Berta Sándor
Valódi információkat akar mutatni a Google keresője
A webes konszern háttérbe szorítja a kattintásokat generáló tartalmak megjelenítését.
Danny Sullivan, a Google illetékese a blogbejegyzésében bejelentette, hogy javítanak a keresőmotor eredményein és a jövőben kevésbé kiemelten kívánják megjeleníteni azokat a keresési eredményeket, amelyek nem kínálnak új tartalmat, hanem csupán kattintásgenerálás céljából jöttek létre.
"Tudjuk, hogy a felhasználók nem találják hasznosnak azokat a tartalmakat, amelyek nyilvánvalóan inkább kattintások generálására, mint tájékoztatásra irányulnak. Ennek megfelelően a jövőben a jobb minőségűnek ítélt weboldalakat magasabbra kell rangsorolni, mint a rossz minőségűnek ítélteket" - írta a menedzser.
A Google leírása alapján a nem hasznos eredmények olyan honlapok, amelyeket "elsősorban azért hoztak létre, hogy jól szerepeljenek a keresőmotorokban". E "gyenge minőségű" tartalom nélkülözésével a fő cél az oktatás, a művészet és szórakozás, a vásárlás és a technológia területén a keresési eredmények javítása. Az eredetiség nélküli tartalom példájaként Sullivan olyan filmkritikákat említett, amelyek csupán összefoglalnak más kritikákat, anélkül, hogy saját véleményt tükröznének. A keresési algoritmus frissítésének köszönhetően a felhasználóknak a jövőben több új tartalmú cikket kell látniuk.
A Google elmagyarázta, hogy az algoritmust idővel folyamatosan módosítják és javítják. Az intézkedés kezdetben csak az angol nyelvű keresések esetében fog működni. Azt egyelőre nem lehet tudni, hogy a megváltozott rangsorolás mikor lesz elérhető más nyelveken történő keresések esetén is.
Az új keresési algoritmussal egy időben a Google egy másik újítást is bejelentett. A jövőben a felhasználók a korábbinál könnyebben találnak majd jó minőségű tesztjelentéseket a termékekről. A társaság már tavaly elkezdte előnyben részesíteni az első kézből származó tesztbeszámolókat.
Danny Sullivan, a Google illetékese a blogbejegyzésében bejelentette, hogy javítanak a keresőmotor eredményein és a jövőben kevésbé kiemelten kívánják megjeleníteni azokat a keresési eredményeket, amelyek nem kínálnak új tartalmat, hanem csupán kattintásgenerálás céljából jöttek létre.
"Tudjuk, hogy a felhasználók nem találják hasznosnak azokat a tartalmakat, amelyek nyilvánvalóan inkább kattintások generálására, mint tájékoztatásra irányulnak. Ennek megfelelően a jövőben a jobb minőségűnek ítélt weboldalakat magasabbra kell rangsorolni, mint a rossz minőségűnek ítélteket" - írta a menedzser.
A Google leírása alapján a nem hasznos eredmények olyan honlapok, amelyeket "elsősorban azért hoztak létre, hogy jól szerepeljenek a keresőmotorokban". E "gyenge minőségű" tartalom nélkülözésével a fő cél az oktatás, a művészet és szórakozás, a vásárlás és a technológia területén a keresési eredmények javítása. Az eredetiség nélküli tartalom példájaként Sullivan olyan filmkritikákat említett, amelyek csupán összefoglalnak más kritikákat, anélkül, hogy saját véleményt tükröznének. A keresési algoritmus frissítésének köszönhetően a felhasználóknak a jövőben több új tartalmú cikket kell látniuk.
A Google elmagyarázta, hogy az algoritmust idővel folyamatosan módosítják és javítják. Az intézkedés kezdetben csak az angol nyelvű keresések esetében fog működni. Azt egyelőre nem lehet tudni, hogy a megváltozott rangsorolás mikor lesz elérhető más nyelveken történő keresések esetén is.
Az új keresési algoritmussal egy időben a Google egy másik újítást is bejelentett. A jövőben a felhasználók a korábbinál könnyebben találnak majd jó minőségű tesztjelentéseket a termékekről. A társaság már tavaly elkezdte előnyben részesíteni az első kézből származó tesztbeszámolókat.