Berta Sándor
Nő az európai okosotthon-piac
A cégek egyre több intelligens háztartási megoldást értékesítenek a kontinensen.
Az International Data Corp. (IDC) legfrissebb adatai alapján az Európán kívüli cégek uralják a kontinens okosotthon-piacát. 2020 utolsó negyedévében a területen a legnagyobb, 18,1 százalékos részesedéssel az Amazon rendelkezett, a második a Google (12,5 százalék), a harmadik a Samsung (11,9 százalék) volt, míg az első ötben helyet kapott még az LG Electronics (10,5 százalék) és a Sony (4,7 százalék). Az öt társaság az adott negyedévben összesen 41,322 millió okosotthon-terméket (okostévéket, okoshangszórókat, okostermosztátokat, biztonsági megoldásokat stb.) szállított ki. Ez 12,2 százalékos növekedést jelent a 2019-es esztendő hasonló időszakához képest.
Antonio Arantes, az IDC elemzője hangsúlyozta, hogy a tavalyi esztendő negatív első féléve után az okosotthon-piac lassan magára talált, s folyamatos növekedést és fogyasztói érdeklődést mutatott. Az okostelevíziók voltak az egyik olyan termékcsoport, amely leginkább megszenvedte a 2020 január és június közötti időszakot. A trend ugyanakkor a tavalyi esztendő harmadik negyedévében megfordult és az érintett gyártók az egyik legnagyobb növekedést könyvelhették el. A terület 50,7 százalékát az okostévék és más kapcsolódó készülékek tették ki, míg a második legnagyobb számban értékesített termékek az okoshangszórók voltak.
Az IDC azt prognosztizálja, hogy az európai okosotthon-piac 2020 és 2025 között 14,94 százalékkal fog növekedni, s 2025-ben 209,921 millió egységet értékesítenek majd.
Az International Data Corp. (IDC) legfrissebb adatai alapján az Európán kívüli cégek uralják a kontinens okosotthon-piacát. 2020 utolsó negyedévében a területen a legnagyobb, 18,1 százalékos részesedéssel az Amazon rendelkezett, a második a Google (12,5 százalék), a harmadik a Samsung (11,9 százalék) volt, míg az első ötben helyet kapott még az LG Electronics (10,5 százalék) és a Sony (4,7 százalék). Az öt társaság az adott negyedévben összesen 41,322 millió okosotthon-terméket (okostévéket, okoshangszórókat, okostermosztátokat, biztonsági megoldásokat stb.) szállított ki. Ez 12,2 százalékos növekedést jelent a 2019-es esztendő hasonló időszakához képest.
Antonio Arantes, az IDC elemzője hangsúlyozta, hogy a tavalyi esztendő negatív első féléve után az okosotthon-piac lassan magára talált, s folyamatos növekedést és fogyasztói érdeklődést mutatott. Az okostelevíziók voltak az egyik olyan termékcsoport, amely leginkább megszenvedte a 2020 január és június közötti időszakot. A trend ugyanakkor a tavalyi esztendő harmadik negyedévében megfordult és az érintett gyártók az egyik legnagyobb növekedést könyvelhették el. A terület 50,7 százalékát az okostévék és más kapcsolódó készülékek tették ki, míg a második legnagyobb számban értékesített termékek az okoshangszórók voltak.
Az IDC azt prognosztizálja, hogy az európai okosotthon-piac 2020 és 2025 között 14,94 százalékkal fog növekedni, s 2025-ben 209,921 millió egységet értékesítenek majd.