Berta Sándor

Önerőből oldaná meg a digitális korszakra váltást a Seat

A márkánál előtérbe fognak kerülni az emberek által előállított értékek és a szoftverek.

André Radon, a Seat és a Cupra új informatikai vezetője fel akarja készíteni a spanyol autógyártót a digitális korszakra és annak kihívásaira. A menedzser a Drezdai Műszaki Egyetemen tanult, majd a Delphi és a Continental igazgatója volt, továbbá kilenc éven keresztül volt a Volkswagen termékfolyamatokért felelős vezetője és ő irányította a gyártó informatikai laboratóriumát is.

André Radon elmondta, hogy a koronavírus-járvány miatt még nehéz helyzetben vannak, hiszen sok munkatársuk otthonról dolgozik, így velük nem tudott személyesen kapcsolatba lépni és nem tudta őket megismerni. Ő és az elődje, Sebastian Grams az elmúlt két esztendőben dolgoztak az új IT-stratégián, amely egyrészt a digitális átalakulásra és ezen belül az új digitális üzleti modellekre épül, másrészt fontos eleme a digitális optimalizálás, amelynek keretében a cég IT-rendszerein akarnak javítani.

Elsősorban a termékekre szeretne erősebben összpontosítani és nem projektekben gondolkodni. Úgy véli, amennyiben valaki egy olyan termékvízióval rendelkezik, amely összeköti a vállalatnál lévő embereket és amellyel azonosíthatják magukat, akkor a változási folyamat sokkal egyszerűbb, mint ha merev projektekben gondolkodnának és különböző testületek hoznának döntéseket. A terméktervező és -fejlesztő csapatokban sokkal célzottabban születnek meg a döntések.

A Seat és a Cupra informatikai vezetője kiemelte, hogy nem szabad mindent eldobniuk, hanem a már megkezdett, kulturális és digitális átalakulást eredményező úton kell tovább haladniuk. A lényeg a "Delivery value first" mottóra épülő kezdeményezés. Számos hagyományos társaság IT-részlege még mindig úgy gondolkodik, hogy először a költségtényezőket veszi figyelembe és nem igazán figyel az emberre, amely valódi értékekkel járulhat hozzá a konszern életéhez. Ő azonban pont ez utóbbira akarja helyezni a hangsúlyt.

Véleménye szerint a megfelelő helyeken kell befektetni a pénzt ahhoz, hogy valódi értékeket generáljunk, s ez vagy a meglévő eljárások optimalizálásával történhet, vagy a projektek átalakításával. Ezzel párhuzamosan fontos a Back to Tech stratégia, amelynek lényege, hogy ha a Seat a szoftvereken alapuló értékteremtés területén vezető akar lenni, akkor nagyon sok funkciót kell kínálniuk. Ezeknek a megoldásoknak jelentősen el kell térniük a vetélytársak által kínált funkcióktól.

Radon végül leszögezte, hogy mobilitásplatformjukat teljes mértékben a saját fejlesztések alapján akarják kínálni, míg egy digitális gyártási platform esetében sokkal erősebben támaszkodnának a partnereikre. Alapvetően fontos, hogy minél több tudással és tapasztalattal rendelkezzenek házon belül, hogy ne kelljen minden feladatra külön partnert keresniük.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!