Gyurkity Péter
Nagyot esett az Android a tábláknál
Egy évtized után süllyedt 50 százalék alá a szoftver, de maga a szegmens sem áll nagyon jól.
Az idei évre vonatkozó várakozások nem sok jót vetítettek eddig előre, nemrég például arról olvashattunk, hogy mind a PC-k, mind pedig az okostelefonok visszaesnek majd. A táblák kategóriájában hagyományosan az Apple szerepel jól, és bár a pontos számokat tekintve igencsak zűrös képet kapunk, a jelek szerint valóban ők tudták jobban elkerülni a negatív hatásokat.
A napokban először a Strategy Analytics tette közzé szokásos felmérését, amelyben a főbb gyártók számait igyekeznek megbecsülni. Ebben azt látjuk, hogy maga a táblák szegmense 15 százalékkal esett vissza, legalábbis az egy évvel korábbi hasonló időszakhoz képest, legalább ilyen fontos azonban, hogy az androidos megoldások részesedése egy teljes évtized után esett ismét 50 százalék alá. Tulajdonképpen minden jól ismert név rontott korábbi eredményén, az Apple esetében viszont szerényebb, 7 százalékos csökkenést mutatnak, ami arra utal, hogy ők kezelték jobban a nem túl ideális helyzetet.
A másik nagy piackutató cég, az IDC, részletes anyagában viszont ezzel némileg ellentétes képet vázolnak fel, szerintük ugyanis a táblák piaca szerény mértékben növekedni tudott, elérve a 40,5 milliós példányszámot. A két első helyezett, vagyis az Apple és a Samsung részesedése visszaesett, a harmadik helyen álló Amazon viszont komoly mértékben javítani tudott, bár ez jó eséllyel egy kisebb félreértés eredménye, könnyen lehet ugyanis, hogy a már a harmadik negyedévre eső Prime Day kiugró adatait belevették a mostani felmérésbe. Bárhogy is legyen, a negyedik helyen a Lenovo, az ötödiken pedig a Huawei található, már sokkal jobban lemaradva a többiekből.
A második félévben sem számítanak komoly javulásra az elemzők, a pandémia folytatódása, valamint a kereslet enyhülése miatt itt további visszaesés jöhet.
Az idei évre vonatkozó várakozások nem sok jót vetítettek eddig előre, nemrég például arról olvashattunk, hogy mind a PC-k, mind pedig az okostelefonok visszaesnek majd. A táblák kategóriájában hagyományosan az Apple szerepel jól, és bár a pontos számokat tekintve igencsak zűrös képet kapunk, a jelek szerint valóban ők tudták jobban elkerülni a negatív hatásokat.
A napokban először a Strategy Analytics tette közzé szokásos felmérését, amelyben a főbb gyártók számait igyekeznek megbecsülni. Ebben azt látjuk, hogy maga a táblák szegmense 15 százalékkal esett vissza, legalábbis az egy évvel korábbi hasonló időszakhoz képest, legalább ilyen fontos azonban, hogy az androidos megoldások részesedése egy teljes évtized után esett ismét 50 százalék alá. Tulajdonképpen minden jól ismert név rontott korábbi eredményén, az Apple esetében viszont szerényebb, 7 százalékos csökkenést mutatnak, ami arra utal, hogy ők kezelték jobban a nem túl ideális helyzetet.
A másik nagy piackutató cég, az IDC, részletes anyagában viszont ezzel némileg ellentétes képet vázolnak fel, szerintük ugyanis a táblák piaca szerény mértékben növekedni tudott, elérve a 40,5 milliós példányszámot. A két első helyezett, vagyis az Apple és a Samsung részesedése visszaesett, a harmadik helyen álló Amazon viszont komoly mértékben javítani tudott, bár ez jó eséllyel egy kisebb félreértés eredménye, könnyen lehet ugyanis, hogy a már a harmadik negyedévre eső Prime Day kiugró adatait belevették a mostani felmérésbe. Bárhogy is legyen, a negyedik helyen a Lenovo, az ötödiken pedig a Huawei található, már sokkal jobban lemaradva a többiekből.
A második félévben sem számítanak komoly javulásra az elemzők, a pandémia folytatódása, valamint a kereslet enyhülése miatt itt további visszaesés jöhet.