Berta Sándor
Mindenféle típusú audiotartalmat kínálna a Spotify
A zeneszámok, a rádióadások, a podcastok és a hangoskönyvek egyaránt fontosak a szolgáltató számára.
A Spotify tavaly - a története során először - több mint egymilliárd euró reklámbevételt könyvelhetett el. Mindez elsősorban az elindított podcast-offenzívának volt köszönhető. Michael Krause, a vállalat európai vezetője elmondta, hogy soha nem csupán zenei stream-szolgáltatóként tekintettek magukra és jó úton vannak afelé, hogy a jövőben minden típusú audiotartalmat tudjanak kínálni.
Jelenleg 381 millió havonta aktív hallgatójuk van és 172 millió előfizetőjük. Ez utóbbi és a hirdetési bevételek növekedése is mindenekelőtt a podcastok, ezen belül is az exkluzív adások megjelenésének és elterjedésének köszönhető. Az exkluzív adások ugyanis nagyon vonzók a reklámpartnerek számára. Krause rámutatott, hogy a rádióhirdetések globális piaca nagyon nagy, ugyanakkor rendkívül alábecsülik annak ellenére, hogy továbbra is egy milliárdos piac.
A podcast-piac lehetővé teszi a zeneipartól való függőség csökkentését. A Spotify folyamatosan terjeszkedik, tavaly novemberben vásárolta meg a Findaway nevű hangoskönyv-disztribútort, majd 2021 decemberében a Whooshkaa platformot, amely lehetővé teszi a rádióadások podcastokká való átalakítását. Az utóbbi technikát a Megaphone nevű értékesítési platformba integrálják. Az utóbbiért a Spotify 2020 végén 235 millió dollárt fizetett. Krause szerint a fiatalok már nem egyetlen együtteshez kötődnek, sokkal inkább hangulatokhoz és számos művésznek van a platformon internetes boltja.
A területen vita van a zenei- és audiostream-piaci árképzésről. A menedzser úgy vélte, hogy már csak az infláció miatt is az áraknak a legtöbb országban nagyobbaknak kellene lenniük. A stream-piacban lévő potenciál nagy, sokan nem használják még ezeket a szolgáltatásokat. Telített piacnak Európában Hollandia, Nagy-Britannia és a skandináv államok számítanak. Dél- és Kelet-Európa, valamint Oroszország még csak most kezdi felfedezni a területet.
A Spotify tavaly - a története során először - több mint egymilliárd euró reklámbevételt könyvelhetett el. Mindez elsősorban az elindított podcast-offenzívának volt köszönhető. Michael Krause, a vállalat európai vezetője elmondta, hogy soha nem csupán zenei stream-szolgáltatóként tekintettek magukra és jó úton vannak afelé, hogy a jövőben minden típusú audiotartalmat tudjanak kínálni.
Jelenleg 381 millió havonta aktív hallgatójuk van és 172 millió előfizetőjük. Ez utóbbi és a hirdetési bevételek növekedése is mindenekelőtt a podcastok, ezen belül is az exkluzív adások megjelenésének és elterjedésének köszönhető. Az exkluzív adások ugyanis nagyon vonzók a reklámpartnerek számára. Krause rámutatott, hogy a rádióhirdetések globális piaca nagyon nagy, ugyanakkor rendkívül alábecsülik annak ellenére, hogy továbbra is egy milliárdos piac.
A podcast-piac lehetővé teszi a zeneipartól való függőség csökkentését. A Spotify folyamatosan terjeszkedik, tavaly novemberben vásárolta meg a Findaway nevű hangoskönyv-disztribútort, majd 2021 decemberében a Whooshkaa platformot, amely lehetővé teszi a rádióadások podcastokká való átalakítását. Az utóbbi technikát a Megaphone nevű értékesítési platformba integrálják. Az utóbbiért a Spotify 2020 végén 235 millió dollárt fizetett. Krause szerint a fiatalok már nem egyetlen együtteshez kötődnek, sokkal inkább hangulatokhoz és számos művésznek van a platformon internetes boltja.
A területen vita van a zenei- és audiostream-piaci árképzésről. A menedzser úgy vélte, hogy már csak az infláció miatt is az áraknak a legtöbb országban nagyobbaknak kellene lenniük. A stream-piacban lévő potenciál nagy, sokan nem használják még ezeket a szolgáltatásokat. Telített piacnak Európában Hollandia, Nagy-Britannia és a skandináv államok számítanak. Dél- és Kelet-Európa, valamint Oroszország még csak most kezdi felfedezni a területet.