Berta Sándor
Erősödött a brit videostream-piac
A szakemberek az előfizetők számának meredek visszaesése után lassú fellendülést tapasztaltak.
A Kantar piackutató cég adatai alapján tavaly október és december között 55 ezerrel, 16,24 millióra emelkedett azon brit háztartások száma, amelyek legalább egy fizetős videostream-szolgáltatással rendelkeznek. Ez a szigetországi háztartások 56 százalékát jelentette. A jelenség elsősorban nem a Netflixnek köszönhető, hanem, hogy nőtt az Amazon Prime Video, az AppleTV+ és a Paramount+ előfizetői tábora. A Kantar kiemelte, hogy a tavalyi esztendő utolsó negyedévében a brit háztartások 5 százaléka kötött új stream-előfizetést.
A fellendülés egy 12 hónapos olyan időszakot követett, amikor egymillió brit háztartás szállt ki az előfizetéses videopiacról, mivel az alapvető szükségletekre, például az élelmiszerre és az energiára fordított kiadásokat helyezték előtérbe. "A Prime Video erős utolsó negyedévet zárt tavaly, a karácsonyi ünnepek előtt egyre több háztartás kötött Prime-tagságot és vette igénybe a Prime szállítási szolgáltatást" - mondta Dominic Sunnebo, a Kantar Worldpanel divíziójának globális igazgatója.
A következő negyedévben egy vagy több videoszolgáltatás lemondását tervező fogyasztók aránya 12 százalékra emelkedett a 2022 harmadik negyedévi 10 százalékkal szemben.
A Kantar piackutató cég adatai alapján tavaly október és december között 55 ezerrel, 16,24 millióra emelkedett azon brit háztartások száma, amelyek legalább egy fizetős videostream-szolgáltatással rendelkeznek. Ez a szigetországi háztartások 56 százalékát jelentette. A jelenség elsősorban nem a Netflixnek köszönhető, hanem, hogy nőtt az Amazon Prime Video, az AppleTV+ és a Paramount+ előfizetői tábora. A Kantar kiemelte, hogy a tavalyi esztendő utolsó negyedévében a brit háztartások 5 százaléka kötött új stream-előfizetést.
A fellendülés egy 12 hónapos olyan időszakot követett, amikor egymillió brit háztartás szállt ki az előfizetéses videopiacról, mivel az alapvető szükségletekre, például az élelmiszerre és az energiára fordított kiadásokat helyezték előtérbe. "A Prime Video erős utolsó negyedévet zárt tavaly, a karácsonyi ünnepek előtt egyre több háztartás kötött Prime-tagságot és vette igénybe a Prime szállítási szolgáltatást" - mondta Dominic Sunnebo, a Kantar Worldpanel divíziójának globális igazgatója.
A következő negyedévben egy vagy több videoszolgáltatás lemondását tervező fogyasztók aránya 12 százalékra emelkedett a 2022 harmadik negyedévi 10 százalékkal szemben.