SG.hu

Back 4 Blood

Kiadó: Warner Bros. Games
Fejlesztő: Turtle Rock Studios
Honlap

Rendszerkövetelmények:
Minimum: Intel Core i5-6600 (3,3 GHz) vagy AMD Ryzen 5 2600 (3,4 GHz), 8 GB RAM, NVIDIA GeForce GTX 1050 Ti vagy AMD Radeon RX 570, DirectX 12, 40 GB szabad hely
Ajánlott: Intel Core i5-8400 (2,8 GHz) vagy erősebb, AMD Ryzen 7 1800X (3,6 GHz) vagy erősebb, 12 GB RAM vagy több, NVIDIA GeForce GTX 970 vagy erősebb, AMD Radeon RX 590 vagy erősebb, DirectX 12, 40 GB szabad hely
Hasonló játékok: Left 4 Dead 2, Killing Floor, World War Z: Aftermath, GTFO
Kategória: kooperatív, FPS, zombi

A Turtle Rock Studios és a Warner Bros. Games együttműködésében megérkezett a Left 4 Dead-széria utódja, a Back 4 Blood. Az előddel ellentétben ez már nem a Valve neve alatt készült (anno megvásárolta a Turtle Rock Studiost a Valve), hanem ismét külön fejlesztés eredményeként. Talán ha annak idején nem válnak el útjaik egymástól, akkor a mostani változat neve Left 4 Dead 3 lehetett volna. Így helyette most egy hasonló nevű, de más franchise játékát kaptuk. Szerencsére egy szimpla névcserénél több is történt a játékkal.

Klikk ide! Klikk ide!

Klikk ide! Klikk ide!

Az alapkoncepciónk ugyanaz, mint az előd esetén volt: négy túlélő próbál eljutni az egyik safehouse-tól a másikig, miközben egy hordányi zombi próbál az életükre törni. Természetesen most is vannak speciális zombik, amelyek egy kicsit nagyobb eszköztárral is rendelkeznek, mint régebben. A fegyverek terén is bővült a készletünk, ráadásul még különböző kiegészítőket is felszerelhetünk rájuk. Ezek javítják a fegyverek értékeit, vagy valamilyen külön bónuszt adnak rá. Ezeket a bónuszokat és kombinációkat nyugodt körülmények között kipróbálhatjuk a játék hubzónájában, ahol egy berendezett lőtér áll rendelkezésünkre.

Ebben a részben nem négy, hanem nyolc különböző, úgynevezett Cleaner áll rendelkezésünkre. Mindegyikük saját kezdőfegyverrel és valamilyen bónusszal rendelkezik. Az egyik bónusz saját magára érvényes, míg a másik az egész csapatot segíti. Kezdetben még nem használhatjuk mindegyiket, a sztori teljesítése során válnak elérhetővé. A játék négy felvonásból áll, összesen 33 pályával. Szerencsére nem kell együltő helyünkben teljesíteni az egészet, minden saferoom bezárása után drop outolhatunk a játékból, és az elért eredményeink mentve lesznek. Ez azért is jó megoldás, mert ha a barátainkkal játszunk, akkor közösen haladhatunk előre velük, miközben például egy másik mentett állapottal már az utolsó pályán is járhatunk.

Klikk ide! Klikk ide!

Klikk ide! Klikk ide!

Az egyik nagy csavar a játékmenetben az elődhöz képest az a kártyarendszer, ami bekerült a mostani részbe. A játék során folyamatosan feloldható kártyák segítségével egy paklit építhetünk, amit a kampány közben a safehouse-ba érkezve kihúzhatunk és aktiválhatunk. Ezek lehetnek saját karakterünkre ható módosítók vagy az egész partinkat segítő bónuszok. Például a Vitamins kártya használatával karakterünk kap 15 bónusz HP-t, vagy az Ammo For All kártya segítségével az egész csapat +10%-kal növelt lőszerrel rendelkezik.

A magasabb nehézségi fokozatokon ezeknek a kártyának a helyes kombinálása döntő fontosságú lehet. Az általunk összeállított pakliból kiválaszt párat a játék, és abból kivehetünk egy megadott számú aktív kártyát. Maga a játék a „pályához” választ úgynevezett Corruption lapokat, amelyek befolyásolják a pálya tulajdonságait. Ez lehet egy egyszerű kihívás is pályavégi bónuszért (például minden Cleaner legyen életben a safehouse ajtajának zárásakor), de főként az ellenfeleinket erősítő bónuszokat ad.

Klikk ide! Klikk ide!

Klikk ide! Klikk ide!

A fejlesztőstúdió érezhetően átemelt elemeket a másik korábbi játékából, az Evolve-ból is, és tovább is gondolta őket. (Az Evolve egyébként elég sok negatívumot kapott a megjelenésekor, majd free to play modellre váltott, és később még azt a változatát is levették a Steam áruházból.) Ez főként a PvP módban érezhető, ami ezúttal nem a kampánytérképeken, hanem külön arénában zajlik. Itt négy játékos négy player által irányított szörny ellen harcol egy folyamatosan zsugorodó körben. A cél az, hogy a túlélő oldalon több ideig bírjuk életben, mint az ellenséges csapat. Az említett elemek itt jönnek a képbe, ugyanis a szörnyek képességeit is egy pontrendszerből fejleszthetjük a meccseken belül. Minél tovább bírják a túlélők, annál több ponttal rendelkeznek az ellenséges oldalon lévő játékosok, amelyeket a saját szörnytípusuk vagy a horda fejlesztésére fordíthatnak.

A kampányt kétféle módon játszhatjuk végig, de sajnos az egyik opció szinte értelmetlen. Játszhatjuk a szokásos kooperatív módon, ahol három másik játékossal együtt küzdünk végig a pályákon. Ezzel szemben van egy solo játékmód is, ahol botokkal együtt élhetjük át a történetet. Az utóbbival nem lenne gond, de valami érthetetlen módon amennyiben egyedül játszunk, akkor mindenféle progressiont kikapcsol a játék. Egy rövid lista, hogy mit jelent, ha egyedül vágunk neki: a kártyákat megkapjuk mindet, de a botok által használt lapokat nem módosíthatjuk; nem trackeli a statisztikánkat a küldetések során; egyáltalán nem ad supply pointokat, ami a játékon belül használt pont a kártyák, cosmetic tárgyak stb. feloldására; nem kaphatunk achievementeket; nem nyitja meg a kampány során feloldott checkpointokat a multiplayer részben.

Klikk ide! Klikk ide!

Klikk ide! Klikk ide!

Grafika: Grafikai téren elég sok beállítást kapunk arra, hogy minden konfiguráción elérhessük az optimális teljesítményt. Ha nagyon high-end gépünk van, akkor fel tudjuk tekerni a maximumra a beállításokat, de ha gyengébb rendszerünk van, abban az esetben is találunk lehetőségeket a legjobb képminőség előállítására. Az utóbbi esetében használhatjuk például a FidelityFx Super Resolutiont, amivel kevésbé erős videókártyák is stabilan tudnak 4K 60 fps-t előállítani. Nagy piros pont jár azért, hogy ha egészen közelről mondjuk sörétessel arcon küldünk egy zombit, akkor láthatóan beterít minket a vér, ami a fegyverünkre és karakterünk testére tapad. Saját tapasztalataim alapján érdemes a Chromatic Aberrationt kikapcsolni. Lehet választani DirectX 11 API-t is, de inkább a DirectX 12-t ajánlom. Egyes beállítások mellett még jobb számokat is mutatott, mint a 11-es verzió.

Kezelőfelület, irányíthatóság: A menürendszer érezhetően úgy készült, hogy kontroller használatával is egyszerű legyen navigálni. A UI jól átlátható, és informatív ikonokkal rendelkezik a monitor sarkaiba rendezve, és a szöveges vagy képi elemeket is a látásunkhoz mérten állíthatjuk. A karakterek mozgása reszponzív, és lehetővé tesz trükkös ugrásokat is, ha elég ügyesek vagyunk. A fegyverek esetén az ADS használata lenne a javasolt, de igazából minden fegyver meglepően jól használható hipfire-ből. Egészen olyan mértékben, hogy egy idő után már nem is foglalkoztam a célzás használatával. A dobás lehetővé teszi, hogy a kezünkben tartva egy pontos helyre dobhassunk, de állíthatunk gyors dobási lehetőséget is, amely gombnyomásra azonnal eldobja azt, ami a kezünkben van.

Játszhatóság: A kártyarendszernek köszönhetően kevés az esély arra, hogy két meccsünk ugyanolyan lesz. A Cleanerek és az általuk használt kártyák nagy mértékben megváltoztatják az aktuális meccs stílusát, amit a Corruption kártyák tovább módosítanak. Ha ez nem lenne elég, akkor maga a játék is alkalmazkodik az aktuális állapothoz, hogy folyamatosan izgalmas legyen a játékmenet. Sajnos a solo játék nem igazán életképes opció.

Intelligencia, nehézség: A szörnyek AI-ja továbbra is zseniálisan próbál sarokba szorítani minket. Ügyesen másznak, szaladnak, és mindig próbálják levadászni a leszakadt vagy magányosan kóboroló társainkat. Az erősebb szörnyek nem egy alkalommal össze is kombinálták a képességeiket (pl. a Tallboy megemelt, és egy Reeker alámhányt). A saját csapattagjainkként használt botok viszont kevésbé intelligensek. Számos esetben volt, hogy vártam egy kis segítséget tőlük, de mikor megfordultam, azzal szembesültem, hogy állnak egyhelyben, nem lőnek, és egyszerűen csak meghalnak. A nehézségi fokozatok is elég jól ki vannak egyensúlyozva. A könnyű fokozaton például társsebzés sincs. A nagyobb erőfeszítésekért cserébe viszont több pontot kapunk a meccs végén, amelyeket elkölthetünk.

Hangok, zene: A zenék és főként a főmenü zenéje megfelelő hangulatot teremt a játéknak. A fegyverek hangzása is ütős, és nem csak véletlenszerű puffogás. A zombik gyorsan nagy hangzavart tudnak csapni, így a feliratozás egy elég jó opció lehet, ha valaki igényli. A béta alatt futótűzként terjedt a hír, hogy a zombik azt a bizonyos „n” betűs szót kiabálják sok esetben, mikor meglátják a játékost. A hivatalos válasz szerint ezek a hangok véletlenszerűen vannak kombinálva, és ennek egyik lehetséges kimenetele nagyon hasonló volt ahhoz a szóhoz. Ez a végleges változatba már nem került bele.

Összegzés: A szörnyen rossz állapotú bétatesztelés után egy jól kiforrott játékot kaptunk. Hozza a klasszikus formulát, de mégis tett bele egy kis csavart, hogy ne váljon lapossá a folytatás. AI és matchmaking téren van még mit fejleszteni, de a core gameplay szórakoztató. A kompetitív meccskeresés során volt, hogy valamilyen ázsiai csapattársak közé tett be, és ennek köszönhetően akkora pingem volt, hogy másodpercekben mérhetők voltak az egyes akciók késései. Szerencsére erre kevés példa volt, de említésre méltó. Egyedül játszani nem ajánlom, de barátokkal garantált a szórakozás. Ha csak egy kicsit több Left 4 Deadre vágytunk, akkor azt megkaptuk, és talán még többet is.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!