Berta Sándor

Nemzetközi produkciókra épít a Netflix

A stream-szolgáltató stratégiai irányváltásra kényszerül, az amerikai tartalmak egyre inkább visszaszorulnak.

A Netflix a jövőben nagyobb hangsúlyt fektet a nemzetközi filmekre és filmsorozatokra. Ez részben arra vezethető vissza, hogy ezek a produkciók népszerűek és sikeresek, másrészt a társaságnak azért is kell egyre inkább a saját gyártású alkotások húzóerejére támaszkodnia, mivel fokozatosan kifogy a licencelt címekből. Ennek oka, hogy az olyan stúdiók, mint a Warner (HBO Max), az NBCUniversal (Peacock), a Paramount (Paramount+) vagy a Disney (Disney+) mind inkább saját stream-platformot hoztak létre.

A Netflix tavaly érdekes fordulatot vett: főként Spanyolországból, az Egyesült Királyságból és Japánból bővítette a nemzetközi műveit. A Deadline beszámolója alapján a Netflix 2022-ben megduplázta a spanyol nyelvű sorozatainak számát, melyek igen sikeresek: például a La casa de papel - amely bankrablókról szól -a szolgáltató kínálatában az elmúlt időszakban a legsikeresebb nem angol nyelvű sorozat lett, de a francia gyártású művekből is egyre több van. A cég emellett jelentős mennyiségű új japán és brit tartalommal bővítette programját, az amerikai tartalmak így csupán jelenleg a portfólió kevesebb mint felét teszik ki.

Bár a vállalat az eddiginél több amerikai filmet és filmsorozatot rendelt be, de arányaiban a növekedés ezen a területen alacsony. Amennyiben a Netflix saját produkcióinak népszerűségét nézzük, akkor az amerikai tartalmak összességében még mindig meghatározóak: a 10 legnézettebb Netflix-sorozat közül 2022-ben 9 az Amerikai Egyesült Államokból származott. Csupán a The Crown című brit alkotás került fel a listára, mint egyetlen nemzetközi produkció. Az Enders Analysis médiaelemző cég rámutatott, hogy a Netflix tavaly 300-zal több tévéórát kínált, mint 2021-ben. A spanyol tartalmak óraszáma 64-ről 123-ra nőtt, míg a japánoké 60-ról 109-re, az Egyesült Királyságból származóké pedig pedig 60-ról 92-re.

Míg az Egyesült Királyságban a Disney+ és a Netflix 250 legnézettebb epizódja a platformok összes nézettségének 44 százalékát, illetve 39 százalékát tette ki, addig ez az arány 28 százalékra csökkent a BBC, az ITV és a Channel 4 élő adásai esetében, ami azt mutatja, hogy a közönség hajlandósága a hagyományos műsorszolgáltatók esetében növekszik a nagyobb számú műsor megtekintésére. Az Enders munkatársai az előrelépés okaként a "növekvő hatékonyságot és élességet" jelölték meg, amellyel a stream-szolgáltatók a legnagyobb műsoraikat kínálják az előfizetőknek, valamint azt, hogy ezek a tartalmak állandóak maradnak, nem pedig eltűnnek a platformról.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!