnék.