Berta Sándor

Az idén 115 milliárd dollárt költhetnek tartalmakra a nagy médiacégek

A streamingpiac szereplői egyre nagyobb összegeket fordítanak az új filmek és sorozatok készítésére.

A Financial Times számolt be arról, hogy a nyolc legnagyobb amerikai médiakonszern egyre több pénzt költ a streaming szolgáltatásaikon megjelenő tartalmakra. Az összeg az idén legalább 115 milliárd dollár lesz. A társaságok a hatalmas befektetések ellenére nincsenek könnyű helyzetben, mert bár 2020-ban és 2021-ben nagyon jó évet zártak és tudtak növekedni, de most már csak nagy nehézségek árán tudnak új előfizetőket szerezni. A 2020-as és 2021-es növekedés egyébként elsősorban a koronavírus-járvány miatt kialakult különleges helyzetnek volt köszönhető.

Michael Nathanson, a MoffettNathanson médiaelemzője kifejtette, hogy azért, hogy az egyes piaci szereplők fenn tudjanak maradni a konkurenciaharcban egyre nagyobb összegeket kell kiadniuk a prémiumtartalmak előállítására. A versenyben nem lehet visszalépni. Ennek tükrében aligha lehet csodálkozni, hogy a Netflix az idén több mint 17 milliárd dollárt akar új tartalmak készítésére fordítani - ez 25 százalékkal nagyobb a tavalyi összegnél. A Disney a Disney Plus esetében 23 milliárd dollárt fordít az új filmekre és sorozatokra, ez 35 százalékos növekedést jelent a tavalyi esztendőhöz képest. Az Amazon, az Apple, a Comcast, a Fox, a ViacomCBS és a Warner szintén milliárdokat szán ilyen célokra.

John Sloss, a Sloss Eckhouse Dasti Haynes partnere és a Cinetic Media vezetője mindezt úgy kommentálta, hogy az idei év igazi főcíme az, hogy ezek a platformok mennyi pénzt fordítanak ezekre a tartalmakra. Az összeg egyszerűen hihetetlen.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!