Berta Sándor
A Facebookot és a Google-t is megbüntették Franciaországban
Az amerikai óriáscégeket sorozatos retorziók érik az európai uniós tagállamban a jelenlegi üzleti gyakorlataik miatt.
A Commission Nationale de L'Informatique et des Libertés (CNIL) francia adatvédelmi hivatal tavaly decemberben már megbüntette a Google LLC-t 60 millió, a Google Ireland Limitedet pedig 40 millió euróra. Az indoklás akkor az volt, hogy a Google a google.fr keresőt használók számítógépein az érintettek előzetes beleegyezése nélkül helyezett el reklámokkal kapcsolatos sütifájlokat. Az óriáscég ráadásul nem tájékoztatta megfelelően az adott fájlokról az internetezőket.
A CNIL most jelezte, hogy a vizsgálatai alapján mind a Facebook, mind a Google rendkívül nehézzé tette a felhasználók számára az alkalmazott sütifájlok elutasítását, ezért komoly pénzbüntetést szabott ki a két amerikai konszernre. A Google LLC így köteles 90 millió, a Google Ireland Limited 60 millió, míg a Facebook Ireland Limited 60 millió euró bíróságot fizetni.
A francia adatvédelmi hivatal rámutatott, hogy a google.fr, a facebook.com és a youtube.com oldalakon a sütifájlok használatának elfogadása egyetlen kattintással lehetséges volt, azonban azok elutasításához már több kattintásra volt szükség. Ez a gyakorlat csökkentette az érintett személyek beleegyezési szabadságát és megsértette a hatályos francia jogot. A különböző platformok működtetőinek most három hónapjuk van arra, hogy a jelenlegi gyakorlatukat a francia joghoz igazítsák. Azután minden egyes nap késedelem miatt 100 000 euró további pénzbüntetést kell fizetniük.
A Meta egyik szóvivője úgy kommentálta a döntést, hogy tüzetesen megvizsgálják azt, de egyúttal felhívta a figyelmet arra, hogy a saját sütibeállítások nagyobb ellenőrzést biztosítanak az embereknek a sz adataik felett. Ezeket a beállításokat folyamatosan továbbfejlesztik és javítják. A Google pedig azt nyilatkozta, hogy tisztában van azzal, hogy micsoda felelősséggel tartozik az emberek bizalmáért, ezért elkötelezett a továbbá módosítások irányába.
A Commission Nationale de L'Informatique et des Libertés (CNIL) francia adatvédelmi hivatal tavaly decemberben már megbüntette a Google LLC-t 60 millió, a Google Ireland Limitedet pedig 40 millió euróra. Az indoklás akkor az volt, hogy a Google a google.fr keresőt használók számítógépein az érintettek előzetes beleegyezése nélkül helyezett el reklámokkal kapcsolatos sütifájlokat. Az óriáscég ráadásul nem tájékoztatta megfelelően az adott fájlokról az internetezőket.
A CNIL most jelezte, hogy a vizsgálatai alapján mind a Facebook, mind a Google rendkívül nehézzé tette a felhasználók számára az alkalmazott sütifájlok elutasítását, ezért komoly pénzbüntetést szabott ki a két amerikai konszernre. A Google LLC így köteles 90 millió, a Google Ireland Limited 60 millió, míg a Facebook Ireland Limited 60 millió euró bíróságot fizetni.
A francia adatvédelmi hivatal rámutatott, hogy a google.fr, a facebook.com és a youtube.com oldalakon a sütifájlok használatának elfogadása egyetlen kattintással lehetséges volt, azonban azok elutasításához már több kattintásra volt szükség. Ez a gyakorlat csökkentette az érintett személyek beleegyezési szabadságát és megsértette a hatályos francia jogot. A különböző platformok működtetőinek most három hónapjuk van arra, hogy a jelenlegi gyakorlatukat a francia joghoz igazítsák. Azután minden egyes nap késedelem miatt 100 000 euró további pénzbüntetést kell fizetniük.
A Meta egyik szóvivője úgy kommentálta a döntést, hogy tüzetesen megvizsgálják azt, de egyúttal felhívta a figyelmet arra, hogy a saját sütibeállítások nagyobb ellenőrzést biztosítanak az embereknek a sz adataik felett. Ezeket a beállításokat folyamatosan továbbfejlesztik és javítják. A Google pedig azt nyilatkozta, hogy tisztában van azzal, hogy micsoda felelősséggel tartozik az emberek bizalmáért, ezért elkötelezett a továbbá módosítások irányába.