Berta Sándor
Pénzt kaphatunk a lehúzó termékvéleményünk törléséért
A felhasználók akár a kiadott pénz kétszeresét is visszakaphatják az elmarasztaló minősítések törléséért.
A The Wall Street Journal közölte, hogy az Amazon partnerei szabályosan üldözik azokat az internetezőket, akik egy adott termékről rossz véleményt írnak. A kereskedők különböző módszereket vetnek be azért, hogy eltüntessék az elmarasztaló minősítéseket. Vannak olyan eladók, akik akár a kifizetett összeg kétszeresét is felkínálják a vásárlóknak, ha eltávolítják a bejegyzésüket.
A New York-i Katherine Scott például arról számolt be, hogy 10 amerikai dollárért vett egy spray-t, de kiderült, hogy nem megfelelő, erről pedig tájékoztatta a többi internetezőt. Egy héttel a bejegyzése megjelentetése után kapott egy e-mailt a spray gyártójának az ügyfélszolgálatától, amely közölte, hogy az összes költségét visszatérítik, ha törli a szöveget. A cég képviselői hozzátették, hogy ha nem kapnak választ, akkor úgy veszik, hogy nem látta a levelet és továbbra is próbálkoznak a megkeresésével.
Scott válaszolt és kiemelte, hogy elfogadja a felajánlást, de nem törli a szavait. Ebbe nem nyugodott bele a vállalat, amely 20 amerikai dollárt ajánlott fel, ha meggondolja magát és mégis eltávolítja a mondatait. Élénk levelezés kezdődött, amelynek a vége az lett, hogy Scott az Amazonhoz fordult, amely azt ígérte, megoldja a problémát. Hosszú ideig semmi sem történt, csak azután változott a helyzet, hogy az ügyben a The Wall Street Journal is megkereste a céget. Az amerikai újság hangsúlyozta, hogy a gyakorlat nem egyedi, az elköltött összeg kétszeresét más társaságok is felkínálták hasonló helyzetekben.
Ez a hozzáállás nem csupán elítélendő, de szabálysértő is, ugyanis az Amazonon a termékeiket értékesítő partnerek vagy harmadik félnek minősülő személyek és cégek nem vehetik fel közvetlenül a kapcsolatot a vásárlókkal és nem szerezhetnek hozzáférést az e-mail-címeikhez sem. Az Amazon szóvivője kifejtette, hogy ők nem adják ki ezeket az információkat. Célszerű tehát megőrizni ezeket az elektronikus leveleket és az ügyfélszolgálatoknak vagy az Amazonnak továbbítani, illetve egyszerű megoldás az adott e-mail-címek blokkolása is.
A The Wall Street Journal közölte, hogy az Amazon partnerei szabályosan üldözik azokat az internetezőket, akik egy adott termékről rossz véleményt írnak. A kereskedők különböző módszereket vetnek be azért, hogy eltüntessék az elmarasztaló minősítéseket. Vannak olyan eladók, akik akár a kifizetett összeg kétszeresét is felkínálják a vásárlóknak, ha eltávolítják a bejegyzésüket.
A New York-i Katherine Scott például arról számolt be, hogy 10 amerikai dollárért vett egy spray-t, de kiderült, hogy nem megfelelő, erről pedig tájékoztatta a többi internetezőt. Egy héttel a bejegyzése megjelentetése után kapott egy e-mailt a spray gyártójának az ügyfélszolgálatától, amely közölte, hogy az összes költségét visszatérítik, ha törli a szöveget. A cég képviselői hozzátették, hogy ha nem kapnak választ, akkor úgy veszik, hogy nem látta a levelet és továbbra is próbálkoznak a megkeresésével.
Scott válaszolt és kiemelte, hogy elfogadja a felajánlást, de nem törli a szavait. Ebbe nem nyugodott bele a vállalat, amely 20 amerikai dollárt ajánlott fel, ha meggondolja magát és mégis eltávolítja a mondatait. Élénk levelezés kezdődött, amelynek a vége az lett, hogy Scott az Amazonhoz fordult, amely azt ígérte, megoldja a problémát. Hosszú ideig semmi sem történt, csak azután változott a helyzet, hogy az ügyben a The Wall Street Journal is megkereste a céget. Az amerikai újság hangsúlyozta, hogy a gyakorlat nem egyedi, az elköltött összeg kétszeresét más társaságok is felkínálták hasonló helyzetekben.
Ez a hozzáállás nem csupán elítélendő, de szabálysértő is, ugyanis az Amazonon a termékeiket értékesítő partnerek vagy harmadik félnek minősülő személyek és cégek nem vehetik fel közvetlenül a kapcsolatot a vásárlókkal és nem szerezhetnek hozzáférést az e-mail-címeikhez sem. Az Amazon szóvivője kifejtette, hogy ők nem adják ki ezeket az információkat. Célszerű tehát megőrizni ezeket az elektronikus leveleket és az ügyfélszolgálatoknak vagy az Amazonnak továbbítani, illetve egyszerű megoldás az adott e-mail-címek blokkolása is.