Berta Sándor
Harcot indított a sütifájlok ellen a Szilícium-völgy egyik veteránja
Bárki, aki az interneten mozog, digitálisan nyomon követhető. Amikor egy weboldal betöltésre kerül, gyakran több tucat, néha több száz program kémkedik a háttérben és mindegyik arra kíváncsi, hogy mit csinál a felhasználó. Ezek az úgynevezett sütifájlok egykor arra szolgáltak, hogy a szolgáltatásokat a lehető legpontosabban az ügyfelek igényeihez igazítsák. Ma már saját életet élnek.
A Twilio nevű cég segít a vállalatoknak abban, hogy jobb kapcsolatot építsenek ki ügyfeleikkel és ezzel párhuzamosan megvédhessék az érintettek magánéletét. A Twilio többek között a Nike partnere is. A Nike szinte minden harmadik féltől származó sütifájl-szolgáltatást kitiltott a honlapjáról és ebben a Twilio segített neki. A vállalkozást 2008-ban Jeff Lawson, a technológiai ipar veteránja alapította és vezeti. Lawson az 1990-es évek óta több céget épített fel és az Amazonnál dolgozott az Amazon Web Service (AWS) felhőszolgáltató technológiáján.
"Az elmúlt két évtizedben sok cég egyre több egyéni szolgáltatást vásárolt, hogy ápolhassa kapcsolatait ügyfeleivel" - nyilatkozta a menedzser, aki szerint ma a szolgáltatások gyakran széttagoltak és nincsenek központilag elérhető adatok. A Twilio pontosan ezt a kapcsolatot kívánja garantálni. A szolgáltatások lehetővé teszik a cégek számára az adatok valós idejű elemzését, hogy az ügyfeleknek a megfelelő megoldást kínálhassák. "Visszaadjuk a vállalkozásoknak az ügyfélkapcsolataik feletti ellenőrzést" - hangsúlyozta a 45 éves férfi.
John Donahoe, a Nike vezérigazgatója egy előadáson arra emlékezett vissza, hogy a koronavírus-járvány alatt hirtelen számos alkalmazott nem tudott bemenni az üzletekbe, hogy segítsen a vásárlóknak. A Twilio segítségével ezután egy olyan rendszert hoztak létre, amellyel közvetlenül a saját alkalmazásán vagy weboldalán keresztül tájékoztathatja a fogyasztókat a meglévő termékekről. Amióta az üzletek újra megnyíltak, a Nike két rendszerben működik. "A munkatársaink most újra tanácsot adnak az üzletekben, de továbbra is kiszolgálják a digitális ügyfeleket is" - fejtette ki Donahoe. A Nike proaktív megközelítést alkalmaz. Sok más társaság is kénytelen lehet újragondolni a dolgot, mert az Európai Unió az általános adatvédelmi rendelettel korlátozta a sütifájlok és a nyomkövetők használatát.
A Twilio partnerei közé tartozik a Bosch háztartási készülékekkel foglalkozó részlege, az Uber és az Airbnb is. Lawson számára nagy a tét, hiszen a startup tavaly mintegy 3,8 milliárd dollár bevételt termelt, de az alapítása óta veszteséges. Az elmúlt egy évben a Twilio tőzsdei értékének mintegy 80 százalékát veszítette el. Lawson 2023-ban nyereséget akar termelni. A befektetők természetesen nyugtalankodnak, de a menedzser igyekezett megnyugtatni őket és a piacot: "Sok vállalathoz hasonlóan rövid távú ellenszéllel kell szembenéznünk, de a hosszú távú lehetőségek továbbra is erősek" - taglalta a férfi, aki már korábban bejelentette, hogy tízből egy alkalmazottat elbocsát és csökkenti a bérelt irodaterületeket.
Az elemzők vegyes képet látnak a Twilio esetében. Meta Marshall, a Morgan Stanley befektetési bank munkatársa szerint a cég jó termékeket kínál, de magasabb árrést kell elérnie. A szakértő összességében azonban bizakodó és leszögezte: "Még mindig úgy gondoljuk, hogy a vállalkozás 2023-ban nullszaldós lesz". A Twilio tavaly prominens támogatót szerzett: a jól ismert technológiai befektető, Cathie Wood nemrég vette fel először portfóliójába a vállalatot és 33 millió dollár értékben vásárolt a részvényeiből.
A Twilio nevű cég segít a vállalatoknak abban, hogy jobb kapcsolatot építsenek ki ügyfeleikkel és ezzel párhuzamosan megvédhessék az érintettek magánéletét. A Twilio többek között a Nike partnere is. A Nike szinte minden harmadik féltől származó sütifájl-szolgáltatást kitiltott a honlapjáról és ebben a Twilio segített neki. A vállalkozást 2008-ban Jeff Lawson, a technológiai ipar veteránja alapította és vezeti. Lawson az 1990-es évek óta több céget épített fel és az Amazonnál dolgozott az Amazon Web Service (AWS) felhőszolgáltató technológiáján.
"Az elmúlt két évtizedben sok cég egyre több egyéni szolgáltatást vásárolt, hogy ápolhassa kapcsolatait ügyfeleivel" - nyilatkozta a menedzser, aki szerint ma a szolgáltatások gyakran széttagoltak és nincsenek központilag elérhető adatok. A Twilio pontosan ezt a kapcsolatot kívánja garantálni. A szolgáltatások lehetővé teszik a cégek számára az adatok valós idejű elemzését, hogy az ügyfeleknek a megfelelő megoldást kínálhassák. "Visszaadjuk a vállalkozásoknak az ügyfélkapcsolataik feletti ellenőrzést" - hangsúlyozta a 45 éves férfi.
John Donahoe, a Nike vezérigazgatója egy előadáson arra emlékezett vissza, hogy a koronavírus-járvány alatt hirtelen számos alkalmazott nem tudott bemenni az üzletekbe, hogy segítsen a vásárlóknak. A Twilio segítségével ezután egy olyan rendszert hoztak létre, amellyel közvetlenül a saját alkalmazásán vagy weboldalán keresztül tájékoztathatja a fogyasztókat a meglévő termékekről. Amióta az üzletek újra megnyíltak, a Nike két rendszerben működik. "A munkatársaink most újra tanácsot adnak az üzletekben, de továbbra is kiszolgálják a digitális ügyfeleket is" - fejtette ki Donahoe. A Nike proaktív megközelítést alkalmaz. Sok más társaság is kénytelen lehet újragondolni a dolgot, mert az Európai Unió az általános adatvédelmi rendelettel korlátozta a sütifájlok és a nyomkövetők használatát.
A Twilio partnerei közé tartozik a Bosch háztartási készülékekkel foglalkozó részlege, az Uber és az Airbnb is. Lawson számára nagy a tét, hiszen a startup tavaly mintegy 3,8 milliárd dollár bevételt termelt, de az alapítása óta veszteséges. Az elmúlt egy évben a Twilio tőzsdei értékének mintegy 80 százalékát veszítette el. Lawson 2023-ban nyereséget akar termelni. A befektetők természetesen nyugtalankodnak, de a menedzser igyekezett megnyugtatni őket és a piacot: "Sok vállalathoz hasonlóan rövid távú ellenszéllel kell szembenéznünk, de a hosszú távú lehetőségek továbbra is erősek" - taglalta a férfi, aki már korábban bejelentette, hogy tízből egy alkalmazottat elbocsát és csökkenti a bérelt irodaterületeket.
Az elemzők vegyes képet látnak a Twilio esetében. Meta Marshall, a Morgan Stanley befektetési bank munkatársa szerint a cég jó termékeket kínál, de magasabb árrést kell elérnie. A szakértő összességében azonban bizakodó és leszögezte: "Még mindig úgy gondoljuk, hogy a vállalkozás 2023-ban nullszaldós lesz". A Twilio tavaly prominens támogatót szerzett: a jól ismert technológiai befektető, Cathie Wood nemrég vette fel először portfóliójába a vállalatot és 33 millió dollár értékben vásárolt a részvényeiből.