Berta Sándor
Új hangszórót tervezett autókhoz az LG Display
A személygépkocsikba szánt megoldás 2023 első felében kerül kereskedelmi forgalomba.
Az LG Display szakemberei egy új, vibráló és rendkívül vékony, ezért "láthatatlannak" nevezett hangszórót fejlesztettek ki a járművekhez. Az új termék az autók belsejébe építhető be és a segítségével kiválthatók a hagyományos hangszórók. Az úgynevezett Thin Actuator Sound Solutiont az LG Display egy meg nem nevezett globális audio céggel közösen tervezte és alkotta meg.
A rendszer nélkülözi a hagyományos hangszórókba beépített hangtekercseket, mágneseket és hangszórórácsokat. A mérnökök ezek helyett az úgynevezett exciter technológiát alkalmazták, amely a rezgés révén 3D-s, magával ragadó hangélményt nyújt a felhasználóknak. Nincs hozzá szükség ritkaföldfém elemekre, például neodímiumra sem, amelyet általában a hagyományos hangszórókban használnak.
A felhasznált panelek 150 mm hosszúak, 90 mm szélesek és 2,5 mm vékonyak - ezek a méretek nagyjából egy útlevél méretének felelnek meg. Az új fejlesztés súlya 40 gramm. A kompakt méret és forma lehetővé teszi, hogy az autó bármely belső részébe beszerelhető - például a műszerfalba, a tetőkárpitba vagy a fejtámlákba - miközben kiküszöböli az utasok hangminőségének eltéréseit. Az alkalmazott panelek nem teljesen újak, többek között a Sony már 2017-ben bemutatott egy ilyen megoldást az Acoustic Surface OLED TV-k esetében. Az LG az új terméket a 2023-as Consumer Electronics Show kiállítás keretében akarja bemutatni és várhatóan 2023 első felében kerül kereskedelmi forgalomba.
Az LG Display szakemberei egy új, vibráló és rendkívül vékony, ezért "láthatatlannak" nevezett hangszórót fejlesztettek ki a járművekhez. Az új termék az autók belsejébe építhető be és a segítségével kiválthatók a hagyományos hangszórók. Az úgynevezett Thin Actuator Sound Solutiont az LG Display egy meg nem nevezett globális audio céggel közösen tervezte és alkotta meg.
A rendszer nélkülözi a hagyományos hangszórókba beépített hangtekercseket, mágneseket és hangszórórácsokat. A mérnökök ezek helyett az úgynevezett exciter technológiát alkalmazták, amely a rezgés révén 3D-s, magával ragadó hangélményt nyújt a felhasználóknak. Nincs hozzá szükség ritkaföldfém elemekre, például neodímiumra sem, amelyet általában a hagyományos hangszórókban használnak.
A felhasznált panelek 150 mm hosszúak, 90 mm szélesek és 2,5 mm vékonyak - ezek a méretek nagyjából egy útlevél méretének felelnek meg. Az új fejlesztés súlya 40 gramm. A kompakt méret és forma lehetővé teszi, hogy az autó bármely belső részébe beszerelhető - például a műszerfalba, a tetőkárpitba vagy a fejtámlákba - miközben kiküszöböli az utasok hangminőségének eltéréseit. Az alkalmazott panelek nem teljesen újak, többek között a Sony már 2017-ben bemutatott egy ilyen megoldást az Acoustic Surface OLED TV-k esetében. Az LG az új terméket a 2023-as Consumer Electronics Show kiállítás keretében akarja bemutatni és várhatóan 2023 első felében kerül kereskedelmi forgalomba.