Berta Sándor

Vészfék-asszisztens rendszer készült buszokhoz

Az új fejlesztés a közlekedés minden résztvevőjét igyekszik védeni.

A ZF Friedrichshafen AG által megalkotott megoldás lehetővé teszi, hogy a járművek elkerüljék a frontális ütközéseket más közlekedési résztvevőkkel, miközben ezzel párhuzamosan úgy valósítja meg a fékezési folyamatot, hogy az érintett busz utasai a legkisebb mértékben sérüljenek meg. A vészfék-asszisztens ezáltal mind a járműveken belüli és kívüli sérülések számát igyekszik minimálisra csökkenteni. A rendszer előnye, hogy gyártóktól és márkáktól független, valamint, hogy éppúgy használható elektromos, mint benzines buszokban. A fejlesztést már az idén integrálják az európai gyártók első modelljeibe.

Philipp Helmich, a ZF kereskedelmi járműmegoldások divíziójának járműdinamikáért felelős vezetője elmondta, hogy az új vészfék-asszisztens összekapcsolja egymással a radart, a kamerát, a vezérlőegységet és a fékrendszert és ezáltal egy teljesen új biztonsági funkciót generál. A fejlesztés reagál a buszgyártók és az ügyfeleik megnövekedett biztonság iránti kívánságára. Egy ilyen megoldás megvalósítása összetett feladat és a legfejlettebb hardver- és szoftvertechnológiák használatát igényli.

Az új vészfék-asszisztens a nehéz teherautókhoz kifejlesztett OnGuardMAX technológián alapul, kifejezetten a városi autóbuszokhoz készült és biztosítja a komplex, városi környezetben előforduló veszélyes közlekedési helyzetek elkerülését. Ehhez egy részletes és pontos szituációelemzésre van szükség, továbbá objektumfelismerésre és -osztályozásra. A kamera- és a radarinformációk ötvözése lehetővé teszi a vezérlőegységgel való együttműködést és a fékezést. A járműadatok között vannak a súly, a sebesség, s az asszisztens- és a fékrendszer folyamatos interakcióban van egymással.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!