Berta Sándor

A Microsoftot támadta a Vivaldi vezetője

Az óriáscéget keményen bírálta a menedzser.

A Dr.Windows blog szerkesztői augusztus végén kiszámították, hogy ahhoz, hogy valaki a Windows 11-ben átváltson az alapértelmezett Microsoft Edge böngészőről egy másik programra összesen 33 lépésre van szükség. Érthető, hogy a Google, a Mozilla, az Opera és a Vivaldi készítői amiatt aggódtak, hogy sokan nem vágnak bele a dologba és inkább lemondanak a szoftvereik alkalmazásáról. Az sem segített a feszültté vált viszony enyhítésén, hogy a redmondi konszern december elején kampányba kezdett a Chrome ellen.

Most Jon von Tetzchner, a Vivaldi társalapítója és vezetője a blogbejegyzésében azt írta, hogy a Microsoft a régi trükkjeihez nyúlt vissza, hogy így szerezzen előnyt a vetélytársaival szemben. De vajon mi lenne, ha a társaság ugyanezeket az erőfeszítéseket az Edge jobbá tételére használná? Amennyiben a Vivaldi nem fél a versenytől, akkor Microsoft miért fél? A piac szereplői ezt a gyakorlatot már átélték egyszer és frusztráló, hogy az idén ismét a piaci versennyel ellentétes praktikákkal kell megküzdeniük.

Szerinte a Microsoft kétségbeesettnek tűnik. Az Edge integrálása a Windows operációs rendszerbe gyakorlatilag annak a gyakorlatnak a lemásolása, amelyet régebben alkalmazott a vállalat az Internet Explorer és az akkori Windows-verziók esetében. Ez a stratégia akkor hatékonynak bizonyult és a Netscape gyors eltűnéséhez vezetett. A később kapott versenyhatósági büntetéssel a Microsoft együtt tudott élni, mondhatni így is megérte számára az üzlet. S most ezt a bevált receptet követi a szoftvercég. A kérdés az, hogy ezúttal ezt meddig hagyják neki. Az Európai Unió és az Amerikai Egyesült Államok hivatalai Tetzchner szerint jelenleg túlzottan a Facebook-Google duóra összpontosítanak.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!