Berta Sándor
Egyre meghatározóbbak a kínai márkák
A legtöbb sikeres márka az Amerikai Egyesült Államokból származik, Európa kezd visszaszorulni.
A Kantar tanácsadócég elkészítette a világ 100 legértékesebb márkáját tartalmazó listáját, amelyet ezúttal is az Amazon vezet. A szakemberek a kereskedelmi konszern piaci értékét 683,9 milliárd amerikai dollárra becsülték. Az Amazon sorozatban harmadszor lett a világ legértékesebb vállalata és a piaci értéke 2020-hoz képest 64 százalékkal nőtt. A második helyezett az Apple lett, amelynek az értékét 612 milliárd amerikai dollárban állapították meg és az az elmúlt egy esztendőben 74 százalékkal nőtt. A Google piaci értéke 458, a Microsofté 410,3 milliárd amerikai dollár. Ez 2020-hoz képest 42, illetve 26 százalékos értéknövekedésnek felel meg.
Az első ötben van még a Tencent (240,9 milliárd amerikai dollár), amely a Facebookot, az Alibabát és a Visát előzte meg. Az első tízben található még a McDonald's és a MasterCard. Érdekesség, hogy a Tencent értéke 60, a Facebooké 54, az Alibabáé 29 százalékkal nőtt az egy évvel ezelőttihez képest, miközben ez az arány a McDonald's esetében 20, a MasterCardéban 4, míg a Visáéban mindössze 2 százalék.
A világ 100 legerősebb márkája az elmúlt egy évben 42 százalékkal növelte az összesített értékét, amely így elérte a 7,1 billió amerikai dollárt. Ez utóbbi körülbelül Franciaország és Németország GDP-jének felel meg. Az értéknövekedést elsősorban a koronavírus elleni vakcinák megjelenése és elterjedése, a gazdaság újraindítását célzó intézkedések bevezetése és az optimista konjunktúrakilátások segítették elő.
A Tesla 275 százalékkal növelte az értékét, amely 42,6 milliárd amerikai dollár és ezáltal a társaság a világ legértékesebb autómárkája. Emellett négy kínai márka tudta legalább a kétszeresére növelni a piaci értékét, ezek a Pinduoduo, a Meituan, a Moutai és a TikTok. A 100 legértékesebb cég 14 százaléka kínai, míg 8 százaléka európai. 2011-ben a két arány még 11, illetve 20 százalék volt. A leggyorsabban, átlagosan 46 százalékkal az amerikai márkák piaci értéke növekedett az elmúlt 12 hónapban.
A Kantar tanácsadócég elkészítette a világ 100 legértékesebb márkáját tartalmazó listáját, amelyet ezúttal is az Amazon vezet. A szakemberek a kereskedelmi konszern piaci értékét 683,9 milliárd amerikai dollárra becsülték. Az Amazon sorozatban harmadszor lett a világ legértékesebb vállalata és a piaci értéke 2020-hoz képest 64 százalékkal nőtt. A második helyezett az Apple lett, amelynek az értékét 612 milliárd amerikai dollárban állapították meg és az az elmúlt egy esztendőben 74 százalékkal nőtt. A Google piaci értéke 458, a Microsofté 410,3 milliárd amerikai dollár. Ez 2020-hoz képest 42, illetve 26 százalékos értéknövekedésnek felel meg.
Az első ötben van még a Tencent (240,9 milliárd amerikai dollár), amely a Facebookot, az Alibabát és a Visát előzte meg. Az első tízben található még a McDonald's és a MasterCard. Érdekesség, hogy a Tencent értéke 60, a Facebooké 54, az Alibabáé 29 százalékkal nőtt az egy évvel ezelőttihez képest, miközben ez az arány a McDonald's esetében 20, a MasterCardéban 4, míg a Visáéban mindössze 2 százalék.
A világ 100 legerősebb márkája az elmúlt egy évben 42 százalékkal növelte az összesített értékét, amely így elérte a 7,1 billió amerikai dollárt. Ez utóbbi körülbelül Franciaország és Németország GDP-jének felel meg. Az értéknövekedést elsősorban a koronavírus elleni vakcinák megjelenése és elterjedése, a gazdaság újraindítását célzó intézkedések bevezetése és az optimista konjunktúrakilátások segítették elő.
A Tesla 275 százalékkal növelte az értékét, amely 42,6 milliárd amerikai dollár és ezáltal a társaság a világ legértékesebb autómárkája. Emellett négy kínai márka tudta legalább a kétszeresére növelni a piaci értékét, ezek a Pinduoduo, a Meituan, a Moutai és a TikTok. A 100 legértékesebb cég 14 százaléka kínai, míg 8 százaléka európai. 2011-ben a két arány még 11, illetve 20 százalék volt. A leggyorsabban, átlagosan 46 százalékkal az amerikai márkák piaci értéke növekedett az elmúlt 12 hónapban.