MTI

Akkumulátor-alkatrész gyár létesül Gödöllőn

A Shenzhen Kedali Industry kínai vállalat lítiumionakkumulátor-alkatrészeket gyártó beruházást hoz Gödöllőre 14,1 milliárd forint értékben, 330 új munkahelyet teremtve. Ehhez a kormány 1 milliárd 275 millió forint vissza nem térítendő támogatást biztosít - jelentette be Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter.

Li Jianli, a Shenzhen Kedali elnöke videoüzenetben elmondta, hogy Kína-szerte 7 gyárban készítenek lítiumionakkumulátor-alkatrészeket. A magyarországi beruházásuk célja, hogy közelebbről szolgálhassák ki ügyfeleiket az egyre bővülő európai piacon. A Shenzhen Kedali elnöke kiemelte, a magyarországi gyártó bázis első fázisa a tervek szerint 2021 második negyedévében kezdi el a tömegtermelést, az építkezés második fázisa 2022-ben kezdődő bővítéssel indul, ennek eredményeképpen 2024-re már összesen 10 gyártósoruk lesz. Tavaly Koreából, idén Kínából jött a legtöbb beruházási érték Magyarországra, a vetélytársak szinte minden esetben nyugat-európai országok voltak. Szijjártó Péter kiemelte, a Shenzhen Kedali gödöllői beruházását nagy nemzetközi versenyben nyerte el Magyarország. A külgazdasági miniszter rámutatott arra, hogy az autóipar globálisan átalakul, a hagyományos helyét egyre inkább átveszi az elektromos meghajtásra épülő autóipar.

Az idén értékében a kínai befektetés a legtöbb, darabszám alapján Németországból és az Amerikai Egyesült Államokból érkezett a legtöbb beruházási projekt Magyarországra. A kínaiak által Magyarországon befektetett tőke meghaladja az 5 milliárd dollárt, és több mint 16 ezer magyar munkavállalónak adnak munkát kínai vállalatok. Az idén a magyar-kínai kereskedelmi forgalom az első kilenc hónapban 17 százalékkal erősödött, szeptember végén pedig meghaladta az 5 milliárd dollárt.

Vécsey László, a térség kormánypárti országgyűlési képviselője elmondta, hogy a kormány 500 millió forinttal támogatja a kínai beruházásnak helyet adó gödöllői iparterület összekötését az autópályával, és ez további befektetőket vonz majd.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • mrzed001 #3
    Látod, mennyivel több infót írtál te le, mint a cikk ... :) Danke.
    Elektromos kocsiba nyugatra csak LPO-t tesznek ... mert nagyobb számot rá lehet írni kocsi kapacitásnak, még ha tűzveszélyesebb is.
    Kínában a BYD pl tesz LFP-t kocsikba (azt is ő gyártja). Sőt, prizmatikusat.
  • kvp #2
    A cellak osszeszerelesehez szukseges alkatreszek. Tehat Kinabol jon a cella, itthon gyartanak hozza osszeszereleshez szukseges alkatreszeket, amiket egy masik gyar osszerak komplett modulokba vagy almodulokba. Igy mar rajuk lehet irni, hogy made in EU. Elvileg az uj keleteuropai elektromosauto gyarak kiszolgalasara epul az uzem. (egyebkent a kinai cikkek LiPo-t irnak, de teljesen mindegy, mert a kemia csak a cellaktol fugg)

    Az lenne nagy lepes, ha a cellak gyartasa is itthon tortenne, de az a kinai ritkafoldfem kiviteli szabalyok miatt bonyolult lenne, tovabba akkor biztositani kellene az uj EU-s szabalyozas szerint a ritkafoldfemek forrasanak legalitasat is. Egyszerubb a kesz cellakat behozni es itthon a megrendelo igenyei szerinti aksiva szerelni oket.
  • mrzed001 #1
    Azért kíváncsi lettem volna részletekre, mint:
    - cilindrikus vagy prizmatikus cellák, vagy komplett modulok,
    - LPO vagy LFP,
    - árulnak-e belőle idehaza is ?