Gyurkity Péter

Egyre kevesebbet tévéznek a fiatalok

Ezt egy friss brit felmérés mutatta ki, az erre fordított idő az életkor arányában csökken.

Az elmúlt hetekben mi is beszámoltunk arról, hogy az illetékes brit hatóság saját felmérése szerint a fiatalabb korosztályok már inkább a közösségi médiából tájékozódnak, vagyis onnan szerzik be a fontosabb híreket. Most egy friss anyagban mutatnak rá arra, hogy a tévézésre fordított idő az életkor arányában változik.

Az Ofcom hivatalos oldalán tették közzé az újabb felmérés eredményeit, amelyek már ez utóbbi tevékenységre vonatkozóan mutatnak komoly különbségeket. Kiderül az anyagból, hogy a szigetországban a 65 éven felettiek az ébren töltött idő durván egyharmadát fordítják tévénézésre, ez az arány azonban a fiatalabb korosztályoknál jóval alacsonyabb. Az illetékesek által gyűjtött adatok alapján egészen 2011-ig mehetünk vissza az időben, eszerint az idősek esetében nem látható nagy változás, hiszen a tévére fordított idő 347 percről nőtt 350 percre (természetesen naponta). A 24 és 35 év közötti felnőtteknél már komoly esést látunk, ugyanezen időszakban ugyanis napi 196-ról esett 90 percre az erre fordított idő, a még fiatalabbak pedig már a skála másik végén helyezkednek el.


A fiatal felnőttek körében 11 évvel ezelőtt még nem volt jóval alacsonyabb az arány, akkor napi 165 percet töltöttek tévézéssel, legalábbis az Egyesült Királyságban. Az azóta eltelt időszakban azonban komoly változást láthattunk, ma már alig 53 percet látni az adatokban, míg a Media Nations 2022:UK névre keresztelt jelentésből az derül ki, hogy a 16 és 34 év közöttiek jóval több időt fordítanak az előfizetéses tartalmakra és a YouTube nézegetésére. Napi 29 perc megy el játékokra (nyilván átlagosan), viszont az eltérő kijelzők bámulásával töltött idő alig 30 százaléka marad hagyományos műsorszórásra.

A streaming forradalom tehát éles megosztottságot teremt a fiatalabbak és az idősebbek nézési szokásai között, a hagyományos műsorszolgáltatóknak kemény versennyel kell szembenézniük. A legnépszerűbb előfizetéses szolgáltatások között a Netflix vezet 60 százalékkal, második az Amazon 46-tal, harmadik pedig a Disney+ 23-mal.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Caro #8
    A TV már ott hátrányból indul, hogy nem akkor és nem az megy benne, amit szeretnél nézni.
    DE ettől függetlenül lehetne értelme, ha:
    - visszatérne a régi jó magyar szinkron, nem az a hulladék ami ma van,
    - kevesebb reklám,
    - *ellenőrzött*, hiteles tartalom, hírek, nem fakenews,

    Persze ez mind pénzbe kerül, jó magyar szokás szerint pedig nem a minőséget növeljük, ami pénzbe kerül, de hozhatna be nézőket, hanem a kiadásokat csökkentjük, majd csak elpártol az utolsó néző is :)
  • Zsombor99 #7
    Ezzel a tévék nem fognak tudni versenyezni, szóval lehet, hogy hamarosan a klasszikus tévé adásoknak befellegzett.
    Mint rendszeres tévé használó, kijelenthetem, hogy kissé meg lennék lőve, ha a hagyományos értelemben vett tévé szolgáltatás leállna, mi nem vagyunk "streaming" pártiak, mindösszesen a nevelőapámnak van egyetlen Netflix előfizetése [off](pedig jó lenne egy Disney+ is), hogy időnként tudjunk filmeket nézni, de annyi. Már a szüleim se néznek tévét, jóformán szinte csak én használom az előfizetésünket, jó, ha szilveszterkor bekapcsoljuk a "visszaszámláláshoz"...
  • Zsombor99 #6
    Az igaz, hogy vannak csatornák, mint pl. TV2 vagy RTL, amiken majd' duplájára nő emiatt a filmek "hossza", mert pofátlanul annyi reklámblokkot tesznek be...
  • Zsombor99 #5
    Nekem mindig szokott menni a háttérben a tévé, amire rá-ránézek, vannak dolgok, amiket szoktam követni. Viszont én sem "tájékozódásra" használom, hanem különféle rajzfilmes csatornák szoktak menni, pedig már én is növök fel.
  • barret #4
    A reklámokat időnként rövid filmrészletekkel szakítják meg.Ez kit érdekel? Tőlem is lehúzhatják a rolót.Az internet korában már alig van létjogosultsága,a távirathoz tudnám hasonlítani...
    Utoljára szerkesztette: barret, 2022.08.19. 12:03:15
  • Macropus Rufus #3
    ezen mit kell csodálkozni? Az emberek nem azért néznek tévét, hogy pl. reklámokat nézzenek. Itt már nem arról van szó, hogy a műsor folyamot itt-ott megszakítja a reklám, hanem a vég nélküli reklámfolyamot itt-ott megszakítja a műsor. És azok is milyenek?
    A mai fiatalokat nem nagyon köti le az, hogy egy filmbe 15 percenként 10 perc reklámot nyomnak, meg előtte és utána is 10 percet. A 80-as években mikor megjelent nálunk is a parabola és vele együtt a műholdas adás, eléggé furcsa volt, hogy egy filmben 1 reklám van. Igen egy. Kb. félidőbe. Ebből lett a filmenként alsó hangon 4-5 reklám. Én is lemondtam a tévé előfizetésemet. Nem nézek évek óta tévé adást. Vannak előfizetéseim film csatornákra és ott azt nézek amit éppen akarok, és nem azt amit a tévé társaság a pofámba nyom(na). Ezzel a tévék nem fognak tudni versenyezni, szóval lehet, hogy hamarosan a klasszikus tévé adásoknak befellegzett.
  • dyra #2
    Ez már inkább úgy van, hogy egyre kevesebb reklámot néznek a TV-ben. Mert a TV műsorok kb reklám adatfolyammá váltak az utóbbi években.
  • Ender Wiggin #1
    ja, nem nézik meg a szar filmeket, sorozatokat, ellenben ezek a szar termékeket kritizáló youtube videókat meg többmillióan követik...