Berta Sándor
Orosz reklámban szerepelt Bruce Willis digitális másolata
Az elkészített felvétellel a színész is nagyon elégedett volt.
Az úgynevezett deepfake-anyagok számítógéppel generált álló- és mozgóképek, amelyeket meglévő fotókból és videókból készítenek, azaz általában közismert személyekről készült valósághű felvételek. A módszert eddig többnyire bűnözők alkalmazták, de most az ellenkezőjére akadt példa. A The Telegraph írta meg, hogy Bruce Willis lett az első hollywoodi sztár, aki eladta "digitális ikertestvérének" jogait, amelyeket a Deepcake nevű társaság vásárolta meg, majd a digitális Bruce Willis-t egy orosz telekommunikációs cég a reklámjában használta fel.
A színész elégedett volt a produkcióval: "Tetszett a pontosság, amivel a karakterem előjött. Ez egy minifilm az általam megszokott akció-vígjáték műfajban. Számomra ez egy nagyszerű lehetőség, hogy visszamehessek az időben. A modern technológia megjelenésével még egy másik kontinensen is tudtam kommunikálni, dolgozni és részt venni a forgatáson. Ez egy nagyon új és érdekes tapasztalat, és köszönöm az egész csapatunknak" - írta a hollywoodi sztár.
A digitális Bruce Willis már elég közel áll az eredetihez. A reklámban egy orosz színész alakította és az arcát később a Deepcake technológiája segítségével Willis arcával helyettesítették. A Reuters hírügynökségnek Maria Chmir, a Deepcake vezérigazgatója elmondta, hogy a kezdeti képzési folyamat körülbelül 15-17 napot vett igénybe, ezután gyorsabbá vált és most már egy 4K felbontású ilyen felvétel mindössze három-öt nap alatt előállítható. A Youtube-on látható a reklám és a Deepcake vezérigazgatójával készített interjú orosz nyelven, angol felirattal.
Az úgynevezett deepfake-anyagok számítógéppel generált álló- és mozgóképek, amelyeket meglévő fotókból és videókból készítenek, azaz általában közismert személyekről készült valósághű felvételek. A módszert eddig többnyire bűnözők alkalmazták, de most az ellenkezőjére akadt példa. A The Telegraph írta meg, hogy Bruce Willis lett az első hollywoodi sztár, aki eladta "digitális ikertestvérének" jogait, amelyeket a Deepcake nevű társaság vásárolta meg, majd a digitális Bruce Willis-t egy orosz telekommunikációs cég a reklámjában használta fel.
A színész elégedett volt a produkcióval: "Tetszett a pontosság, amivel a karakterem előjött. Ez egy minifilm az általam megszokott akció-vígjáték műfajban. Számomra ez egy nagyszerű lehetőség, hogy visszamehessek az időben. A modern technológia megjelenésével még egy másik kontinensen is tudtam kommunikálni, dolgozni és részt venni a forgatáson. Ez egy nagyon új és érdekes tapasztalat, és köszönöm az egész csapatunknak" - írta a hollywoodi sztár.
A digitális Bruce Willis már elég közel áll az eredetihez. A reklámban egy orosz színész alakította és az arcát később a Deepcake technológiája segítségével Willis arcával helyettesítették. A Reuters hírügynökségnek Maria Chmir, a Deepcake vezérigazgatója elmondta, hogy a kezdeti képzési folyamat körülbelül 15-17 napot vett igénybe, ezután gyorsabbá vált és most már egy 4K felbontású ilyen felvétel mindössze három-öt nap alatt előállítható. A Youtube-on látható a reklám és a Deepcake vezérigazgatójával készített interjú orosz nyelven, angol felirattal.