Berta Sándor

Nagyon gyengék az oktatási szoftverek

A szoftverboltokban elérhető programoknak csak csekély része minőségi.

A Pennsylvaniai Állami Egyetem és a Michigani Egyetem munkatársai megvizsgálták, hogy az Apple App Store és a Google Play Store alkalmazásboltok rendszereiben hozzáférhető termékek mennyire jelentenek hasznos segítséget pedagógiai szempontból. A fizetős szoftverek rossz eredményeket kaptak, de az ingyenesek még rosszabbul teljesítettek. A Top100-ban lévő programok többsége nem felelt meg az elvárásoknak.

Jennifer Zosh, a Pennsylvaniai Állami Egyetem fejlődéspszichológusa hangsúlyozta, hogy a szülőknek nem lenne szabad automatikusan megbízniuk az alkalmazásboltok ajánlásaiban. Marisa Meyer, a Michigani Egyetem kutatási asszisztense hozzátette, hogy a tanulmányuk kísérlet volt arra, hogy egy kódolási sémát hozzanak létre, amelynek a segítségével értékelhetik az oktatási termékekként értékesített szoftvereket, s emellett megalkossanak egy keretrendszert a különböző jellemzők és állítások ellenőrzésére.

A csoport a vizsgálat során négy tényezőt vett figyelembe: az adott program valóban aktív gondolkodásra ösztönzi-e a gyermekeket; elősegíti-e az összpontosítást; észszerű oktatási tartalmat kínál-e, amelyek kapcsot jelent-e az alkalmazás és a mindennapok között; továbbá, hogy a szoftver ösztönzi-e a személyes vagy a virtuális szociális interakciókat. Mind a négy szempontra legfeljebb 3-3- pontot kaphatott egy program, a megvizsgált termékek ugyanakkor általában azonban többnyire maximum csak 1-1 pontot szereztek. A tanulmányozott alkalmazások 58 így százaléka így összesen 4 pontot kapott. Az ingyenes szoftverek átlagosan 4,31, míg a fizetősek 5,32 pontot szereztek. A programok különösen a szociális interakcióval kapcsolatos részben szerepeltek le, ott ugyanis csupán minden nyolcadik termék kapott 2 vagy 3 pontot.

Meyer szerint, ha a fejlesztők azt akarják, hogy előnyöket kínáljanak az oktatásban az alkalmazásaik, akkor a gyermekek fejlődésével foglalkozó szakemberekkel kellene együtt dolgozniuk. Akkor ugyanis olyan szoftverek jöhetnének létre, amelyek valóban figyelembe veszik, hogy miként tanulhatnak a gyermekek a legészszerűbb módon. Emellett fontos lenne, hogy a programboltok a szakértők segítségével tényeken alapuló ajánlásokat dolgoznak ki azért, hogy a szülők a mostaninál könnyebben találják meg a valóban értékes oktatási termékeket.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • nlght #3
    Az oktatási minsztérium idióta vezetői még a programoknál is gyengébbek. Lehet itt a baj elsősorban.
  • BruceZ #2
    Hát ahogy én láttam, ezek egy részét elkeseredett szülők fabrikálták, mert nem találtak a piacon. Mivel az oktatás többnyire állami feladat, megrendelő híjján Indie fejlesztések...