Berta Sándor

Kamerával szűrik ki a mobilozó autósokat

Hollandiában már alkalmaznak egy új rendszert, amelyet most Németországban is tesztelni kezdtek.

A holland rendőrség fejlesztette ki és használja a MONOcam nevű megoldást, amely hidakra szerelt kamerából és egy hozzá kapcsolódó szoftverből áll. A rendszer képes testtartás, valamint az optikai felderítés alapján kiszűrni az autópályákon mobiltelefonáló személyeket. A helyszínen lévő rendőrök ezután eljárást kezdeményeznek a vétkes sofőrök ellen.

Most Roger Lewentz, Rajna-vidék-Pfalz belügyminisztere bejelentette, hogy a szövetségi tartományban június elsejétől tesztelni kezdik a MONOcamot. Tavaly 1001 olyan baleset történt, amely a figyelem elvonása, például a mobiltelefon használata miatt következett be. Rajna-vidék-Pfalz az első német szövetségi tartomány, amely a közlekedésbiztonság javítása miatt alkalmazza az új rendszert.


A MONOcam azután lép működésbe, ha a vezető közelében mobiltelefont érzékel, valamint az autós testtartása is árulkodó. Minden ilyen esetben felvétel készül, amelyet a kifejezetten az erre feladatra oktatást kapott rendőr értékel ki. A vétségért 100 eurós pénzbüntetés és egy büntetőpont jár. Lewentz közölte, hogy az első tesztekre három hónapon át Trierben kerül sor, majd a megoldást további három hónapig próbálják ki Mainzban. Az eredményeket ezt követően elemzik ki.

Hollandia Zeeland és Észak-Brabant tartományaiban egy 14 napos teszt alatt 3511 esetben szabtak ki a helyi rendőrök pénzbüntetést és ebből 2707 olyan esetben, amikor a vétkes sofőr kihangosítás nélkül használta a mobiltelefonját vagy a kezében tartotta azt.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Agyturbinikusz #15
    Kérem a társadalmi értékrendet nem megkérdőjezni!
  • Agyturbinikusz #14
    A hagyományos analóg műszerfal is ugyanúgy úgy programozást igényel, hiszen minden más digitális a rendszerben.
  • sure #13
    Még ezzel együtt is ide a rozsdás bökőt, hogy nagy mennyiségben olcsóbbra jön ki a full digitál óracsoport, de legalábbis nagyobb rajta a haszonkulcs, hiszen ez kiváló magyarázat a prémium árra ("évekig tartott kifejleszteni, hogy ilyen bugos béta szar legyen a sorozatgyártásra")
  • Cat #12
    Vasban valóban olcsóbb, de kihagyod a szoftver programozását, ami extrém drága. Az autógyártok ma már több tizezer programozót foglakoztatnak.
  • sure #11
    Az, hogy a digitális műszerfal csak a gyártónak olcsóbb, neked úgy adják el, mint prémium fícsör és felárat számolnak érte.
    Utoljára szerkesztette: sure, 2022.05.27. 09:59:37
  • Agyturbinikusz #10
    Azzal azért várj egy kicsit, hogy olcsóbb, mert ugye a műszerfal akkor lenne olcsóbb, ha az is egyszerű kijelző lenne, de az olcsó autókba, pont hogy a drágább hagyományos műszer egység kerül.
    Mi is van ilyenkor?
  • sure #9


    A #7-esben ott a válasz, ez a megoldás pár euróval olcsóbbra jön ki autónként, mint a dedikált fizikai gombok. És hát ja, ne merészelje senki felülbírálni az intelligens vezérlést és tekergetni a fűtést/hűtést/párátlanítót menet közben, tessék szépen megállni, ha lábra, fejre, hátra vagy előre vagy oldalra melegebbet, hidegebbet, más intenzitású befúvást szeretnénk, esetleg párásodik valamelyik ablak, de az intelligens rendszer még nem vette észre.
  • Agyturbinikusz #8
    Kérdezz meg egy átlagos választó polgárt mit szeretne.
    Lesz mindjárt:
    - földalatti napelem park
    - Erdély MO-hoz csatol(Erdély e kérdésben szeretne független maradni)
    - Hitler jöjjön és irtsa ki a cigányokat/homoszexuálisokat/stb
    - dögölj meg te/szomszéd/unió/soros/párhuzamos/merőleges....
    Az hogy az emberek nem azon állnak azon a szinten, hogy értelmeset tudjanak akár kérni, úgy nehéz egy felmérés alapján egy használható terméket előállítani.
    És ezen emberek "igényei" alapján működik a termékfejlesztés, a politika, és rengeteg egyéb dolog is.

    Most nézz körbe.....
  • kvp #7
    Az erintokijelzo olcsobb mint sima kijelzo melle meg gombokat is tenni. Idealis esetben klimat sem tekerget senki menet kozben, az az intelligens vezerles dolga.

    A kamera meg jol lat. Jobban mint egy ember es utanna egy rendor nezi at a fotokat. Akinek a kezeben telefon van, az fizet. Egyszerubb lenne ilyenkor egy par honapos jogsi bevonas. Aztan ismetlesenkent duplazodna az ido.
  • Myers #6
    De hát a tervezést megelőzi az igényfelmérés, és a gyártó arra jutott, hogy a népek 88%-ban kijelzőt akarnak a gombok helyett. Megkapták. :)
    Legalábbis egy VW ID akármennyit bemutató műsorban ezt mondták.