Berta Sándor
Otthagyja a Metát John Carmack
A Doom atyjára a VR-részleg vezetését bízták, de működő szoftver nélkül hagyja el a céget.
John Carmack 2019 novemberében jelezte, hogy a háttérbe vonul az Oculus menedzsmentjében betöltött technológiai vezető pozíciójából és a jövőben konzultáns műszaki vezetőként dolgozik majd a vállalat számára, vagyis gyakorlatilag stratégiai tanácsadó lesz. Emellett több időt akart a Facebookon kívüli tevékenységekkel és a családjával tölteni. A fejlesztőlegenda, aki a virtuális valóság úttörőjének számít, most egy Facebook-bejegyzésében megjelentette a búcsúlevelét, amelyben lemondott a Meta virtuális valóság részlegénél betöltött vezető tanácsadói pozíciójáról. Ahogy a szakembertől megszokhattuk, nem igazán fogta vissza magát és kritizálta a társaságot, amely szerinte rendkívül "alacsony hatékonysággal" működik.
A dokumentum eredetileg belső levélnek készült, de mivel kiszivárgott a sajtónak, így a fejlesztő úgy döntött, hogy megosztja gondolatait a nyilvánossággal. Ezt azzal indokolta, hogy egyébként csak kiragadtak volna az anyagból néhány válogatott részletet. Az 52 éves Carmack már a levél elején világossá tette, hogy "vegyes érzései" vannak a végső búcsúval kapcsolatban. A Meta Quest 2 virtuális valóság szemüveg például szinte pontosan olyanná vált, amilyennek a kezdetektől fogva elképzelte. Jó termék lett, sikeres, és a sikeres termékek jobbá teszik a világot. A fejlesztés egy kicsit gyorsabban is mehetett volna "más döntésekkel", de összességében helyesen cselekedtek.
Ugyanakkor hangsúlyozta, hogy cseppet sem örült a hatékonyság hiányának. Bár a Meta "nevetségesen sok alkalmazottal és erőforrással" rendelkezik, de feleslegesen pazarolja az erőforrásokat. Az egykori tanácsadó arról is panaszkodott, hogy bár a legmagasabb szinteken hallatta a hangját, "nem volt elég meggyőző". Ez végső soron azt jelentette, hogy soha nem tudta megállítani a "hülye dolgokat", mielőtt azok kárt okoztak volna a projekteknek vagy olyan irányt szabtak volna meg, amelyen egy csapat már nem tudott változtatni.
A szakember utólag azt is elismerte, hogy talán jobban kellett volna összpontosítania a vezetőkkel folytatott harcra, de a programozással volt elfoglalva és valószínűleg azt a csatát úgyis elveszítette volna. A fejlesztő azonban közel tíz év után sem látta összességében elveszettnek a virtuális valóság sikeréért folytatott küzdelmet, sőt úgy vélte, hogy egykori munkaadója még mindig rendelkezik a megfelelő feltételekkel. "A virtuális valóság előnyökkel járhat az emberek számára és erre egyetlen vállalat sem alkalmasabb, mint a Meta" - írta.
Carmack egy a Twitteren nyilvánosságra hozott hozzászólásláncban a Meta főnökével fennálló nézeteltéréseket is megnevezte a végleges távozása okaként. Ahogy fogalmazott: "Stratégiai kérdésekben jelentős szakadék van köztem és Mark Zuckerberg között, így tudtam, hogy különösen frusztráló marad, ha továbbra is fenntartom a pozíciómat". A döntésnek köszönhetően a szakember figyelme egyelőre a családjára és a Keen Technologies nevű mesterséges intelligenciával foglalkozó vállalkozására összpontosul a jövőben.
John Carmack 2019 novemberében jelezte, hogy a háttérbe vonul az Oculus menedzsmentjében betöltött technológiai vezető pozíciójából és a jövőben konzultáns műszaki vezetőként dolgozik majd a vállalat számára, vagyis gyakorlatilag stratégiai tanácsadó lesz. Emellett több időt akart a Facebookon kívüli tevékenységekkel és a családjával tölteni. A fejlesztőlegenda, aki a virtuális valóság úttörőjének számít, most egy Facebook-bejegyzésében megjelentette a búcsúlevelét, amelyben lemondott a Meta virtuális valóság részlegénél betöltött vezető tanácsadói pozíciójáról. Ahogy a szakembertől megszokhattuk, nem igazán fogta vissza magát és kritizálta a társaságot, amely szerinte rendkívül "alacsony hatékonysággal" működik.
A dokumentum eredetileg belső levélnek készült, de mivel kiszivárgott a sajtónak, így a fejlesztő úgy döntött, hogy megosztja gondolatait a nyilvánossággal. Ezt azzal indokolta, hogy egyébként csak kiragadtak volna az anyagból néhány válogatott részletet. Az 52 éves Carmack már a levél elején világossá tette, hogy "vegyes érzései" vannak a végső búcsúval kapcsolatban. A Meta Quest 2 virtuális valóság szemüveg például szinte pontosan olyanná vált, amilyennek a kezdetektől fogva elképzelte. Jó termék lett, sikeres, és a sikeres termékek jobbá teszik a világot. A fejlesztés egy kicsit gyorsabban is mehetett volna "más döntésekkel", de összességében helyesen cselekedtek.
Ugyanakkor hangsúlyozta, hogy cseppet sem örült a hatékonyság hiányának. Bár a Meta "nevetségesen sok alkalmazottal és erőforrással" rendelkezik, de feleslegesen pazarolja az erőforrásokat. Az egykori tanácsadó arról is panaszkodott, hogy bár a legmagasabb szinteken hallatta a hangját, "nem volt elég meggyőző". Ez végső soron azt jelentette, hogy soha nem tudta megállítani a "hülye dolgokat", mielőtt azok kárt okoztak volna a projekteknek vagy olyan irányt szabtak volna meg, amelyen egy csapat már nem tudott változtatni.
A szakember utólag azt is elismerte, hogy talán jobban kellett volna összpontosítania a vezetőkkel folytatott harcra, de a programozással volt elfoglalva és valószínűleg azt a csatát úgyis elveszítette volna. A fejlesztő azonban közel tíz év után sem látta összességében elveszettnek a virtuális valóság sikeréért folytatott küzdelmet, sőt úgy vélte, hogy egykori munkaadója még mindig rendelkezik a megfelelő feltételekkel. "A virtuális valóság előnyökkel járhat az emberek számára és erre egyetlen vállalat sem alkalmasabb, mint a Meta" - írta.
Carmack egy a Twitteren nyilvánosságra hozott hozzászólásláncban a Meta főnökével fennálló nézeteltéréseket is megnevezte a végleges távozása okaként. Ahogy fogalmazott: "Stratégiai kérdésekben jelentős szakadék van köztem és Mark Zuckerberg között, így tudtam, hogy különösen frusztráló marad, ha továbbra is fenntartom a pozíciómat". A döntésnek köszönhetően a szakember figyelme egyelőre a családjára és a Keen Technologies nevű mesterséges intelligenciával foglalkozó vállalkozására összpontosul a jövőben.