Gyurkity Péter

Már a dízeleket is megelőzték Európában az e-autók

Az új értékesítéseken belül most először nagyobb volt az elektromosok és a plug-in hibridek aránya.

Az elektromos autók piacán nincs hiány az újabb és újabb bejelentésekből, legutóbb arról számolhattunk be, hogy a Chevrolet egyszerre három e-autót mutatott be. Most az európai eladásokról, azok eloszlásáról futottak be érdekes számok, amelyek azt mutatják, hogy az új kategória példányai már a dízeles elődöket is megelőzték.

A napokban jelent meg az interneten egy berlini elemző friss összegzése, amelyben a tavalyi évre vonatkozó, valamint a decemberben mért adatokat sorolja fel, többnyire kormányzati ügynökségek számaira építve. Ebben arról olvashatunk, hogy az európai piacon újonnan értékesített autóknál (amelybe Norvégiát és az Egyesült Királyságot is beleveszik) már 20 százalékon állt az elektromosok és a plug-in hibridek aránya, amely éppen csak megelőzte a dízelesek 19 százalék alatti eredményét, miközben november hónapban még fordított helyzetet láthattunk. Egyértelmű, hogy a mainstream részévé válnak ezek a fejlesztések, amelyben azonban nemcsak a vásárlók környezettudatossága, hanem a komoly kormányzati támogatások is nagy szerepet játszanak.

A fenti eredmény annak fényében kiemelkedő, hogy maga az autópiac jelentős visszaesést mutatott a tavalyi évben. Az európai autógyártók szövetsége nemrég arról számolt be, hogy az év végén már 20 százalékot ért el a csökkenés mértéke, legalábbis az egy évvel korábbi szinthez képest, ez viszont a jelek szerint egy hosszabb trend részeként jelenik meg, legalábbis a dízelesek szegmensében, ahol a 2015-ös Volkswagen-botrány kirobbanását követően jelentek meg az első negatív eredmények. A mostani helycsere azonban már mindenképpen komoly mérföldkőnek tekinthető, nem túl valószínű, hogy az elektromosok terjedése lelassul a jövőben.

A legnépszerűbb márkának a kontinensen a Tesla bizonyult, a második helyen pedig az egyre komolyabb erőket felvonultató Volkswagen bukkant fel. Előbbi gyártó a berlini telephely elindulásával még tovább javíthat saját számain, meglátjuk, ezt miként reagálják le a riválisok.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • kvp #2
    "Hozzá teszem egy elektromos vagy egy hibrid sem épp a legjobb. Ha sokat mész vele, akkor gyakran viheted szervizbe. Ott meg mindig lesz valami, ami miatt otthagyod az 500 eurót."

    Rendes elektromos autot meg annyit sem kell szervizbe vinni mint egy normal benzinest, mert nem nagyon van benne olyan alkatresz ami kopna. Normal hasznalat mellett (visszataplalos fekezes) meg a fekbetetek se nagyon kopnak. Alapvetoen egy rendes elektromos autoban max. az ablakmoso folyadek fogy. (meg persze az aksicsomag, de azt majd egyben kell cserelni amikor elkopik)

    A hibridek viszont sajnos orokoltek a benzinesek problemait es megkaptak melle az elektromosoket. Ebbol a szempontbol aksis hibridet max. a zold rendszam miatt erdemes venni, de ha mar veszunk, akkor is csak plug in soros hibridet erdemes, mert azokban van a legkevesebb alkatresz ami tonkre tud menni. (az erosebb nagyvasuti dizelmozdonyok, lasd nohab vagy szergej is alapvetoen soros dizel-elektromos gepek es eleg nehezen mennek tonkre) Arra erdemes figyelni, hogy a leallitott, garazsban allo kocsi is bekapcsolhatja a motort ha merul az aksi, ezert mindig jol szellozo helyen kell parkolni veluk.
  • RJoco #1
    "vásárlók környezettudatossága"
    Ezt a baromságot. Egyrészt erről amúgy sem készült statisztika, másrészt úgyis úgy manipulálják, ahogy akarják azt a statisztikát.
    Ha e-autót veszek, nem azért, mert olyan jó. Dehogy jó. Max munkába járni, meg boltba. De, ha hosszabb távra akarsz menni, akkor máris nem jó.
    Viszont a dízeleket igen csúnyán bántják. Rengeteg adót kivetnek rájuk. Kicsit öregebb és tejelsz, mint a fejőstehén.
    Hozzá teszem egy elektromos vagy egy hibrid sem épp a legjobb. Ha sokat mész vele, akkor gyakran viheted szervizbe. Ott meg mindig lesz valami, ami miatt otthagyod az 500 eurót.
    Ezt ismerős mondta. Gondolkodik is rajta, hogy lecseréli, mert így igencsak sokba kerül neki.