Gyurkity Péter
Egyre kevesebbet tévéznek a fiatalok
Ezt egy friss brit felmérés mutatta ki, az erre fordított idő az életkor arányában csökken.
Az elmúlt hetekben mi is beszámoltunk arról, hogy az illetékes brit hatóság saját felmérése szerint a fiatalabb korosztályok már inkább a közösségi médiából tájékozódnak, vagyis onnan szerzik be a fontosabb híreket. Most egy friss anyagban mutatnak rá arra, hogy a tévézésre fordított idő az életkor arányában változik.
Az Ofcom hivatalos oldalán tették közzé az újabb felmérés eredményeit, amelyek már ez utóbbi tevékenységre vonatkozóan mutatnak komoly különbségeket. Kiderül az anyagból, hogy a szigetországban a 65 éven felettiek az ébren töltött idő durván egyharmadát fordítják tévénézésre, ez az arány azonban a fiatalabb korosztályoknál jóval alacsonyabb. Az illetékesek által gyűjtött adatok alapján egészen 2011-ig mehetünk vissza az időben, eszerint az idősek esetében nem látható nagy változás, hiszen a tévére fordított idő 347 percről nőtt 350 percre (természetesen naponta). A 24 és 35 év közötti felnőtteknél már komoly esést látunk, ugyanezen időszakban ugyanis napi 196-ról esett 90 percre az erre fordított idő, a még fiatalabbak pedig már a skála másik végén helyezkednek el.
A fiatal felnőttek körében 11 évvel ezelőtt még nem volt jóval alacsonyabb az arány, akkor napi 165 percet töltöttek tévézéssel, legalábbis az Egyesült Királyságban. Az azóta eltelt időszakban azonban komoly változást láthattunk, ma már alig 53 percet látni az adatokban, míg a Media Nations 2022:UK névre keresztelt jelentésből az derül ki, hogy a 16 és 34 év közöttiek jóval több időt fordítanak az előfizetéses tartalmakra és a YouTube nézegetésére. Napi 29 perc megy el játékokra (nyilván átlagosan), viszont az eltérő kijelzők bámulásával töltött idő alig 30 százaléka marad hagyományos műsorszórásra.
A streaming forradalom tehát éles megosztottságot teremt a fiatalabbak és az idősebbek nézési szokásai között, a hagyományos műsorszolgáltatóknak kemény versennyel kell szembenézniük. A legnépszerűbb előfizetéses szolgáltatások között a Netflix vezet 60 százalékkal, második az Amazon 46-tal, harmadik pedig a Disney+ 23-mal.
Az elmúlt hetekben mi is beszámoltunk arról, hogy az illetékes brit hatóság saját felmérése szerint a fiatalabb korosztályok már inkább a közösségi médiából tájékozódnak, vagyis onnan szerzik be a fontosabb híreket. Most egy friss anyagban mutatnak rá arra, hogy a tévézésre fordított idő az életkor arányában változik.
Az Ofcom hivatalos oldalán tették közzé az újabb felmérés eredményeit, amelyek már ez utóbbi tevékenységre vonatkozóan mutatnak komoly különbségeket. Kiderül az anyagból, hogy a szigetországban a 65 éven felettiek az ébren töltött idő durván egyharmadát fordítják tévénézésre, ez az arány azonban a fiatalabb korosztályoknál jóval alacsonyabb. Az illetékesek által gyűjtött adatok alapján egészen 2011-ig mehetünk vissza az időben, eszerint az idősek esetében nem látható nagy változás, hiszen a tévére fordított idő 347 percről nőtt 350 percre (természetesen naponta). A 24 és 35 év közötti felnőtteknél már komoly esést látunk, ugyanezen időszakban ugyanis napi 196-ról esett 90 percre az erre fordított idő, a még fiatalabbak pedig már a skála másik végén helyezkednek el.
A fiatal felnőttek körében 11 évvel ezelőtt még nem volt jóval alacsonyabb az arány, akkor napi 165 percet töltöttek tévézéssel, legalábbis az Egyesült Királyságban. Az azóta eltelt időszakban azonban komoly változást láthattunk, ma már alig 53 percet látni az adatokban, míg a Media Nations 2022:UK névre keresztelt jelentésből az derül ki, hogy a 16 és 34 év közöttiek jóval több időt fordítanak az előfizetéses tartalmakra és a YouTube nézegetésére. Napi 29 perc megy el játékokra (nyilván átlagosan), viszont az eltérő kijelzők bámulásával töltött idő alig 30 százaléka marad hagyományos műsorszórásra.
A streaming forradalom tehát éles megosztottságot teremt a fiatalabbak és az idősebbek nézési szokásai között, a hagyományos műsorszolgáltatóknak kemény versennyel kell szembenézniük. A legnépszerűbb előfizetéses szolgáltatások között a Netflix vezet 60 százalékkal, második az Amazon 46-tal, harmadik pedig a Disney+ 23-mal.