Gyurkity Péter

Profilt vált a Virgin Hyperloop

Az utasok helyett a teherszállítás lesz a középpontban, viszont a cég komoly leépítést hajt végre.

Richard Branson másik vállalata nem túl gyakran szerepel híreinkben, legutóbb 2020 novemberében számolhattunk be egy újabb kísérletről, amelynek során már emberrel tesztelték a kapszulát, amely a tervek szerint a jövőben jóval nagyobb sebességgel szállítana utasokat. A jelek szerint ebből nem lesz semmi, a cég ugyanis most profilt vált.

A Financial Times adott hírt a napokban a Virgin Hyperloop konferenciahívásáról, az annak során elhangzottakról. Eszerint komoly változáson megy keresztül a startup, amely a jövőben nem az utasokra, hanem a teherszállításra koncentrálna, ettől ugyanis azt várják, hogy forradalmi módon lenne megoldható a jelenlegi hiány feloldása, annak megszüntetése. Azt nem árulták el, hogy pontosan mi okozta a fenti elhatározást, azonban könnyen lehet, hogy jelentős akadályokba ütköztek, mivel az egykori alkalmazottak elmondása alapján nem túl rózsás a helyzet a cég háza táján.

A lap által megszólaltatott illetők azt emelték ki, hogy a leépítés alaposan meglepte őket, erre senki nem számított. Összesen 111 alkalmazottat bocsátanak el, miközben zajlik a nyugat-virginiai telephelyen, egy egykori szénbánya területén kialakítandó újabb, nagyobb tesztpálya építése. Ez utóbbi a tervek szerint 2025-ben kapná meg a biztonsági engedélyeket és minősítést, az évtized végére pedig elindulna a kereskedelmi célú tevékenység, bár azt nem tudni, hogy a most bejelentett komoly változások után hogyan módosulnak ezen elképzelések. Az egykori alkalmazottak kihangsúlyozták, hogy a munkaerő nem igazán hisz a profilváltásban, az új irányban, meglátjuk, milyen további fejleményekről adnak majd hírt a cég háza táján.

Felmerült a tőzsdén való megjelenés gondolata, ami nyilván komoly összeget hozna a konyhára, viszont a testvércég, a Virgin Galactic ára az utóbbi hónapokban 86 százalékot esett a korábbi csúcsról, ami figyelmeztető jel.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • kvp #5
    Nem, Musk nem annyira hulye, hogy minden elborult otletere uj ceget alapitson. Ezt az otletet csak bedobta, de penzt nem adott ra. Sok mas milliardos viszont igen.
  • CairoJack #4
    "Richard Branson másik vállalata"... Nem Elon Musk másik vállalata?
  • NEXUS6 #3
    Biztos végre csináltak egy kockázatelemzést és kiderült, hogy olyan megbízhatósággal, utas-km-re vetített baleseti/halálozási statisztikával, mint egy normál vonat valszeg nem tudják megcsinálni úgy, hogy az rentábilis legyen.
    És ennyi.
  • kvp #2
    A csokkentett nyomasu csoben mukodo szemelyszallito maglev mar letezik, a japan chuo shinkansen is kepes igy uzemelni. (alagutban) De az mukodik a felszini legnyomason is, mivel eleg nagy az alagut ahhoz, hogy felre tudja nyomni erobol a levegot maga elott. Plusz az ugyebar az nem egy kis pod, hanem egy rendes tobbkocsis vonat, maglev jackobs forgovazakkal.
  • Csaba161 #1
    Nem csoda, hisz sose működött volna, egyébként

    Ilyen teherszállítás már régen is volt, csak úgy hívták: CSŐPOSTA