Gyurkity Péter

500 kW-os töltőket hoz Európába a Nio

A csereállomások után most az új, jóval gyorsabb töltőkön lesz a hangsúly.

A kínai Nio kapcsán még tavaly számoltunk be arról, hogy Európában terjeszkedne a cég, most pedig több új hír futott be terveikkel kapcsolatban, amelyek már számos komoly előrelépést vetítenek előre. Eközben a Tesla hálózata is terjeszkedik, ők is új számokat közöltek a nyilvánossággal.

A Nio saját, Power Day névre keresztelt rendezvényén, amelyet szokás szerint élőben közvetítettek, elsőként azt jelentették be, hogy a számukra hazai piacon már kereken ezer csereállomással rendelkeznek, amelyek segítségével gyorsan kikaphatjuk a meglévő egységet és azt egy új példányra cserélhetjük. Valószínűleg ennek köszönhető, hogy eddig nem helyeztek nagy hangsúlyt a gyors töltőegységekre, viszont ez most változik, hiszen többek között azt jelentették be, hogy a jövőben 500 kW-os változattal jelennek majd meg a kínai és az európai piacon, vagyis megindul az új hálózat kiépítése.

A fenti jelzés némileg érdekes, hiszen a gyártó saját autói sem támogatják az ilyen gyors iramú feltöltést, ez tehát valószínűleg a következő időszakra való felkészülés részét képezi. Mindenképpen fontos részlet azonban, hogy új megoldásokkal készülnek, ennek részeként pedig 2024-től indulna el a 800 voltos (minden bizonnyal már nem solid state) akkumulátorok sorozatgyártása, ezek pedig már jóval gyorsabb feltöltést tesznek majd lehetővé, mint a jelenleg elérhető ET7 és ES8 EV-modellek. A fenti töltőegységek amúgy picit gyorsabbak, mint a kínai riválisok által bejelentett példányok, ezzel tehát biztosan versenyben maradnak majd, legalábbis a töltések területén, miközben a csereállomásoknál a harmadik generációt futtatják hamarosan fel.

A Tesla eközben a saját Weibo-lapján jelezte, hogy Kínában már 1200, Európában pedig 800 Supercharger-állomás áll rendelkezésre, ami egyben azt is jól megmutatja, hogy odaát gyorsabb felfutás van kibontakozóban.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • kvp #6
    "És akkor pl. hol lesz még a töltéshez szükséges energia?"

    Ha van napsutes vagy fuj a szel, akkor toltik a kocsikat, meg dolgoznak a gyarak. Ha eppen nincs folos energia, akkor ulnek az emberek a sotetben. Ez egy teljesen realis jovokep es beleillik az europai zold iranyba. Mindenki csak annyit fogyaszt amennyi eppen jut neki a rendelkezesre allo energiabol.

    Egyebkent nem ertem, anno 1945 majus 9-en is megvoltak az emberek, pedig szinte egesz Nemetorszagban nem volt eppen aram. Ha sikerul olyan mertekben deindusztrializalni Europat mint amennyire 1945-ben volt, akkor jelentos fejlesztesek nelkul is sikerulhet tartani a klimacelokat. Sokat segitene, ha most osszel Europa minden allama minden meg uzemelo szeneromuvet leallitana. Ha nem lenne mas lehetoseg, az emberek valoszinuleg megtanulnak beosztani azt amit kornyezetbarat modon elo tudunk allitani. Tobbek kozott errol is szol az elvarasaink onkentes csokkentese, amit szinte minden nyugati politikus hangoztat mar lassan 3 eve.
  • duke #5
    Az 500 kW nem lesz kotelezo, az csak egy opcio lesz veszhelyzetben, minden mas esetben eleg a 20 kW-os 5-6 ora alatt. Ez csak egy lehetoseg lesz, ha valaki elfelejti feltolteni es fel oran belul kell az auto.
  • Dodo55 #4
    Szerintem Paks ebből semmit sem fog észrevenni: egy ilyen tőltő terhelése a 400kV-os alaphálózaton 1,25A-re jön ki, tehát ha úgy 1280db-ot bedugnak egy városban (az mondjuk a másik érdekes kérdés, hogy egy kisfeszültségen 1250 amperes fogyasztóval ezt mi módon, miféle fogyasztói hálózaton gondolták kivitelezni), az még csak 640MW, 2 blokk teljesítménye se. Viszont itt az a határ kb., amikor már 2-3 megyében teljes áramszünetet csinálunk, ha van papírforma szerinti biztosítás. Ha nincs, akkor még mehet 1-2 ezer töltő, de így is valószínűleg még a 4 blokk összteljesítményének elérése előtt beindul a megyéken átívelő fűtőszál és akciós lesz mindenféle grillezett költözőmadár a készlet erejéig. Ja és akkor a szegény középfeszültségű hálózatokról még tudomást sem vettünk, náluk pedig az az 1,25A terhelés van 20 is egy-egy ilyen töltő esetén, a terhelhetőség meg mondjuk tippre 2-300 amper (5-7,5MW) környékén mozoghat. Legyen mondjuk egy-egy ilyen lakótelep 2 vagy akár 3 irányból is betáplálva, akkor az még mindig csak 20-45 töltő mielőtt pukkannak vagy vörösen izzanak a dolgok a komplett kerületben.

    Na szóval ha majd lesznek fúziós erőművek minden falu végén és persze 43 Forint helyett 43 Fillér lesz egy 1KWh energia, akkor van értelme ilyen technológiákkal foglalkozni, addig viszont kis túlzással már szinte sok is ennyi elektromos autó ami mára forgalomba került.

    Főleg úgy, hogy az elmúlt hónapok "ki ha nem mi" politikájának hála a németek és az osztrákok épp a szenet kapargatják pánikolva, hogy legyen mivel ne csak fűteniük, de ugye világítaniuk is (az eszetlenül leépített atomenergia hiányában)... És akkor pl. hol lesz még a töltéshez szükséges energia?
    Utoljára szerkesztette: Dodo55, 2022.07.12. 23:10:48
  • gosub #3
    Előttem van ahogy Gazdagrét, Békásmegyer, Káposztásmegyer... autósai januárban hazaérve ráteszik az 500kw-osra... és Paks1&2 letérdel.
  • Gabbbbbbbbbbbb #2
    (Hasra ütök) 5 milla egy Tesla aksi, de azért töltsük 500kW-al! Hátha még 2 évet sem bír ki.
  • duke #1
    "500 kW-os töltőket hoz Európába a Nio"

    Telefon toltonek mar turheto lenne.