Berta Sándor

Digitális avatárok bérelhetők Kínában

A technológia nem csupán egyre népszerűbb, hanem egyre olcsóbb is.

Kínában a virtuális avatárok már számos helyen megtalálhatók. A vállalatok digitális személyiségeket használnak a közösségi médiafiókok tartalommal való ellátásához vagy a saját márkájuk reklámozására. Li Shiyan, a Baidu virtuális emberekkel és robotikával foglalkozó üzletágának vezetője elmondta, hogy a megrendelők között vannak pénzügyi szolgáltató cégek, helyi turisztikai hivatalok és az állami média. Vannak olyan avatárok is, amelyek koncerteket adnak vagy divatmárkáknak vállalnak modellmunkát. Ez a technika különösen Kínában népszerű. A Baidu digitális személyekre és más mesterséges intelligencia alkalmazásokra specializálódott részlege jól keres a fejlesztésekkel, Kínában ugyanis egy ilyen avatár évi 100 000 jüanba, vagyis átszámítva 14 000 dollárba kerül - erről a CNBC amerikai hírcsatorna számolt be.

A 100 000 jüanos ár ugyanakkor erős visszaesés az előző esztendőhöz képest. Egy digitális személy előállítási költsége 80 százalékkal csökkent - ez annak a jele, hogy a technológia egyes területeken kevéssé piacképes. A 100 000 jüanos árcédula az animált 3D-avatárokra vonatkozik, alternatívaként a 2D-s személyiségek már 20 000 jüantól megvásárolhatók. A virtuális személyek több részből állnak. Az animált avatárok mellett gépi tanulási programokat és hangtechnológiát is alkalmaznak, hogy digitális személyiséget hozzanak létre az ügyfelek számára. Ezek aztán megjelennek a kínai állami médiában, az interneten vagy a reklámplakátokon és az adott márkát képviselik, illetve statisztaként is megjelenhetnek a műsorokban.


Kína nyilvánvalóan sok pénzt fektet a technológiába. Peking városa például olyan mértékben kívánja előmozdítani az iparágat, hogy az 2025-re 50 milliárd jüan értékű legyen. Ezzel párhuzamosan más technológiákat, például a virtuális valóságot is tovább bővítik. A városi hatóságok egy vagy két "vezető virtuális emberekkel foglalkozó vállalkozás" fejlesztését szorgalmazzák, amelyek egyenként több mint 5 milliárd jüan működési bevételt érnének el. Emellett tavaly ősszel a központi kormány minisztériumai részletes tervet tettek közzé a virtuális valóság nagyobb mértékű beépítésére - különösen a műsorszolgáltatásban, a gyártásban és más területeken. Az ország tavaly nyilvánosságra hozott legutóbbi ötéves terve tartalmazott egy felhívást a gazdaság digitalizálásának fokozására, beleértve a virtuális és a kiterjesztett valóságot is. Li Shiyan azt feltételezi, hogy az ágazat - ezeknek a terveknek és a különböző befektetéseknek köszönhetően - 2025-re 50 százalékkal fog növekedni.

A kínai márkák alternatív szóvivőket keresnek, miután számos híresség az utóbbi időben negatív sajtóvisszhanggal szembesült adócsalás vagy személyes botrányok miatt - erre Sirius Wang, a Kantar Greater China vezetője hívta fel a figyelmet. A Kantar tavaly őszi felmérése szerint a fogyasztók legalább 36 százaléka látott virtuális influenszert vagy digitális hírességet az elmúlt évben. A 21 százalékuk nézte, ahogy egy virtuális személy egy esemény házigazdája vagy híreket közvetít. Továbbá a hirdetők 45 százaléka mondta azt, hogy esetleg szponzorálná egy virtuális influenszer fellépését vagy meghívna egy virtuális személyt egy rendezvényére.


A Bilibili videó- és játékstream-alkalmazás volt az egyik legkorábbi, amely a virtuális emberek koncepcióját elterjesztette. Luo Tianyi virtuális énekesnő 2019-ben a világhírű zongoraművésszel, Lang Langgal lépett fel a sanghaji Mercedes-Benz Arénában. A 2012 óta a világhálón jelen lévő Luo Tianyi közel 3 millió rajongóval rendelkezik és még a pekingi téli olimpia megnyitó ünnepségén is fellépett. A Luo Tianyi mögött álló csapatot a Bilibili vásárolta fel. Tavaly a fejlesztők a virtuális énekesnő hangjának és textúrájának a javítására összpontosítottak egy mesterséges intelligencia algoritmus segítségével. A Bilibili számos úgynevezett virtuális műsorvezetőnek is otthont ad, akik olyan emberek közvetlen avatárjai, akik speciális technológiát használnak a közönségük elérésére. A cég közölte, hogy 2019 óta 230 000 virtuális műsorvezető kezdett el sugározni a platformján és a virtuális műsorvezetők idei műsorideje mintegy 200 százalékkal ugrott meg a korábbi évekhez képest.

A Tencent legutóbbi üzleti eredménybeszámolója szerint Cloud AI Digital Humans néven chatbotokat biztosít olyan ágazatoknak, mint a pénzügyi szolgáltatás és a turizmus. A szoftverek lehetővé teszik az automatizált ügyfélszolgálatok létrehozását. A nagyvállalat emellett a Next Studios virtuális énekest és virtuális jelnyelvi tolmácsot is megalkotta. A Well-Link Technologies nevű startup - amelynek a kínai videojáték-fejlesztő miHoYo számára nyújtott felhőalapú renderelési technológiai támogatása hozta meg a sikereket a játékiparban - tavaly bejelentette, hogy a Haixi Mediával közös vállalkozásban egy újabb virtuális személy modelljét fejlesztette ki.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Ellaberin #1
    "A kínai márkák alternatív szóvivőket keresnek, miután számos híresség az utóbbi időben negatív sajtóvisszhanggal szembesült adócsalás vagy személyes botrányok miatt"

    Ami alapján elég hülye lehet az átlag kínai, hogy ha nem fogja fel, hogy egy avatár mögött komplett megtévesztő sereg áll, ha éppen átcseszni akarják őket.