Berta Sándor
Ragasztóval javították meg a brit atom-tengeralattjárót
A gondatlan művelet felháborodást keltett az Egyesült Királyságban.
A 150 méter hosszú HMS Vanguard az 1990-es években épült és a brit királyi haditengerészet egyik legnagyobb tengeralattjárója, amely nukleáris energiával működik. A The Sun és a The Guardian értesülései alapján a haditengerészet belső vizsgálatot rendelt el a reaktor hanyagul elvégzett javításai miatt, ugyanis, mint kiderült a reaktortérben lévő hűtőcsövekre rakott szigetelést ragasztóval rögzítették.
A jelentések szerint a szóban forgó hűtőcsövekre rakott szigetelést tartó elemek csavarfejei túlhúzás miatt leváltak. Ahelyett, hogy kicserélték volna azokat, az illetékes védelmi vállalat, a Babcock alkalmazottai inkább gyorsan visszaragasztották a csavarokat. A rögtönzött javítást a Vanguard végső ellenőrzése során fedezték fel a szárazdokkban, amikor az egyik csavar leesett és jelentették. "Ez szégyen. Az atomenergiával nem lehet játszani. A szabványok szabványok és a nukleáris szabványok soha nem sérülhetnek" - idézett a The Sun egy névtelenül nyilatkozó haditengerészeti alkalmazottat.
A védelmi minisztérium szóvivője kijelentette, hogy a HMS Vanguardon csak egy "hibát" találtak. Ezt "azonnal jelentették és kijavították". A Babcock védelmi cég a következőket nyilatkozta: "Minden minőséggel kapcsolatos probléma nagy csalódás, de a saját robusztus ellenőrzési eljárásaink révén felfedeztük a problémát. A munka nem volt hatással a biztonságra vagy a működésre." A Babcock a brit védelmi minisztérium második legnagyobb vállalkozója és több milliárd dolláros szerződésekkel rendelkezik a haditengerészet Astute és Vanguard tengeralattjáró-flottájának karbantartására. Jelenleg a javítási jegyzőkönyvek átvizsgálása zajlik, hogy kiderítsék ki és mikor volt akkor a felelős.
A The Guardian még tavaly decemberben számolt be a flotta egyes egységei körüli biztonsági aggályokról, amikor azok rekord hosszúságú ideig, 5 hónapig futottak ki a tengerre.
A 150 méter hosszú HMS Vanguard az 1990-es években épült és a brit királyi haditengerészet egyik legnagyobb tengeralattjárója, amely nukleáris energiával működik. A The Sun és a The Guardian értesülései alapján a haditengerészet belső vizsgálatot rendelt el a reaktor hanyagul elvégzett javításai miatt, ugyanis, mint kiderült a reaktortérben lévő hűtőcsövekre rakott szigetelést ragasztóval rögzítették.
A jelentések szerint a szóban forgó hűtőcsövekre rakott szigetelést tartó elemek csavarfejei túlhúzás miatt leváltak. Ahelyett, hogy kicserélték volna azokat, az illetékes védelmi vállalat, a Babcock alkalmazottai inkább gyorsan visszaragasztották a csavarokat. A rögtönzött javítást a Vanguard végső ellenőrzése során fedezték fel a szárazdokkban, amikor az egyik csavar leesett és jelentették. "Ez szégyen. Az atomenergiával nem lehet játszani. A szabványok szabványok és a nukleáris szabványok soha nem sérülhetnek" - idézett a The Sun egy névtelenül nyilatkozó haditengerészeti alkalmazottat.
A védelmi minisztérium szóvivője kijelentette, hogy a HMS Vanguardon csak egy "hibát" találtak. Ezt "azonnal jelentették és kijavították". A Babcock védelmi cég a következőket nyilatkozta: "Minden minőséggel kapcsolatos probléma nagy csalódás, de a saját robusztus ellenőrzési eljárásaink révén felfedeztük a problémát. A munka nem volt hatással a biztonságra vagy a működésre." A Babcock a brit védelmi minisztérium második legnagyobb vállalkozója és több milliárd dolláros szerződésekkel rendelkezik a haditengerészet Astute és Vanguard tengeralattjáró-flottájának karbantartására. Jelenleg a javítási jegyzőkönyvek átvizsgálása zajlik, hogy kiderítsék ki és mikor volt akkor a felelős.
A The Guardian még tavaly decemberben számolt be a flotta egyes egységei körüli biztonsági aggályokról, amikor azok rekord hosszúságú ideig, 5 hónapig futottak ki a tengerre.