Gyurkity Péter

E-autókra áll át a Ford Európában

A nagy fordulatot az évtized végig valósítanák meg, hatalmas ráfordítással.

A közelmúltban igencsak elszaporodtak az elektromobilitásra való átállásról, a hagyományos belsőégésű motorral felszerelt járművek száműzéséről szóló hírek, ezekből az a benyomás támadhat bennünk, hogy mintha hirtelen mindenki elkezdte volna komolyan venni a kérdést. Arról mi is írtunk, hogy Japán teljes átállást tervez (amit a Toyota túl korainak tart), a GM 2035-ig állna át az e-autókra, most pedig a Ford közölte, hogy ők mindezt 2030-ig, tehát az évtized végéig megvalósítanák.

A második számú amerikai autógyártó a napokban jelentette be, hogy hatalmas összeget fordítanak az elektromos autók kifejlesztésére és piacra dobására, azt tervezik ugyanis, hogy a kínálat nagy része alig néhány éven belül már ezen típusokról állna. Az első körben saját kölni üzemükre költenek majd kereken 1 milliárd eurót, ennek végén már kizárólag elektromos modelleket gyártanának ezen a helyszínen, bár erre a mostani elképzelés szerint csak 2023-ban kerül majd sor. 5 éven belül, vagyis az évtized közepére, már minden személyautót elektromos változatban is elérhetővé tennének az európai piacon, amiben szintén számítanak a VW közreműködésére.

Ami a haszonjárművek területét illeti, itt 2024-ig állna rendelkezésre minden változat elektromos, illetve plug-in hibrid példánya, a következő fontos határidő pedig 2030 lesz, addigra az európai kontinensen már az ebben a szegmensben elért forgalom kétharmada állna a friss fejlesztésekből. Érdemes megjegyezni, hogy az amerikai piacon 40 százalékot, Európában pedig 15 százalékot mondhatnak magukénak, legalábbis ezen járművek területén, ezzel domináns szereplőnek számítanak, tehát a szegmens meghódítása, a viszonylag korai váltás, kulcsfontosságú tényező lesz a vállalat jövőjének alakulásában – itt ráadásul még a Tesla sem jelent meg, így van esélyük a nagy sikerre.

A fenti tervben valószínűleg az is szerepet játszik, hogy az Egyesült Királyság is az évtized végére szeretné kivezetni az új belsőégésű személyautókat, amit nem hagyhatnak figyelmen kívül, hiszen a brit piac szintén fontos számukra. Csak a 2025-ig terjedő időszakban 22 milliárd dollárt költenének az átállásra, ami jelzi az elképzelés komolyságát.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • mrzed001 #8
    A fizetős parkolók fizetős töltős parkolók lesznek. Ennyi.
  • Neocortex #7
    Jogos :D
  • Major #6
    Kilógatja a tizedikről?
  • Neocortex #5
    Otthon töltöd mint a telefonod, vagy nem elég a napi 300 kilométeres hatótáv?
  • kvp #4
    Eloszor is a jelenlegi narrativa szerint az autohasznalat nem jog hanem privilegium. Amilyen sokba kerul az is. Ehhez kepest az, hogy az emberek kepesek lesznek autot vezetni (ha lesz ra penzuk), az egy eleg jo hir. Ha csak napi 30 percet kell varni, akkor az egy egesz jo ido. Akinek lesz penze dragabb kocsira, az vehet gyorstoltoset, ami 7-15 perc alatt tolt teli. Aki nem tud naponta 7 percet sem varni, annak van penze soforre es valtott kocsira. :-)
  • tom_pika #3
    És aki nem akar 30-60 percet várakozni minden egyes tankolásnál, azokat hogy fogkák meggyőzni? Egyszerű kitiltással?
  • kvp #2
    Ahogy most allunk 10 even belul mindenhova exportaljak a demokraciat ahova erdemes. Persze a kinai tipusut es legeleszor az USA-ba, egyetlen puskaloves nelkul...
  • SANTANTICA #1
    még 10-20 év és okafogyottá válik az olajért háboruskodás? ezután a demokrácia exportok oda mennek ahol sok a Lítium?