Berta Sándor
Filmstúdiókkal tárgyal a reklámokon alapuló előfizetések miatt a Netflix
A külső partnerek több pénzt kérnek, ha a szolgáltató hirdetési bevételekre is szert tesz.
Márciusban történt meg először, hogy nem utasította el kategorikusan a Netflix egyik magas rangú képviselője a hirdetéseken alapuló előfizetési modell alkalmazását. Spencer Neumann, a cég pénzügyi vezetője egy befektetői konferencián a vonatkozó kérdésre azt válaszolta, hogy soha nem lehet azt mondani, hogy soha. Májusban pedig a The New York Times azt írta, hogy komoly változások várhatók a szolgáltató háza táján. Olyan folyamatok történtek ugyanis, amelyek a menedzsmentet a tervei előrébb hozására kényszerítették, ezért a reklámok segítségével finanszírozott, olcsóbb előfizetés bevezetésére már az esztendő végén sor kerül.
A The Wall Street Journal most arról számolt be, hogy a Netflix számos filmstúdió, köztük a Paramount Pictures Studios, a Sony Pictures Enterntainment Inc., a Universal Pictures és a Warner Bros. Enterntainment képviselőivel folytat tárgyalásokat azért, hogy be tudja vezetni a hirdetéseken alapuló előfizetéses konstrukcióját. Ugyan a Netflix nagy mennyiségben készít saját tartalmat, számos eredeti műsorát licenceli, és más cégektől szerzi be. A lépésre azért van szükség, mert az új előfizetési modell bejelentése előtt sok szerződést kell újratárgyalni.
A cég az idei év negyedik negyedévében szeretné bemutatni szolgáltatásának hirdetésekkel támogatott változatát. A világ legnagyobb streaming szolgáltatója új bevételi forrást és az előfizetők számának növekedési lehetőségeit keresi. Áprilisban a vállalat több mint egy évtized óta először az előfizetők számának csökkenéséről volt kénytelen beszámolni. A tartalomszolgáltatókkal folytatott megbeszélések során a Netflix nem volt hajlandó részleteket közölni hirdetési terveiről, beleértve azt is, hogy hol helyezzen el reklámokat, milyen tartalom kerüljön fel a platformra, vagy mennyit számít fel a fogyasztóknak a szolgáltatásért.
A Reuters az információk megerősítését kérte a Netflixtől, de a vállalat rámutatott, hogy még "a döntéshozatal korai szakaszában" van. Jelenleg a részletek csak "spekulációk". A hírügynökség megkérdezte a Sony Pictures, a Universal Pictures és a Warner Bros. képviselőit is, de nem kapott választ. Azt lehet tudni, hogy a döntéshozatal magában foglalja a tartalomszolgáltatókkal folytatott tárgyalásokat és a reklámokkal támogatott előfizetés feltételeinek meghatározását. Az egyelőre nem szivárgott ki, hogy mennyibe fog kerülni a Netflix hirdetésekkel támogatott változata.
Egyes szórakoztatóipari vezetők szerint a cégek valószínűleg 15-30%-os prémiumot fognak kérni a Netflixtől a meglévő szerződésekhez képest, hogy az tartalmaikat hirdetésekkel támogatott platformon helyezze el. A hasonló módosítások nem ismeretlenek a szakmában. A Netflixnek akkor is újra kellett tárgyalnia a külső beszállítók licencszerződéseit, amikor letöltési lehetőséget akart kínálni. A letöltési jogok ára további 10-15%-a volt. A Netflix nagyon kevés adatot oszt meg arról, hogy hányan nézik a szolgáltatást. A stúdióvezetők régóta panaszkodnak az átláthatóság hiányára, és azzal érvelnek, hogy ez hátrányos helyzetbe hozza őket a hasonló tárgyalások során.
A tárgyalások egyik lehetséges kérdése az, hogy a Netflixnek minden műsorhoz engedélyt kell-e szereznie, vagy a meglévő megállapodások alapján jogosult hirdetéseket megjeleníteni bizonyos műsorok környezetében. Az is problémás, hogy az A-kategóriás sztárok és a producerek gyakran kapnak részesedést a sikeres műsorokból származó haszonból, így élénken érdeklődnek majd az iránt, hogy a stúdiók több pénzt kapnak-e a Netflixtől. Greg Peters, a Netflix ügyvezető igazgatója a blogbejegyzésében azt taglalta, hogy az új előfizetési modell bevezetésében számítanak a Microsoft segítségére és ezért a két fél reklámpartnerségi megállapodást kötött.
Márciusban történt meg először, hogy nem utasította el kategorikusan a Netflix egyik magas rangú képviselője a hirdetéseken alapuló előfizetési modell alkalmazását. Spencer Neumann, a cég pénzügyi vezetője egy befektetői konferencián a vonatkozó kérdésre azt válaszolta, hogy soha nem lehet azt mondani, hogy soha. Májusban pedig a The New York Times azt írta, hogy komoly változások várhatók a szolgáltató háza táján. Olyan folyamatok történtek ugyanis, amelyek a menedzsmentet a tervei előrébb hozására kényszerítették, ezért a reklámok segítségével finanszírozott, olcsóbb előfizetés bevezetésére már az esztendő végén sor kerül.
A The Wall Street Journal most arról számolt be, hogy a Netflix számos filmstúdió, köztük a Paramount Pictures Studios, a Sony Pictures Enterntainment Inc., a Universal Pictures és a Warner Bros. Enterntainment képviselőivel folytat tárgyalásokat azért, hogy be tudja vezetni a hirdetéseken alapuló előfizetéses konstrukcióját. Ugyan a Netflix nagy mennyiségben készít saját tartalmat, számos eredeti műsorát licenceli, és más cégektől szerzi be. A lépésre azért van szükség, mert az új előfizetési modell bejelentése előtt sok szerződést kell újratárgyalni.
A cég az idei év negyedik negyedévében szeretné bemutatni szolgáltatásának hirdetésekkel támogatott változatát. A világ legnagyobb streaming szolgáltatója új bevételi forrást és az előfizetők számának növekedési lehetőségeit keresi. Áprilisban a vállalat több mint egy évtized óta először az előfizetők számának csökkenéséről volt kénytelen beszámolni. A tartalomszolgáltatókkal folytatott megbeszélések során a Netflix nem volt hajlandó részleteket közölni hirdetési terveiről, beleértve azt is, hogy hol helyezzen el reklámokat, milyen tartalom kerüljön fel a platformra, vagy mennyit számít fel a fogyasztóknak a szolgáltatásért.
A Reuters az információk megerősítését kérte a Netflixtől, de a vállalat rámutatott, hogy még "a döntéshozatal korai szakaszában" van. Jelenleg a részletek csak "spekulációk". A hírügynökség megkérdezte a Sony Pictures, a Universal Pictures és a Warner Bros. képviselőit is, de nem kapott választ. Azt lehet tudni, hogy a döntéshozatal magában foglalja a tartalomszolgáltatókkal folytatott tárgyalásokat és a reklámokkal támogatott előfizetés feltételeinek meghatározását. Az egyelőre nem szivárgott ki, hogy mennyibe fog kerülni a Netflix hirdetésekkel támogatott változata.
Egyes szórakoztatóipari vezetők szerint a cégek valószínűleg 15-30%-os prémiumot fognak kérni a Netflixtől a meglévő szerződésekhez képest, hogy az tartalmaikat hirdetésekkel támogatott platformon helyezze el. A hasonló módosítások nem ismeretlenek a szakmában. A Netflixnek akkor is újra kellett tárgyalnia a külső beszállítók licencszerződéseit, amikor letöltési lehetőséget akart kínálni. A letöltési jogok ára további 10-15%-a volt. A Netflix nagyon kevés adatot oszt meg arról, hogy hányan nézik a szolgáltatást. A stúdióvezetők régóta panaszkodnak az átláthatóság hiányára, és azzal érvelnek, hogy ez hátrányos helyzetbe hozza őket a hasonló tárgyalások során.
A tárgyalások egyik lehetséges kérdése az, hogy a Netflixnek minden műsorhoz engedélyt kell-e szereznie, vagy a meglévő megállapodások alapján jogosult hirdetéseket megjeleníteni bizonyos műsorok környezetében. Az is problémás, hogy az A-kategóriás sztárok és a producerek gyakran kapnak részesedést a sikeres műsorokból származó haszonból, így élénken érdeklődnek majd az iránt, hogy a stúdiók több pénzt kapnak-e a Netflixtől. Greg Peters, a Netflix ügyvezető igazgatója a blogbejegyzésében azt taglalta, hogy az új előfizetési modell bevezetésében számítanak a Microsoft segítségére és ezért a két fél reklámpartnerségi megállapodást kötött.