Gyurkity Péter
Fizet a Samsung a vásárlók félrevezetése miatt
Megszületett a bírósági döntés, ebben komolyabb büntetést róttak ki a gyártóra.
A Samsung ausztráliai tevékenysége kapcsán nemrég írtunk arról, hogy a céget a vásárlók tudatos félrevezetésével vádolták meg, egészen pontosan az általuk értékesített okostelefonok vízálló jellege, az ezzel kapcsolatos problémák miatt. Most megszületett a döntés, amely pénzbüntetésre kötelezte a gyártót, amely nem is ellenkezik.
A helyi lapok adtak hírt a napokban a szövetségi bíróság döntését követő reakciókról és a Samsung válaszáról. Ebből megtudjuk, hogy a Samsung Electronics Australia 14 millió dolláros büntetést kénytelen kifizetni, amely nagyjából 10 millió amerikai dollárnak felel meg, és bár ez első látásra nem tűnik óriási összegnek (tekintettel a dél-koreai óriás méretére) mindenképpen fontos megemlíteni, hogy az ottani részleg nyeresége ennél alacsonyabb volt, legalábbis az érintett időszakban. Az illetékesek összesen 15 eltérő típust és több mint 600 reklámot vizsgáltak meg a 4 évig tartó ügy részeként, a vízálló jelleggel kapcsolatos állítások és a felhasználói visszajelzések kapcsán.
A végeredmény elsősorban annak köszönhető, hogy az elmúlt években több száz vásárlói visszajelzés érkezett a különböző problémákról. Hamarosan egyértelművé vált, hogy bár a Samsung állítása szerint a szóban forgó okostelefonokat medencékben is nyugodtan használhatjuk, ez a mindennapokban nem bizonyult valósnak, hiszen ez gyakran túl sok volt a készülékeknek, amelyek csatlakozása meg is sérülhetett, amennyiben még nedvesen próbálták meg azokat feltölteni. A vizsgálat eredménye szerint a Galaxy S7, S7 Edge, A5 (2017), A7 (2017), S8, S8 Plus és Note 8 érintett az ügyben, ezek a 2016-ban és 2017-ben gyártott telefonok nem nyújtják az ígért élményt, így a cég félrevezette a vásárlókat.
A Samsung eleinte tagadta a vádakat, később azonban belenyugodtak a döntésbe – most azt emelik ki, hogy az újabb telefonokat már nem érinti a probléma.
A Samsung ausztráliai tevékenysége kapcsán nemrég írtunk arról, hogy a céget a vásárlók tudatos félrevezetésével vádolták meg, egészen pontosan az általuk értékesített okostelefonok vízálló jellege, az ezzel kapcsolatos problémák miatt. Most megszületett a döntés, amely pénzbüntetésre kötelezte a gyártót, amely nem is ellenkezik.
A helyi lapok adtak hírt a napokban a szövetségi bíróság döntését követő reakciókról és a Samsung válaszáról. Ebből megtudjuk, hogy a Samsung Electronics Australia 14 millió dolláros büntetést kénytelen kifizetni, amely nagyjából 10 millió amerikai dollárnak felel meg, és bár ez első látásra nem tűnik óriási összegnek (tekintettel a dél-koreai óriás méretére) mindenképpen fontos megemlíteni, hogy az ottani részleg nyeresége ennél alacsonyabb volt, legalábbis az érintett időszakban. Az illetékesek összesen 15 eltérő típust és több mint 600 reklámot vizsgáltak meg a 4 évig tartó ügy részeként, a vízálló jelleggel kapcsolatos állítások és a felhasználói visszajelzések kapcsán.
A végeredmény elsősorban annak köszönhető, hogy az elmúlt években több száz vásárlói visszajelzés érkezett a különböző problémákról. Hamarosan egyértelművé vált, hogy bár a Samsung állítása szerint a szóban forgó okostelefonokat medencékben is nyugodtan használhatjuk, ez a mindennapokban nem bizonyult valósnak, hiszen ez gyakran túl sok volt a készülékeknek, amelyek csatlakozása meg is sérülhetett, amennyiben még nedvesen próbálták meg azokat feltölteni. A vizsgálat eredménye szerint a Galaxy S7, S7 Edge, A5 (2017), A7 (2017), S8, S8 Plus és Note 8 érintett az ügyben, ezek a 2016-ban és 2017-ben gyártott telefonok nem nyújtják az ígért élményt, így a cég félrevezette a vásárlókat.
A Samsung eleinte tagadta a vádakat, később azonban belenyugodtak a döntésbe – most azt emelik ki, hogy az újabb telefonokat már nem érinti a probléma.