Berta Sándor
Csökkent a Chromebookok iránti kereslet
A gyártók inkább drágább laptopokat készítenek.
Februárban derült ki, hogy a Chromebookok eladási adatai már megelőzik az Apple számítógépek értékesítési számait és ezzel párhuzamosan a Chrome OS is egyre népszerűbb. Tavaly az operációs rendszer piaci részedése jelentős mértékben, 4,4 százalékkal nőtt és 2020 végére már elérte a 10,8 százalékot. A kereslet növekedése miatt az Acer, az Asus, a Dell, a Hewlett-Packard, a Lenovo és a többi gyártó egyre több Chromebookot dobott piacra és adott el, többet, mint ahány Mac számítógépet.
A Nikkei Asia most arról számolt be, hogy a gyártók inkább drágább laptopokat kezdtek el gyártani a Chromebookok helyett. A döntés hátterében az áll, hogy az elmúlt időszakban jelentős mértékben csökkent a Chrome OS-t futtató készülékek iránti kereslet. A cégek ezért átlagosan 20 százalékkal mérsékelték a Chromebookokhoz szükséges alkatrészrendelések számát is. Ugyan a piackutatók még mindig az eladási számok emelkedésével számolnak, de sokkal kisebb mértékben, mint például a tavalyi esztendő végén.
A csökkenő megrendelési számok alapján az idén 10 millióval kevesebb Chromebookot fognak értékesíteni, mint amit előzetesen a gyártók prognosztizáltak. A kereslet még az Amerikai Egyesült Államokban is mérséklődött, pedig a tengerentúli ország a termékek fellegvárának számít, elsősorban az oktatási szférában kedvelik nagyon a gépet.
2019-ben világszerte közel 17 millió, míg tavaly közel 33 millió Chromebookot adtak el, az idei évre pedig a gyártók 55 millió darabos eladást prognosztizáltak, de az inkább 45 millió lesz. A visszaesés oka az iskolák megnyitása és a különböző szükséges alkatrészek (kijelzők, chipek stb.) árának az emelkedése. Ezért a társaságok inkább drágább laptopokat készítenek, mert azokat a Windows 11 operációs rendszerrel értékesíthetik majd és így sokkal több bevételre tehetnek szert.
Februárban derült ki, hogy a Chromebookok eladási adatai már megelőzik az Apple számítógépek értékesítési számait és ezzel párhuzamosan a Chrome OS is egyre népszerűbb. Tavaly az operációs rendszer piaci részedése jelentős mértékben, 4,4 százalékkal nőtt és 2020 végére már elérte a 10,8 százalékot. A kereslet növekedése miatt az Acer, az Asus, a Dell, a Hewlett-Packard, a Lenovo és a többi gyártó egyre több Chromebookot dobott piacra és adott el, többet, mint ahány Mac számítógépet.
A Nikkei Asia most arról számolt be, hogy a gyártók inkább drágább laptopokat kezdtek el gyártani a Chromebookok helyett. A döntés hátterében az áll, hogy az elmúlt időszakban jelentős mértékben csökkent a Chrome OS-t futtató készülékek iránti kereslet. A cégek ezért átlagosan 20 százalékkal mérsékelték a Chromebookokhoz szükséges alkatrészrendelések számát is. Ugyan a piackutatók még mindig az eladási számok emelkedésével számolnak, de sokkal kisebb mértékben, mint például a tavalyi esztendő végén.
A csökkenő megrendelési számok alapján az idén 10 millióval kevesebb Chromebookot fognak értékesíteni, mint amit előzetesen a gyártók prognosztizáltak. A kereslet még az Amerikai Egyesült Államokban is mérséklődött, pedig a tengerentúli ország a termékek fellegvárának számít, elsősorban az oktatási szférában kedvelik nagyon a gépet.
2019-ben világszerte közel 17 millió, míg tavaly közel 33 millió Chromebookot adtak el, az idei évre pedig a gyártók 55 millió darabos eladást prognosztizáltak, de az inkább 45 millió lesz. A visszaesés oka az iskolák megnyitása és a különböző szükséges alkatrészek (kijelzők, chipek stb.) árának az emelkedése. Ezért a társaságok inkább drágább laptopokat készítenek, mert azokat a Windows 11 operációs rendszerrel értékesíthetik majd és így sokkal több bevételre tehetnek szert.