Gyurkity Péter
Már India vezeti az okosórák piacát
Az Apple előnye óriási, viszont egy indiai gyártó is szépen jön fel, az ottani piacra támaszkodva.
Az okosórák területén belül nemrég arról számoltunk be, hogy még a rémálmok ellen is jól jöhet az Apple Watch, amely meglehetősen népszerű a szegmens iránt érdeklődő felhasználók körében. Most ez utóbbiak harmadik negyedéves vásárlásairól futottak be friss számok, amelyek a cég komoly előnyét mutatják, de azt is egyértelművé teszik, hogy az USA itt is elveszítette eddigi első helyét.
A Counterpoint Research a napokban egy újabb felmérést tett közzé, amelyben már a harmadik naptári negyedév, vagyis a július és szeptember közötti periódus fontosabb fejleményeit foglalják össze. Ebben arról olvashatunk, hogy a prémium, úgynevezett HLOS (high-level operating system) okosórák kategóriáján belül jóval nagyobb az Apple előnye, ami azért számít fontos szempontnak, mert ezzel az egymáshoz sokkal jobban hasonlító megoldásokat vetették össze, elhagyva a jóval szerényebb (és sokkal olcsóbb) típusokat. Az Apple ezen szegmens 50 százalékát uralja, vagyis minden második ilyen megoldás tőlük származott, ami viszont nem sok teret hagy a többieknek, hiszen még a második helyezett Samsung is alaposan lemaradt tőlük.
Legalább ilyen érdekes fejlemény, hogy ugyanezen periódusban már India volt a legnagyobb piac, vagyis az Egyesült Államok az okosórák területén is elveszítette első helyét. Jól látszik, hogy az ottani vásárlók is egyre nagyobb érdeklődést mutatnak ezen fejlesztések iránt, ez is komoly mértékben hozzájárult ahhoz, hogy az egy évvel korábbi periódushoz képest 30 százalékkal ugrottak meg a globális eladások. Nem véletlen, hogy a harmadik helyre már egy ottani gyártó, a Noise, jött fel, miközben a szintén nagyot javító Huawei már csak az ötödik helyre volt jó, hiszen ők még csak jelen sem voltak ezen a piacon.
A Garmin forgalma nem volt kiemelkedő, viszont ők büszkélkedhetnek a legmagasabb átlagos eladási árral, amely 365 dollár volt – ebből a szempontból tehát nem az Apple volt az első.
Az okosórák területén belül nemrég arról számoltunk be, hogy még a rémálmok ellen is jól jöhet az Apple Watch, amely meglehetősen népszerű a szegmens iránt érdeklődő felhasználók körében. Most ez utóbbiak harmadik negyedéves vásárlásairól futottak be friss számok, amelyek a cég komoly előnyét mutatják, de azt is egyértelművé teszik, hogy az USA itt is elveszítette eddigi első helyét.
A Counterpoint Research a napokban egy újabb felmérést tett közzé, amelyben már a harmadik naptári negyedév, vagyis a július és szeptember közötti periódus fontosabb fejleményeit foglalják össze. Ebben arról olvashatunk, hogy a prémium, úgynevezett HLOS (high-level operating system) okosórák kategóriáján belül jóval nagyobb az Apple előnye, ami azért számít fontos szempontnak, mert ezzel az egymáshoz sokkal jobban hasonlító megoldásokat vetették össze, elhagyva a jóval szerényebb (és sokkal olcsóbb) típusokat. Az Apple ezen szegmens 50 százalékát uralja, vagyis minden második ilyen megoldás tőlük származott, ami viszont nem sok teret hagy a többieknek, hiszen még a második helyezett Samsung is alaposan lemaradt tőlük.
Legalább ilyen érdekes fejlemény, hogy ugyanezen periódusban már India volt a legnagyobb piac, vagyis az Egyesült Államok az okosórák területén is elveszítette első helyét. Jól látszik, hogy az ottani vásárlók is egyre nagyobb érdeklődést mutatnak ezen fejlesztések iránt, ez is komoly mértékben hozzájárult ahhoz, hogy az egy évvel korábbi periódushoz képest 30 százalékkal ugrottak meg a globális eladások. Nem véletlen, hogy a harmadik helyre már egy ottani gyártó, a Noise, jött fel, miközben a szintén nagyot javító Huawei már csak az ötödik helyre volt jó, hiszen ők még csak jelen sem voltak ezen a piacon.
A Garmin forgalma nem volt kiemelkedő, viszont ők büszkélkedhetnek a legmagasabb átlagos eladási árral, amely 365 dollár volt – ebből a szempontból tehát nem az Apple volt az első.