SG.hu

Humankind

Kiadó: Sega
Fejlesztő: 3DClouds
Honlap

Rendszerkövetelmények:
Minimum: 64 bites processzor és operációs rendszer Operációs rendszer: 64 bites Windows 7 Processzor: 4. generációs Intel i5 vagy AMD FX-8300 Memória: 8 GB RAM Grafika: NVIDIA GTX 770 vagy AMD R9 290, DirectX 11 Tárhely: 25 GB szabad tárhely
Ajánlott: 64 bites processzor és operációs rendszer Operációs rendszer: 64 bites Windows 7 Processzor: 6. generációs Intel i5 (vagy ennél jobb) vagy AMD Ryzen 5 1600 (vagy ennél jobb) Memória: 8 GB RAM Grafika: NVIDIA GTX 1060 (vagy ennél jobb) vagy AMD RX 5500-XT (vagy ennél jobb), DirectX 11 Tárhely: 25 GB szabad tárhely
Hasonló játékok: Endless Legend, Endless Space, Sid Meier’s Civilization-sorozat
Kategória: körökre osztott stratégia, 4X

A 4X-játékok koronázatlan királya a Civilization-sorozat, de az Amplitude Studios új alkotása a babérjaira tör. Az Endless Legend és az Endless Space készítője a fantasyvilág után a realitás felé fordult, és lehetővé teszi az emberiség történetének újraírását.

A HUMANKIND egy körökre osztott 4X stratégiai játék, amelyben célunk az, hogy civilizációnkat a kőkortól napjainkig vezessük. Kezdetben mindenki egyforma gyűjtögető népként indul, majd a korszakok váltása során mindenki a történelem egy-egy meghatározó kultúráját veheti fel. Arra kell törekednünk, hogy a játék végcéljaként beállított körlimit teljesítéséig nekünk legyen a legtöbb Fame-pontunk. Ennek gyűjtésének több módja lehetséges, így elég szabadon alakíthatjuk ki saját játékstílusunkat. Számokban kifejezve a lehetőségek tárházát: 6 korszakon keresztül haladunk, és mindegyikben 10 különböző kultúra választható. Ezeket tovább módosítják az általunk bevezetett törvények, vallások és megépített csodák.

Klikk ide! Klikk ide!

Klikk ide! Klikk ide!

Amennyiben egy nép nagyon a szívünkhöz nő, akkor választhatjuk a „Transcend” lehetőséget is, amivel megtartjuk a már meglévő kultúránkat. Mivel technológiai lemaradásban leszünk, így minden korszak váltáskor bónuszt kapunk a begyűjtött Fame-pontokra. Ezek a bónuszok ráadásul összeadódnak, amennyiben többször is ezt a módot választjuk. Érdekes látvány volt például, mikor az ókori asszírok az oszmánoktól foglalnak el területeket. A különböző kultúrák mindegyike rendelkezik egy bizonyos jellemzővel, ami egy játékstílus irányában valamilyen bónusszal jár. Hét ilyen variáció található a játékban: Aesthete (Influence-pontok generálása, diplomácia), Agrarian (élelem- és népességnövekedés), Builder (ipar és körzetek), Expansionist (területek megszerzése), Merchant (pénz és kereskedelem), Militarist (harci egységek és hadiipar), Scientist (tudomány és technológiák).

Ennek kapcsán jutunk el a HUMANKIND mechanikájának egyik legfontosabb részéhez, az úgynevezett „Era Stars” rendszerhez. Ezeket a csillagokat úgy szerezhetjük meg, hogy a kultúránk számára rendelkezésre álló különböző célpontokat elérjük. Például Aesthete kategóriában csillagokat úgy szerezhetünk, ha egy megadott aranymennyiséget összegyűjtünk. Ha a kultúránk Aesthete jellemzővel rendelkezik, akkor a kapott alap Fame-pontokon kívül további pontokat ér számára minden egyes megszerzett csillag a kategórián belül. Érdemes mindig a népnek megfelelően játszanunk, de akkor sem feltétlenül foghatunk mellé, ha a saját utunkat járjuk. Ha például a kereskedelem helyett inkább mégis a csatározás sikerült jobban, akkor a következő korszakváltáskor szimplán kiválasztunk egy Expansionist kultúrát, és a már erős tulajdonságunkra építhetünk tovább.

Klikk ide! Klikk ide!

Klikk ide! Klikk ide!

Aki játszott már a fejlesztők korábbi játékaival, annak ismerős lehet a harcrendszer. Az egységeinket a világtérképen odairányítjuk az ellenfél egységéhez vagy városához, és egy opcionális megerősítés után elkezdődik a csata. A világtérképen szürke jelzéssel ki lesz jelölve egy csatatér, ahol a tényleges harc zajlik majd. Két lehetőségünk van a csata lebonyolítására: saját magunk harcolunk, vagy rábízzuk a gépre. Ha a gépi opciót választjuk, akkor szimplán matematika alapján szimulál egy harcot, és a végeredményt kell elfogadnunk. Ha saját magunk szeretnénk csatázni, akkor elsőként egy zászló lesz leszúrva a védő oldalán. Ezután elhelyezhetjük az egységeinket a megadott területen belül, és kezdődhet a harc. Három körünk van támadóként arra, hogy elfoglaljuk a védő zászlóját, vagy megöljük az összes egységét. Természetesen érdemes figyelembe venni a megtámadni szánt terület környezetét, ugyanis a világtérkép részei stratégiai bónuszokat nyújtanak a rajta álló egységek számára.

A diplomácia négy fő aspektusra van bontva: relations, trade, treaties, crisis. A relations fül alatt láthatjuk, hogy épp milyen az aktuális helyzetünk a választott kultúrával. Megtekinthetjük azt is, hogy kikkel áll harcban vagy van szövetséges viszonyban. A trade betekintést nyújt a két kultúra közötti kereskedelmi útvonalakba és a felek által birtokolt készletbe. A treaties fül alatt különféle szerződéseket köthetünk a választott kultúrával: kereskedhetünk csak luxuscikkekkel, minden termékkel vagy egyáltalán semmivel; megoszthatjuk a látott térképünket vagy csupán a fővárosunkat; kinyithatjuk vagy bezárhatjuk a határainkat; tolerálhatjuk a kisebb támadásokat, vagy megtilthatjuk az agressziót. Az utolsó fül, a crisis egy elég érdekes mechanikát tartalmaz.

A két fél közötti sérelmeket tudjuk itt kezelni. Például a piros játékos a fővárosunk határa mellé tesz egy saját várost, akkor kapunk egy „sérelmet”, és kérvényezhetjük a piros játékost, hogy adja át számunkra azt a területet, vagy jófejségünket bizonyítva megbocsáthatjuk neki ezt a cselekedetet. Ezeknek az aktív sérelmeknek egy háború lezárásakor is nagy szerepe van, ugyanis ha elfogy a War Supportunk, vagy úgy látjuk, hogy reménytelen a csata, akkor a teljes pusztulás helyett megadhatjuk magunkat. Ezek az aktív sérelmek az erősebb fél részéről automatikusan bekerülnek a béketárgyalás feltételei közé, és ha rosszul kalkulálunk, például ellehetetleníti, hogy vazallussá tegyük a másik felet. A megadás feltételeinek van egy War Support-limitje, és azon belül kell megpróbálnunk a legtöbb dolgot kikövetelni a vesztestől.

Klikk ide! Klikk ide!

Klikk ide! Klikk ide!

Az Amplitude Studios egyik célkitűzése, hogy a minőségi stratégiai játékosokat a játékosaikkal közösen készítsék. Erre jött létre a Games2Gether platform, ami már a korábbi játékaikat is támogatta. A fejlesztése során többször volt OpenDev állapota is, ami szintén egy sajátos tesztmódja a stúdiónak. A kiadás előtti változat egy-egy kiválasztott szeletét tesztelhetik a játékosok általa. Például ilyen volt áprilisban a Victor névre keresztelt OpenDev, amiben 150 kört játszhattunk a Neolithic Era és Early Modern Era között. A felhasználói visszajelzések gyűjtése mellett lehetőséget ad arra, hogy a rendszeren belül demokratikus úton javasoljanak a játékosok változtatásokat a fejlesztőknek. A kiadás óta folyamatos az eszmecsere a hivatalos fórumon, és úgy tűnik, a fejlesztők tényleg hosszú távra terveznek a játékkal. Még azt is a játékosoknak lehetett megszavazni, hogy milyen official merchandise legyen megvásárolható a későbbiekben.

A közösségi tartalmak között elsőként megemlíteném, hogy mindenki létrehozhatja a saját personáját, amivel létrehozhatja saját vezérét. A karakter kinézetén túl személyiséget is lehet neki adni. Ha megosztjuk más játékosokkal, akkor ők betehetik a kampányukba egy AI helyére a personánkat. Ha Twitch-streamerek vagyunk, akkor a bővítményünk 4 jegyű pin-kódját megadva összekapcsolhatjuk a játékot az oldallal, és a nézők számára statokat szolgáltathatunk a streamünk közben. Már most található mod-támogatás is a játékban, de egyelőre még ki van kapcsolva a mod manager a következő nagyobb frissítésig. Ezenfelül elég könnyen létrehozhatunk a játékon belül egyéni térképeket vagy módosíthatunk meglévőket. Ezeket a játékon belül vagy a https://humankind.mod.io/ oldalon könnyedén böngészhetjük.

Klikk ide! Klikk ide!

Klikk ide! Klikk ide!

Grafika: Nagyon szép, részletgazdag térképek találhatóak a játékban. Nagyon egyszerű formákkal dolgozik, de a színek és a dinamikája élettel tölti meg a játékteret. Mikor már nagyon komplex területeket hoztunk létre, akkor is könnyen áttekinthetőek csupán a formák alapján az egyes területek, nem veszünk el a sokaságban. Ha teljesen bezoomoljuk a kamerát, akkor számos apró animált részletet vehetünk észre. Állatok szaladnak, járművek mennek az utakon, hullámzik a tenger, vagy madarak repülnek a tenger felett (amik elmozdulnak kicsit, ha az egérmutatót feléjük húzzuk).

Kezelőfelület, irányíthatóság: A kezelőfelület a tutorial lejátszása után nagyon könnyen áttekinthető. Mindig láthatjuk a fontos információkat, amire csak szükségünk lehet. Igyekszik a játék a sarkokba helyezni ezeket, hogy ne másszanak annyira az arcunkba. Elsőre lehet, hogy a hatalmas információáradat egy kicsit ijesztő, de gyorsan hozzá lehet szokni. Billentyűkombinációk használatával felgyorsíthatjuk a menünavigációt is. Nekem meglehetősen fura volt az alapkiosztás, így nagyon jól jött, hogy teljesen újraoszthatók a gombok. Amennyiben inkább a fotelból játszanánk, akkor kontrollerrel is jól navigálható az UI (Steam Inputot használva kipróbáltuk).

Játszhatóság: Annyira sokféle módon játszhatunk végig egy kampányt, hogy szinte azt lehet mondani, hogy akár örökké tarthatnak. A kampányok indításakor számos lehetőség van arra, hogy a képességi szintünknek és időnknek megfelelő játszmát hozzunk létre. Multiplayer is található a játékban, így barátainkkal közösen is tudunk játszani. A jövőben pedig az ígért expansion packek és a közösségi modok további órákat szolgáltatnak majd.

Intelligencia, nehézség: Már az első pillanatban felajánlja a játék azt, hogy fogja a kezünket, ha kezdők vagyunk ebben a műfajban. Ha úgy érezzük, hogy nagyon sok nekünk a normál nehézség, akkor is további két gyengébb fokozat közül választhatunk. Ha viszont kevésnek találjuk, akkor négy komolyabb szint vár még ránk. A legmagasabb, Humankind szintet csak az igazán bátor játékosoknak ajánljuk. Ha inkább egy gazdaságorientált játékot szeretnénk játszani, akkor egy Peaceful mode lehetőség is rendelkezésre áll. Ez egy kicsit visszább fogja az AI agresszív tendenciáit. Szerencsére nem buta az AI, így mindig résen kell lennünk, hogy mire készülhet legközelebb.

Hangok, zene: A készítők más játékaiból már ismerős lehet a zeneszerző, Arnaud Roy (FlybyNo) neve, aki most is kitett magáért. Különleges hangszereket szólaltat meg az egész OST alatt, és egy olyan hangzásvilágot alakít ki, ami önmagában is kellemesen hallgatható. A különböző témák elkészítéséről egy videósorozatot is készítettek, ami a YouTube-on megtekinthető. A hivatalos soundtrack megtalálható az összes nagyobb zenestreamelős oldalon, de meg is vásárolhatjuk Steamen DLC-ként. Ezenfelül egy Music for the Ages névre keresztelt négyrészes, egyenként több mint kétórás lemezt is megvásárolhatunk.

Összegzés: Egy méltó vetélytársnak bizonyul a játék a csúcstartó Civilization-sorozattal szemben. Nagy benne a potenciál, és elég komplex mechanikailag is ahhoz, hogy ne csak egy múló emlék legyen. Kezdő játékosok és 4X-veteránok egyaránt megtalálhatják benne a saját kihívásukat. Nagyon meg tudja csavarni a játékmenetet a korszakváltások esetén egy másik fajta kultúra kiválasztása. Egy kis balanszjavítgatás még ráférne, de már be lett jelentve az első hivatalos, a visszajelzések alapján készült frissítés hozzá. A multiplayer és a mod support miatt biztosan sokáig találkozni fogunk még ezzel a névvel.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • AnuluWork #1
    Egy gondom volt vele: 4ks monitoron miniatűr az UI. 100% a max, és az kevés. Főleg 4k felbontásban térképszerkesztésnél ...