Berta Sándor
Első akar lenni a drónpiacon a Sony
A japán cég nagyon komolyan gondolja az ágazatban lévő pozíciója kiépítését.
A Sony tavaly novemberben jelentette be és januárban mutatta be az Alpha kameráihoz kifejlesztett Airpeak nevű különleges robotrepülőgépét, amely mesterséges intelligenciát használ és lehetővé teszi a különösen éles videók készítését. Jelenleg a pilóta nélküli légi járművek piacát a DJI uralja, de Izumi Kawanishi, a Sony alelnöke most kijelentette, hogy szeretne humanoid robotokat kifejleszteni és hogy októbertől a konszern belép a drónok piacára. A menedzser felügyeli az óriáscég mesterséges intelligencia és a robotikai üzletét.
A Sony jelenleg a világ legnagyobb fényképezőgép- és videokamera-gyártója, és a profik között, például Hollywoodban komoly tényezőnek számít. Miután a robotrepülőgép-piacot szinte 80 százalékában a DJI uralja, így a társaság a professzionális felhasználói szegmensre akar összpontosítani. A tervek között szerepel földmérő és -felügyelő, valamint a hálózati infrastruktúrákat (legyenek azok energetikai vagy olajvezetékek) karbantartó modellek piacra dobása is. Az első cégekkel már zajlanak a tárgyalások Japánban és az USA-ban.
A hosszú távú cél az, hogy megjelenjenek a szállítójárművekkel a logisztikai piacon, néhány év múlva már valószínűleg az lesz a legnagyobb szegmens. A Markets And Markets piackutatói megerősítették ezt a tanulmányukban, amelyben azt írták, hogy a logisztikai és szállítódrónok piaca 2022 és 2027 között 11 milliárd dollárról 29 milliárd dollárra fog növekedni. A Modor Intelligence szakértői úgy becsülték, hogy az elmúlt években már 2 milliárd amerikai dollár folyt be a robotrepülőgépeket fejlesztő startupokba és részlegekbe.
A Sony fő nyugati vetélytársai között van az Airbus és az Amazon, Ázsiában pedig a NEC, a Rakuten és a SoftBank. A vállalat számára segítséget a japán szabályozás és a nemzeti drón- és repülő autó-stratégia, valamint a saját műszaki képességei jelenthetnek, amelyeket korábban a mesterséges intelligencia, a szenzortechnika, a robotika, illetve a finommechanikai, elektronikai és szoftverintegráció területén szerzett. A szigetországban 2022-től a világon elsőként engedélyezhetik a fél-autonóm repüléseket a sűrűn lakott területek felett.
A Sony tavaly novemberben jelentette be és januárban mutatta be az Alpha kameráihoz kifejlesztett Airpeak nevű különleges robotrepülőgépét, amely mesterséges intelligenciát használ és lehetővé teszi a különösen éles videók készítését. Jelenleg a pilóta nélküli légi járművek piacát a DJI uralja, de Izumi Kawanishi, a Sony alelnöke most kijelentette, hogy szeretne humanoid robotokat kifejleszteni és hogy októbertől a konszern belép a drónok piacára. A menedzser felügyeli az óriáscég mesterséges intelligencia és a robotikai üzletét.
A Sony jelenleg a világ legnagyobb fényképezőgép- és videokamera-gyártója, és a profik között, például Hollywoodban komoly tényezőnek számít. Miután a robotrepülőgép-piacot szinte 80 százalékában a DJI uralja, így a társaság a professzionális felhasználói szegmensre akar összpontosítani. A tervek között szerepel földmérő és -felügyelő, valamint a hálózati infrastruktúrákat (legyenek azok energetikai vagy olajvezetékek) karbantartó modellek piacra dobása is. Az első cégekkel már zajlanak a tárgyalások Japánban és az USA-ban.
A hosszú távú cél az, hogy megjelenjenek a szállítójárművekkel a logisztikai piacon, néhány év múlva már valószínűleg az lesz a legnagyobb szegmens. A Markets And Markets piackutatói megerősítették ezt a tanulmányukban, amelyben azt írták, hogy a logisztikai és szállítódrónok piaca 2022 és 2027 között 11 milliárd dollárról 29 milliárd dollárra fog növekedni. A Modor Intelligence szakértői úgy becsülték, hogy az elmúlt években már 2 milliárd amerikai dollár folyt be a robotrepülőgépeket fejlesztő startupokba és részlegekbe.
A Sony fő nyugati vetélytársai között van az Airbus és az Amazon, Ázsiában pedig a NEC, a Rakuten és a SoftBank. A vállalat számára segítséget a japán szabályozás és a nemzeti drón- és repülő autó-stratégia, valamint a saját műszaki képességei jelenthetnek, amelyeket korábban a mesterséges intelligencia, a szenzortechnika, a robotika, illetve a finommechanikai, elektronikai és szoftverintegráció területén szerzett. A szigetországban 2022-től a világon elsőként engedélyezhetik a fél-autonóm repüléseket a sűrűn lakott területek felett.