Gyurkity Péter

Álhívások milliárdjait blokkolják a szolgáltatók

Idén megduplázódott a csalásokra irányuló telefonhívások száma, az adatok elképesztőek.

Az okostelefonok és táblák részletezése mellett meglehetősen ritkán számolunk be a hívásokkal kapcsolatos hírekről, az újabb fejleményekről és felmérésekről. Nemrég arról írtunk, hogy a brit telefonfülkék még egy darabig maradhatnak, most azonban az amerikai szolgáltatók hivatalos bejelentéseiből értesülünk arról, hogy a csalók több milliárd esetben igyekeznek átverni minket.

A T-Mobile USA a napokban közölte, hogy a decemberig eltelt időszakban összesen 21 milliárd ilyen hívást blokkoltak, mégpedig automatikus módon, köszönhetően a Scam Shield névre keresztelt, nemrég elindított szolgáltatásnak. Érdekes módon a déli államok bizonyultak a legsúlyosabban érintett régiónak, a mezőnyből egyértelműen Texas és Florida emelkedik ki, az alkalmazott metódusok terén pedig a csomagszállítással, az autók garanciájának meghosszabbításával, a társadalombiztosítással, valamint a biztosítókkal és a telefonszolgáltatókkal kapcsolatos hívások tűnnek a legnépszerűbbnek. A T-Mobile amerikai részlege egyébként a fenti számok alapján másodpercenként 700 hívást akadályozott meg, ez hetente 425 millió próbálkozást jelentett.

A többi tengerentúli szolgáltató is igyekszik valami hasonlót nyújtani saját felhasználóinak, a jobb védelem érdekében. Az AT&T például még a tavasz folyamán jelentette be, hogy az ActiveArmor néven futó szolgáltatás segítségével 2016 óta összesen 16 milliárd gyanús hívást előztek meg, míg a Verizon a saját részéről a nyár közepén értekezett arról, hogy milyen számokat mutathatnak fel ezen a téren. Ők a Verizon Call Filter révén 13 milliárd hívást akadályoztak meg, ezzel 78 millió felhasználót védtek meg a további kísérletektől, ami szintén azt jelzi számunkra, hogy tulajdonképpen egy hatalmasra nőtt üzletágról beszélhetünk.

A hazai szolgáltatók többnyire részletes figyelmeztetésekkel igyekeznek felvilágosítani a felhasználókat, egyben pedig megelőzni a csalók sikeres akcióit, amire szükség is van, hiszen a jelenség teljes mértékben globálisnak tekinthető.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • caprine #1
    Nekem ezek erősen kozmetikázott számoknak tünnek. 78 millióra 13 milliárd, az olyan 170 hívás, irreálisnak tünik.

    Egyébként nálunk miért nem megy ez a dolog? A multkor egy biztosítos hívott fel, meg se kellett kérdeznem honnan van meg a számom, ő mondta hogy részt vettem egy adott játékban, onnan. Mondom ja, de az 2 éve volt, hol a gdpr 6 hónapja? Volt hogy az otp-sek hívtak fel számoltam 7 alkalommal úgyanazon befektetés miatt. Értem a marketinget, de 7-er basztatni az ügyfelet úgyan amiatt az már bunkoság egy ekkora cégtől.