Berta Sándor
130 000 vállalkozás perelte be a Google-t
A cégek úgy vélik, hogy a keresőcég visszaél az internetes reklámpiacon betöltött pozíciójával.
A Geradin Partners és a Humphries Kerstetter brit ügyvédi irodák képviselik azt a 130 000 piaci szereplőt, amelyek közös keresetet nyújtottak be az amerikai társaság és annak anyavállalata, az Alphabet Inc. ellen. A weboldal-üzemeltetők és egyéb vállalkozások hatalommal (erőfölénnyel) való visszaéléssel vádolták meg a Google-t és azt állítják, hogy kiemelkedő profitot termelt magának az Egyesült Királyságban működő több tízezer weboldal- és mobilalkalmazás-kiadó kárára.
"A Google konstruktívan együttműködik a kiadókkal Európa-szerte. Mi és számos adtech versenytársunk hirdetési eszközei weboldalak és alkalmazások millióinak segítenek finanszírozni tartalmaikat, és lehetővé teszik a különböző méretű cégek számára, hogy hatékonyan érjenek el új ügyfeleket. Ezek a szolgáltatások ugyanezekkel a kiadókkal együttműködve alkalmazkodnak és fejlődnek. Ez a per spekulatív és opportunista" - reagált a hírre a Google szóvivője.
A brit weboldal-üzemeltetők jelezték: úgy érzik, hogy a vállalat kihasználja őket az online hirdetések területén és visszaél az erőfölényével. A csoportos kereset mögé felsorakozott 130 000 társaság összesen mintegy 1,75 millió internetes portált és alkalmazást üzemeltet. Az Egyesült Királyság Versenyjogi Fellebbviteli Bíróságához benyújtott beadványt egy az Európai Gazdasági Térségben (EGT), ezen belül is Hollandiában 2023 elején beadott dokumentum követi. Ott a Geradin Partners és a Humphries Kerstetter helyi partnere az amszterdami székhelyű Stek ügyvédi iroda lesz.
Toby Starr, a Humphries Kerstetter partnere elmondta, hogy az amerikai vállalat hirdetési gyakorlatával kapcsolatban több vizsgálat is folyamatban van. Azonban egyik szabályozás sem tesz semmit annak érdekében, hogy kárpótolja a több ezer weboldal és mobilalkalmazás brit kiadóit, akik a Google intézkedései miatt milliárdos reklámbevételektől estek el. Az ügyvédi irodák rámutattak, hogy a keresethez készített gazdasági elemzés szerint a Google fellépése egyes vállalkozások esetében akár 40 százalékkal is csökkenthette a hirdetési bevételeket és a 2014-től napjainkig tartó teljes veszteségük elérhette a 13,6 milliárd fontot is.
A Geradin Partners és a Humphries Kerstetter brit ügyvédi irodák képviselik azt a 130 000 piaci szereplőt, amelyek közös keresetet nyújtottak be az amerikai társaság és annak anyavállalata, az Alphabet Inc. ellen. A weboldal-üzemeltetők és egyéb vállalkozások hatalommal (erőfölénnyel) való visszaéléssel vádolták meg a Google-t és azt állítják, hogy kiemelkedő profitot termelt magának az Egyesült Királyságban működő több tízezer weboldal- és mobilalkalmazás-kiadó kárára.
"A Google konstruktívan együttműködik a kiadókkal Európa-szerte. Mi és számos adtech versenytársunk hirdetési eszközei weboldalak és alkalmazások millióinak segítenek finanszírozni tartalmaikat, és lehetővé teszik a különböző méretű cégek számára, hogy hatékonyan érjenek el új ügyfeleket. Ezek a szolgáltatások ugyanezekkel a kiadókkal együttműködve alkalmazkodnak és fejlődnek. Ez a per spekulatív és opportunista" - reagált a hírre a Google szóvivője.
A brit weboldal-üzemeltetők jelezték: úgy érzik, hogy a vállalat kihasználja őket az online hirdetések területén és visszaél az erőfölényével. A csoportos kereset mögé felsorakozott 130 000 társaság összesen mintegy 1,75 millió internetes portált és alkalmazást üzemeltet. Az Egyesült Királyság Versenyjogi Fellebbviteli Bíróságához benyújtott beadványt egy az Európai Gazdasági Térségben (EGT), ezen belül is Hollandiában 2023 elején beadott dokumentum követi. Ott a Geradin Partners és a Humphries Kerstetter helyi partnere az amszterdami székhelyű Stek ügyvédi iroda lesz.
Toby Starr, a Humphries Kerstetter partnere elmondta, hogy az amerikai vállalat hirdetési gyakorlatával kapcsolatban több vizsgálat is folyamatban van. Azonban egyik szabályozás sem tesz semmit annak érdekében, hogy kárpótolja a több ezer weboldal és mobilalkalmazás brit kiadóit, akik a Google intézkedései miatt milliárdos reklámbevételektől estek el. Az ügyvédi irodák rámutattak, hogy a keresethez készített gazdasági elemzés szerint a Google fellépése egyes vállalkozások esetében akár 40 százalékkal is csökkenthette a hirdetési bevételeket és a 2014-től napjainkig tartó teljes veszteségük elérhette a 13,6 milliárd fontot is.