SG.hu

Lego Star Wars: The Skywalker Saga

Kiadó: Warner Bros. Games
Fejlesztő: TT Games
Honlap

Rendszerkövetelmények:
Minimum: 64 bites Windows 10, Intel Core i5-2400 vagy AMD Ryzen 3 1200, 8 GB memória, GeForce GTX 750 Ti vagy Radeon HD 7850, 40 GB szabad hely
Ajánlott: 64 bites Windows 10, Intel Core i5-6600 vagy erősebb, AMD Ryzen 3 3100 vagy erősebb, 8 GB RAM vagy több, GeForce GTX 780 vagy erősebb, Radeon R9 290 vagy erősebb, 40 GB szabad hely
Hasonló játékok: LEGO Star Wars - The Complete Saga, LEGO MARVEL's Avengers, Disney Pixar WALL-E
Kategória: akció, kaland

A TT Games legújabb LEGO témájú kalandjátékát számos alkalommal napolták már el. Először a munka mértéke haladta túl a kalkulációt, majd később a járvány is közbeszólt az elkészítésbe. Végül idén áprilisban megjelent, és az eddigi legnagyobb és legátfogóbb játékuk lett. Mind a kilenc filmet magában foglalja, amelyeket trilógiánként játszhatunk végig. A három közül bármelyikkel elkezdhetjük a történetet, nem szükséges a számozás szerinti sorrendben haladnunk.

Hatalmas tartalommennyiség az, amit ez a kilenc epizód magában hordoz. 23 bolygó nyújt lehetőséget a Star Wars világának felfedezésére. Ezeket több mint 300 karakter segítségével járhatjuk be, és ezenfelül száznál több a használható járművek száma is. Az általunk irányított karakterek különböző csoportokra vannak osztva: Jedi, Hero, Dark Side, Villain, Scavenger, Scoundrel, Bounty Hunter, Astromech Droid, Protocol Droid. Ha epizódonként játszunk, akkor a történet szerint releváns karaktereket használhatjuk. Amennyiben nincs megkötés rá, akkor a karakterválasztó menüben szabadon választhatunk a feloldott szereplők közül. Természetesen ennyi karakter mit sem érne különféle skinopciók nélkül, így sok esetben eltérő kinézeteket is használhatunk az egyes figurákon.

Klikk ide! Klikk ide!

Klikk ide! Klikk ide!

Ha szeretnénk, akkor szinte egy interaktív filmhez hasonlóan jelenetről jelenetre szaladva végigmehetünk a filmek történésein. Ugyan a játék szerves része a brutális mennyiségű összegyűjthető tartalom és mellékküldetés, ezek nem kötelezőek, szimplán a rajongók számára nyújtanak további betekintést az univerzumba. A karaktereink tulajdonságait fejleszthetjük a kalandjaink során összeszedett úgynevezett Kyber Brick-elemek felhasználásával. Ezek az egyes kategóriákhoz tartozó szereplőket erősítik, vagy adnak nekik valamilyen plusz képességet. Ahogy a gyűjthető dolgok, ezek sem kötelezőek, nyugodtan teljesíthető a sztori nélkülük is.

Amennyiben a felfedezést választjuk, akkor akár a történeteken kívül is lehetőségünk van szabadjáték jelleggel korlátok nélkül kószálni a világban. Így némileg megváltozik a játék stílusa, és a régi időket idéző collect-a-thon módon szedhetünk össze minden létező tárgyat. Természetesen a trükkösebb dolgokhoz itt is megvannak a kikötések. Például bizonyos tárolókat csak bizonyos kategóriába tartozó szereplőkkel lehet kibontani és ehhez hasonlók. Minijátékokból is sokfélével találkozunk majd. Lesznek olyanok, ahol a gombokat kell a megfelelő állapotba állítani, de komplexebb mechanikák is lesznek, mint például egy teljes podracing szekció.

Klikk ide! Klikk ide!

Klikk ide! Klikk ide!

A játék harcrendszere egy kombinációalapú közelharcot is lehetővé tesz. Nem lett ugyan túlgondolva, de a gombok helyes sorrendben történő megnyomásával különböző támadási szekvenciákat tudunk létrehozni. Ez azért hasznos funkció, mert ha tegyük fel, az alapütést spammeljük az ellenfeleknek, akkor elkezdik kivédeni, és ezt csak úgy tudjuk megtörni, ha más stílusban támadunk. Ha nem szeretjük a közelharcot, akkor a távolsági fegyverek is jelentős erővel bírnak.

Az ellenfeleinket meg is tudjuk téveszteni a híres Jedi elmetrükk segítségével, amely választási lehetőséget is felajánl a számunkra, így többféle megoldást kínál az egyes helyzetek megoldására. Ha nem vagyunk ennyire kifinomultak, akkor három részre tagoltan a legyőzött ellenfeleink ruházatát is magunkra ölthetjük, így képesek lehetünk átverni az NPC-ket.

Klikk ide! Klikk ide!

Klikk ide! Klikk ide!

Grafika: Szerintem kimondható, hogy ez a legrészletgazdagabb LEGO-játék, ami valaha készült. Nehéz szavakba önteni, de a modellek textúrája hűen tükrözi a valós szereplőkéit. A kreatív fényhasználat nagyon sokat hozzátesz a jelenetek megszépítéséhez, és minden tükröződik a szereplők modelljein is. Például bekoszolódnak a szereplők, ha homokos vagy sáros helyen tartózkodunk. Mivel a LEGO-modellek mozgásukban erősen limitáltak, így a különböző érzések szemléltetésére a karakterek mimikáját nagyon kifinomultan kidolgozták. Például, ha lábon lövünk egy ellenséget, akkor kicsit humorosan elkezd egy lábon ugrálni, miközben láthatóan grimaszol az arcával. A menekülős szekvencia, ahol Leia és a többiek a steril, fehér folyosókon futnak, általában egy havas pálya hatását szokta kelteni a játékokban. Itt viszont a tükröződéseknek köszönhetően egy sokkal modernebb megjelenést sikerült kölcsönözni a helyszínnek. Az ilyen apróságok teszik nagyon erőssé a látványvilágot, amelyet érezhetően nagy gondossággal pakoltak össze a készítők.

Kezelőfelület, irányíthatóság: A menük közötti navigálás szerintem indokolatlanul komplex. Túl sok felesleges lapozgatás kell egy-egy dolog eléréséhez. Különösen igaz ez a PC platform nyújtotta beviteli lehetőségek használata mellett. Az alap billentyűkiosztás is kissé furcsa számomra, de szerencsére elég könnyedén megvariálható az irányítás. A számtalan összegyűjthető tárgy státusza folyamatosan a szemünk előtt van, ezzel próbálva ösztönözni a bennünk mélyen szunnyadó, a teljesség elérésére törekvő vágyat. Nagy pirospont jár azért, hogy egészen nagy betűket is beállíthatunk a feliratozásra, ami nagyban megkönnyíti a mozgalmasabb jelenetek közben történő olvasást. Az interakcióra alkalmas elemekhez szükséges gombnyomásokat szintén jól kommunikálja a játék. Nem kell memorizálnunk, hogy melyik karakter melyik gombja jelenti a megoldást az egyes funkciókhoz.

Játszhatóság: Nagyon sajnálatos, hogy nincs lehetőség online co-op játékra, csupán lokálisan érhető el a közös móka. Helyi kooperatív játék esetén ketté lesz osztva a kijelző, és a két játékos a kijelző bal és jobb oldalán helyezkedik el. Elég szabad kezet adtak a két játékosnak, ugyanis lehetséges az is, hogy nem egy jeleneten belül helyezkedjenek el. Az 1-es játékos beszélgethet a küldetést adó NPC-vel, míg a második játékos mondjuk egy teljesen másik épület belsejében töri össze a berendezést fizetőeszköz után kutatva.

A kreatív PC-s játékosok találtak egy módot is arra, hogy a duplaképernyős megjelenítést használva a konfigurációs fájlban kézzel megnöveljék a felbontás értékét, és a split screen elválasztási pontját a monitor keretére adják meg, így a két játékos két külön teljes képernyős megjelenítést kap. Ha a Steam-verziót használjuk, akkor a Remote Play Together (és egy stabil internetkapcsolat) segítségével az interneten keresztül is élvezhetjük az amúgy helyi mókát. Azt megjegyezném viszont, hogy a kooperatív játékosok nem mindig azonos szintű akcióban vesznek részt. Nem egyszer történt, hogy a Player 1 fénykarddal harcolt a boss ellen, míg a Player 2 meghúzott pár kart, hogy egy újabb harci platformot alakítson ki az első játékos számára.

Klikk ide! Klikk ide!

Klikk ide! Klikk ide!

Intelligencia, nehézség: Tekintve, hogy az egészen fiatal játékosok is a célközönség részét képezik, így nem túl magas a nehézség foka. A bossharcok is inkább kreativitást igényelnek, mint pixelpontosságú ütéseket és kitéréseket. A gyűjthető dolgok is hasonló kreatív feladatmegoldásra építenek. Minimális összegért segítséget is szerezhetünk akár az egyes gyűjthető szereplő helyéről vagy a megszerzésének feltételeiről. Vannak bizonyos részek, ahol a korábbi játékokhoz hasonlóan a pattogó elemekből építeni tudunk dolgokat. Most megadja a játék nekünk azt a lehetőséget, hogy több lehetőségből választhassuk ki, mit építsünk meg. Mindegyik választási opció teljesen korrekt lehetőség, és a történések tükrözik a döntésünk.

Például az egyik résznél egy robot repül a levegőben. Választható egy nagy mágnes (ami leszippantja a robotot) vagy egy ágyú (ami lepuffantja a robotot). Mindkét esetben a végcélunk azonos, de mégis ad egyfajta beleszólást a történésbe. A járműirányítástól tartottam, hogy darabos lesz, de szerencsére nagyon egyszerűen, de mégis szórakoztatóan sikerült megoldaniuk ezeknek a vezetését. Kooperatív játékban például a feladatokat megosztva az egyik játékos lehet a pilóta, a másik pedig a fegyvereket kezelheti.

Hangok, zene: A zenék szerencsére nem csak hasonmásai az eredeti anyagnak. Számos hanganyag szólal meg a nagy helyszínválasztékunk bejárása során. Az epizódok elején lévő ikonikus főcímdal sem maradhat el a bevezetőszöveg során. Az eszközök, lények és fegyverek hangjai szintén hűek az eredetihez. Hatalmas meglepetés volt számomra viszont a konkrét karakterek közötti dialógusok, amelyek még akár egy karakter különböző variációja szerint is változnak. Például Palpatine karaktere ugyanazt a kérdést teszi fel Anakin Skywalkernek és Darth Vadernek, és hasonlóan, de mégis az időbeli különbségre reflektálva válaszol vissza a másik fél. De mókás megjegyzéseket is tesznek egymásra karakterek, amelyek a történet szempontjából is relevánsak.

Összegzés: Mindent összevetve egy hatalmas munkának a gyümölcsét láthatjuk. A LEGO-játékok megszokott humorát hozza, és a játékmenetet szinte minden téren sikerült feljavítani. Egyaránt kellemes szórakoztatást tud nyújtani egy gamer és nem gamer számára, de még egy Star Wars-rajongó és a szériát nem ismerő számára is. Ha csak a történetet szeretnénk LEGO-sítva átélni, arra is lehetőségünk nyílik, a nyitott világokra jellemző, felesleges „farmolás” nélkül. Akik viszont mégis a felfedezést választják, azok számára a nyitott játék lehetősége egyenesen a beteljesült Star Wars-álom lehet.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!