Berta Sándor
A Yahoo! is kivonul Kínából
A portál döntése végleges és Peking nyomására alakult ki. A Facebook, a Google, a Twitter és a Youtube már évek óta nem elérhető a kínai interneten.
Mohal Shroff, a LinkedIn alelnöke és műszaki vezetője október közepén jelezte, hogy megszűnik a platform különleges kínai verziója és annak szerepét a jövőben az InJobs nevű új alkalmazás veszi át. A lépésre a növekvő kínai cenzúra miatt került sor. Most a Yahoo! közölte, hogy a kínai szárazföldről a jövőben nem lesznek elérhetők a különböző szolgáltatásai. A döntésre a helyi kormány nyomása miatt kerül sor és nem átmenetinek, hanem véglegesnek tekinthető.
A Yahoo! azzal indokolta a lépését, hogy mind vállalkozási, mind jogi szempontból egyre nagyobb kihívást jelentett Kínában is kínálni a szolgáltatásait, ezért november 1-től azok nem elérhetők az ázsiai államban. Ezzel párhuzamosan a társaság bejelentette, hogy továbbra is elkötelezettnek érzi magát a felhasználói jogai és egy szabad és nyitott internet mellett. A Yahoo szolgáltatásainak felfüggesztése egybeesett Kína új, személyes adatok védelmét célzó törvényének hatályba lépésével, melyet a lap szerint a világ egyik legszigorúbb adatvédelmi jogszabályának tartanak.
A Yahoo kínai felhasználóinak pontos száma ismeretlen, ám feltételezések szerint viszonylag alacsony, a világ legnagyobb internetpiacának számító Kínát ugyanis elsősorban a belföldi internetes óriáscégek vezetik. Október végéig mindazonáltal még elérhetőek voltak a kínai szárazföldön egyes Yahoo-szolgáltatások, egyebek mellett számos, idegen nyelvű hír. A héten azonban a híroldalak mellett elérhetetlenné vált a Yahoo időjárás-jelentést szolgáltató, Weather című applikációja, valamit az Endgadget című technológiai blog kínai verziója is. A Yahoo közleménye szerint az e-mail postafiókkal rendelkező felhasználók számára biztosítják az adataik letöltését erre létrehozott oldalakon keresztül.
A Yahoo! 1999 óta volt elérhető Kínában, de az elmúlt esztendőkben egyre nagyobb mértékben csökkentette a jelenlétét a kínai piacon. Miután a cég a levelezőszolgáltatását már 2013-ban megszüntette az ázsiai országban, ezért a mostani lépése inkább szimbolikusnak tekinthető. Fizikailag 2015 márciusában vonult ki, amikor bezárta utolsó, Pekingben működő kutatás-fejlesztési központját.
Mohal Shroff, a LinkedIn alelnöke és műszaki vezetője október közepén jelezte, hogy megszűnik a platform különleges kínai verziója és annak szerepét a jövőben az InJobs nevű új alkalmazás veszi át. A lépésre a növekvő kínai cenzúra miatt került sor. Most a Yahoo! közölte, hogy a kínai szárazföldről a jövőben nem lesznek elérhetők a különböző szolgáltatásai. A döntésre a helyi kormány nyomása miatt kerül sor és nem átmenetinek, hanem véglegesnek tekinthető.
A Yahoo! azzal indokolta a lépését, hogy mind vállalkozási, mind jogi szempontból egyre nagyobb kihívást jelentett Kínában is kínálni a szolgáltatásait, ezért november 1-től azok nem elérhetők az ázsiai államban. Ezzel párhuzamosan a társaság bejelentette, hogy továbbra is elkötelezettnek érzi magát a felhasználói jogai és egy szabad és nyitott internet mellett. A Yahoo szolgáltatásainak felfüggesztése egybeesett Kína új, személyes adatok védelmét célzó törvényének hatályba lépésével, melyet a lap szerint a világ egyik legszigorúbb adatvédelmi jogszabályának tartanak.
A Yahoo kínai felhasználóinak pontos száma ismeretlen, ám feltételezések szerint viszonylag alacsony, a világ legnagyobb internetpiacának számító Kínát ugyanis elsősorban a belföldi internetes óriáscégek vezetik. Október végéig mindazonáltal még elérhetőek voltak a kínai szárazföldön egyes Yahoo-szolgáltatások, egyebek mellett számos, idegen nyelvű hír. A héten azonban a híroldalak mellett elérhetetlenné vált a Yahoo időjárás-jelentést szolgáltató, Weather című applikációja, valamit az Endgadget című technológiai blog kínai verziója is. A Yahoo közleménye szerint az e-mail postafiókkal rendelkező felhasználók számára biztosítják az adataik letöltését erre létrehozott oldalakon keresztül.
A Yahoo! 1999 óta volt elérhető Kínában, de az elmúlt esztendőkben egyre nagyobb mértékben csökkentette a jelenlétét a kínai piacon. Miután a cég a levelezőszolgáltatását már 2013-ban megszüntette az ázsiai országban, ezért a mostani lépése inkább szimbolikusnak tekinthető. Fizikailag 2015 márciusában vonult ki, amikor bezárta utolsó, Pekingben működő kutatás-fejlesztési központját.