Berta Sándor

Egyre inkább a Google vetélytársa a TikTok és az Instagram

A Google két legfőbb szolgáltatására, a Keresőre és a Térképre is kihat, hogy a fiatalok a közösségi médiát és a videókat egyre inkább előnyben részesítik.

A Cloudflare már tavaly decemberben azt közölte, hogy a nem a Google, hanem a TikTok a legnépszerűbb weboldal. 2021 márciusáig az amerikai webes konszern első helye megkérdőjelezhetetlen volt, de utána már egyes napokon a TikTok ugrott az élre, tavaly augusztustól kezdve pedig tartósan ott is maradt, jól jelezve a felhasználói szokások változását.

Most kiderült, hogy a helyzet a Google szempontjából azóta tovább romlott. Prabhakar Raghavan, az óriáscég alelnöke, egyben a tudás és információ részlegük vezetője a TechCrunch amerikai IT-portál megkeresésére elmondta, hogy jelenleg a keresőjük és a térképszolgáltatásuk elsődleges vetélytársainak már a TikTok és az Instagram számít. A két platform elsősorban a fiatal körében rendkívül népszerű és ez azt jelzi, hogy a közösségi média a Google komoly versenytársává lett.

A TechCrunch rámutatott, hogy a menedzser a Brainstorm Tech 2022 nevű konferencián - amely a webes keresés fejlődésével foglalkozott - meglehetősen lazán hozakodott elő a témával. Raghavan elmondta, hogy a fiatalok egészen másképp keresnek a világhálón, mint az idősebbek. Étteremkereséskor például a fiatal felhasználók 40 százaléka nem a Google Térképet vagy a Google Keresőt nyitná meg, hanem a Tiktokot vagy az Instagramot. "Újra és újra megtanuljuk, hogy az új internetezők nem azokkal az elvárásokkal és gondolkodásmóddal bírnak, amelyekhez hozzászoktunk. Teljesen más kérdéseket tesznek fel. Nem kulcsszavakat írnak be, hanem új módokon keresnek tartalmat." - mondta Raghavan.

A társaság később megerősítette az alelnöke állításait és rámutatott, hogy az adatok belső tanulmányokon alapulnak, többek között egy felmérésen, amelyet az Amerikai Egyesült Államokban élő 18 és 24 év közötti felhasználók körében végeztek el. Raghavan szerint a fiatalok a keresés "vizuálisan gazdagabb formáit" részesítik előnyben. Negatív példaként említette a Google Térkép megjelenését, amely a nyomtatott térképeken alapul, vagyis egy olyan megoldáson, amellyel a fiatalok már aligha kerülnek kapcsolatba. Ebben csupán egy képernyőn villogó kék pont alapján kell kitalálniuk a felhasználóknak, hogy merre akarnak elindulni. Más téren is visszaszorul a Google, például a termékkeresések 55%-a már az Amazonon kezdődik.

Mindez azért fájhat nagyon a Google-nak, mert ez a tendencia nemsokára az ilyen típusú lekérdezésekre eladott hirdetéseket is érinteni fogja. Éppen ezért azon a technológiai óriás azon dolgozik, hogy az Instagram és a TikTok videók is indexelve legyenek a keresőben. Szintén érdekes változás, hogy egyes országokban az összes lekérdezés harmada hangbemondásos, tehát az új internetezők még a gépeléssel sem foglalkoznak.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • kvp #6
    Kinaban mar megoldottak. Ott a chat, a kereso, a kozossegi media, a banki alkalmazas, a vasarlas es az allami ugyintezes is ugyanazon az app-on at erheto el. Ha nyugaton eleg sokan hasznaljak a tiktok-ot, akkor elobb utobb lesz benne minden mas is.
  • VolJin #5
    A Tik-Tok a tinipicsogás és a félperces majomkodó videócskák platformja. Na most ott hogy keres rá, hogy hol van a közeli Lidl és meddig tart nyitva vasárnap?
  • kvp #4
    Ahogy kinaban belfoldon is sikerult a kozossegi oldalakra terelni a vasarlasokat es a banki szolgaltatasokat, ugy a tiktok is egyfajta kapu a kinai integralt szolgaltatasok iranyaba, amikor a kozossegi oldal, a banki oldal es a kormanyzati ugyintezesi oldal egyetlen szoftver kozponti iranyitas alatt.

    Sokkal egyszerubb es konnyebben hasznalhato, mint tobb tucat egymassal konkuralo, egymassal adatot csak minimalisan megoszto szolgaltatast hasznalni.

    Az integralt kozossegi, banki es terkep szolgaltatas pl. lehetove teszi, hogy az ember lassa az ismerosei mely ettermekbe jarnak a pozicioadataik, a vasarlasaik es a pozicioadatokkal ellatott kozossegi megosztasaik alapjan. De ha egy kovetett influencer valamit reklamozni szeretne, akkor a megosztasa alatt ott lehet a hely pontos pozicioja a terkepen es a helyfoglalasi lehetoseg amennyiben a koveto rendelkezik megfelelo mennyisegu penzugyi es kozossegi credit-tel. Utobbi novelheti az allampolgari engedelmessegi szintet, hiszen ha szeretne elerni egy celt (elmenni a meno etterembe), akkor hajlando is tenni ezert (novelni a kozossegi credit szintjet, amit a szabalykonform viselkedessel tehet meg).
  • Gabbbbbbbbbbbb #3
    Az a feltételezés, hogy 10 év múlva a TikTok-on felnőtt tinik abbahagyják a platform használatát nevetséges számomra. Az tény, hogy Google keresőnek nem vetélytársa, Facebook-nak viszont igen.
    Utoljára szerkesztette: Gabbbbbbbbbbbb, 2022.07.17. 09:19:06
  • Armagedown #2
    A Tiktok az idióta, egymás hülyeségét majmoló tinik gyűjtőhelye, nem konkurenciája az semminek.
  • RJoco #1
    Butulunk, butulunk.
    A helyesírás már régóta nem megy.
    Sokszor csak ábrákkal megy a kommunikáció.

    Se tiktokra, se instagramra nem szeretnék áttérni. Bár tény, hogy vásárlásnál nálam az első az ebay és, ha nem találom a cuccot vagy nem számomra elfogadható áron, akkor keresek rá google-n. Amazon valahogy nem szimpatikus.