SG.hu

Sniper Ghost Warrior Contracts 2

Kiadó: CI Games
Fejlesztő: CI Games
Honlap

Rendszerkövetelmények:
Minimum: Intel Core i5-7600 3,5 GHz-es vagy AMD Ryzen R5 1600 processzor, Nvidia GeForce GTX 970 vagy ATI Radeon RX 580 grafikus kártya, 4 GB RAM, 10 GB szabad hely
Ajánlott: Intel Core i7-7700 4-Core 3,6 GHz-es vagy AMD Ryzen R7 1700 processzor, Nvidia GeForce GTX 1070 vagy ATI Radeon RX 5600 XT grafikus kártya, 4 GB RAM, 10 GB szabad hely
Hasonló játékok: Sniper Ghost Warrior Contracts
Kategória: FPS

Újabb Sniper Ghost Warrior-játékkal próbál szerencsét a CI Games csapata, melyről túlzás nélkül kijelenthető már itt az elején, hogy pályafutásuk eddigi legjobb alkotása lett. Bár még így is messze van a tökéletestől, játéktesztünkből azonban kiderül, hogy miért kedveltük meg könnyedén a mesterlövész-szimulátor legújabb epizódját.

Sokak számára aktiválódik a pavlovi reflex, ha meghallják a City Interactive nevét, ami nem meglepő, hiszen a lengyel csapat hosszú éveken keresztül volt nevetség tárgya a kritikán aluli videojátékaival. Néhány esztendővel ezelőtt azonban úgy döntöttek, hogy elég ebből, és egy névváltoztatás után egyre komolyabban kezdték venni a szakmát, aminek jóvoltából egyre jobb alkotások érkeztek a cégérük alatt, de azért még így is nagyon messze voltak attól, amit a szakmában csak úgy hívunk: tripla-A kategória.

A Sniper Ghost Warrior-sorozat azonban ki tudott emelkedni a sorból, már-már megközelítette ezt a színvonalat, és bár a harmadik résszel csúnyán mellélőttek a lengyelek, azonban nem véletlenül készült hozzá a Contracts mellékszál, hiszen ez a franchise hozta a vevőket, jó eladásokat eredményezett. Nem csoda, hogy máris itt a folytatás, amiben ismét a lopakodásról, a mesterlövészetre épülő bevetésekről szól minden, méghozzá olyan körítés társaságában, ami ezúttal kifejezetten tetszetősre sikeredett.

Klikk ide! Klikk ide!

Klikk ide! Klikk ide!

Mindez annak ellenére is kijelenthető, hogy sem a játékmenet, sem a történet tekintetében nem sok előrelépés történt a közvetlen elődhöz mérten. Főszereplőnk például ismét Raven lesz, aki gyakorlatilag a 47-es ügynök olcsó unokatestvéreként jellemezhető, noha a közelharc helyett ő inkább a távcsöves puskájában bízik, de küldetései során más eszközök is bőséggel a rendelkezésére állnak. Erről azonban később! Raven ezúttal egy fiktív országba, a közel-keleti Kuamarba látogat annak érdekében, hogy leszámoljon ott egy véreskezű diktátorral, illetve úgy nagy általánosságban a hozzá tartozó sleppel, a kiskirályként viselkedő hadvezérekkel.

Ennek fényében bárhová is utazunk az egészen eltérő környezeti sajátosságokkal rendelkező Kuamar vidékén, mindvégig az lesz majd a feladatunk, hogy felkutassuk és likvidáljuk a célpontokat. Mivel ehhez szabadon bejárhatónak álcázott, de egyébként valóban sok szabadságot kínáló pályák várnak ránk, ezért az egyes küldetéseket a lehető legkülönfélébb módon tudjuk majd teljesíteni, de azért lesz egy elég alapos átmenet, egy közös szál mindegyik bevetés között.

Ez a gyakorlatban annyit jelent, hogy minden nagy térképen lesznek úgynevezett főbb helyszínek, ahol jó rálátással egy nagyobb komplexum, sok-sok ellenfél tárul majd a szemünk elé. Jellemzően itt találjuk a célpontokat, azonban a központi részek közötti útvonalak is érdekesnek nevezhetők, hiszen ilyenkor sokkal változatosabb élmények várnak majd ránk, hovatovább az eszköztárunk legjavát szintén ebben a szegmensben használhatjuk majd ki.

Klikk ide! Klikk ide!

Klikk ide! Klikk ide!

Alapvetően ugyanis mesterlövészek vagyunk, a küldetések között elképesztően sok kiegészítőt vásárolhatunk fegyvereinkre, hogy a lehető legjobbá váljunk a nagy pillanatban, azonban közben gyakran kell majd előrántanunk a pisztolyunkat és a gépfegyverünket is, ha esetleg lelepleződnénk. Dacára ugyanis a lopakodós jellegnek, a Sniper Ghost Warrior Contracts 2 esetében azért nem működik túl jól ez a megoldás, gyenge a mesterséges intelligencia, nincs megfelelően kidolgozva a rendszer, így rengeteg esetben csak a vakszerencsére és az ellenfelek bénázására tudjuk építeni a taktikánkat. Ez persze különösen előnyös, ha például kedveljük az „egyet lövünk, messzire szaladunk, megint egyet lövünk, megint elszaladunk” megoldásokat, hiszen ez az esetek többségében működik majd.

Persze azért ne feledjük el, hogy nem közönséges katonák vagyunk, felszerelésünket még James Bond is megirigyelné. Ennek megfelelően nem elég, hogy van egy csodatávcsövünk, amit folyamatosan érdemes alkalmaznunk, hiszen megjelölhetjük vele az ellenfeleket, így könnyebb lesz átlátni a helyzetet, de mindemellett speciális lőszerek, drónok, távirányítóval vezérelhető puskák és egyebek is várnak ránk. Példának okáért lesznek erősebb, páncélokat és falakat is legyűrő lövedékek, de az elektromos berendezések esetén hatásos alternatívák, sőt olyanok is, melyek hangkeltésre vagy az ellenfelek zavarására szolgálnak.

Mind nagyszerű megoldás a taktikus bevetések során, és egészen gyakran kell alkalmazni is őket, hogy a célpontokat megfelelő helyzetbe hozzuk, hiszen közel sem szimulátor a végeredmény, de a Sniper Ghost Warrior Contracts 2 azért elég összetett ahhoz, hogy nem tudunk benne csak úgy össze-vissza lövöldözni. A távirányítós puskát aligha kell magyarázni bárkinek is, a drón pedig csak szimplán kötelező kellék egy modern hadviselésre koncentráló alkotásból, ami egyébként itt hatásos segítség is néha, hiszen felmérhetjük vele a terepet, de feltörhetünk a segítségével kamerákat, egyszóval hasznos társ lehet a gyakorlatban.

Klikk ide! Klikk ide!

Klikk ide! Klikk ide!

Azért nem árt kiemelni, hogy a Contracts 2 legjobb része most is az, amikor gondos előkészítés után leadjuk a végső lövést. Ahhoz persze, hogy ideáig eljussunk, rengeteg munkára lesz szükségünk, megannyi lopakodásra, ártatlan katona félreállítására, a széljárás és a távolság feltérképezésére, de még a fegyverünket is rá kell majd hangolnunk a környezeti sajátosságokra a biztos találatért. Szó sincs tehát arról, hogy össze-vissza lövöldözünk, ha elhamarkodjuk az első lövést, könnyen lehet, hogy vissza kell töltenünk egy korábbi mentett állást, mert a célpont megijed és elmenekül. Márpedig 1200 méteres távolságból egy álló vagy lassan mozgó célpontot sem könnyű eltalálni, nemhogy egy gyorsan mozgó embert!

Természetesen a készítők most is elérhetővé tették a golyónézetet a sikeres lövések alkalmával, így ha egy csinos találat körvonalazódik, akkor a kamera ráközelít a kilőtt töltényre, és premierplánból mutatja az elképesztően gusztustalan, gyakran több mint realisztikus – máskor pedig egyenesen vicces – becsapódásokat. Sokat fejlődött ezen a téren a játék, de úgy általánosságban az élmény, hősünk mozgása tekintetében is hatalmas szintet lépett, a maga kis gyermekbetegségei és hibái ellenére talán még soha nem élveztünk annyira egy Sniper Ghost Warriort, mint most.

Klikk ide! Klikk ide!

Klikk ide! Klikk ide!

Grafika: Nyilván a játéknak vannak elmaradásai a megjelenés tekintetében, mondhatni tipikus CI Games-probléma, hogy valamiért nem sikerül annyira összeszedett és egységes képet alkotni, mint egy Call of Dutyban vagy egy Battlefieldben, ellenben megszokás kérdése az egész. Az összhatás abszolút rendben van, a Sniper Ghost Warrior Contracts 2 teljesen vállalható grafikailag, miközben a gépigénye sem akarja megizzasztani a számítógépeket, egyszóval túlzottan nincs okunk panaszra. Kivéve akkor, ha zavar minket a néhány éves lemaradás!

Kezelőfelület, irányíthatóság: Mivel alapvetően egy FPS-játékról van szó, az irányítás tekintetében nem panaszkodhatunk a játékra. Sokat fejlődött ezen a téren a végeredmény az elődhöz képest, ha végigcsináljuk a betanító módot, akkor garantáltan nagyon egyszerűen teljesíthetjük a kihívásokat, hiszen minden apró, könnyen elérhető és alkalmazható trükkjét kiismerjük a játéknak, mely közben is gyakran fogja a kezünket.

Játszhatóság: Elsőre talán riasztó lehet, hogy egy maroknyi pályából áll az egész kampány, de amint rájövünk, hogy egy-egy helyszínen akár 3-4 órát is eltölthetünk, a szabadság miatt pedig akárhányszor visszatérünk, más és más módon oldhatjuk meg a küldetéseket, akkor azért maximálisan felfelé tud görbülni a szánk. A játszhatóság terén tehát az alkotás kifejezetten rendben van, már az első végigjátszás során is bőven 10-12 óra felett van az élmény.

Intelligencia, nehézség: Itt azonban vannak már problémák. A Sniper Ghost Warrior Contracts 2 egyáltalán nem nehéz, ellenben néhány hiba és a mesterséges intelligencia miatt kiszámíthatatlan, ami sok esetben idegesítővé tesz bizonyos szakaszokat. Az ellenfelek viselkedése a legtöbbször felháborító, nagyon gyakran veszünk oda csak azért, mert a mesterséges intelligencia nem az elvárt módon működik, de ez az a része a játéknak, amit vagy megszoktunk és megszerettünk korábban, vagy inkább a mai napig messzire elkerüljük a teljes sorozatot.

Hangok, zene: A hangok és a zenék tekintetében a játék az elfogadható szintet képviseli. Nincsenek kiemelkedő tulajdonságai ezen a téren, ugyanakkor mind a szinkronok, mind a zenék jól kiegészítik az élményt, az effektek pedig kellemes koronát tesznek az egészre.

Összegzés: Bátran kijelenthetjük, hogy a Sniper Ghost Warrior Contracts 2 a sorozat eddigi legerősebb, legjobban sikerült, leginkább összeszedettebb tagja lett. Egyre kevésbé vannak jelen a CI Games tipikus stílusjegyei, inkább meglepően kellemes élményeket kínál a végeredmény, miközben mind a megjelenés, mind az egyéb tulajdonságok tekintetében egy izgalmas akciójáték lett belőle, ami rengeteg lehetőséggel kecsegtet a rajongók számára. Ha képesek lennének tartani ezt a minőséget, akkor még sok-sok folytatást látnánk a lengyelektől!

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • mumoka 2012 #1
    csak a 4-5 pálya nagyon kevés ez így max 1 demónak illik be.