Berta Sándor
A stream-ajánlatára akar fókuszálni a Disney
A társaság komoly átszervezéseket hajt végre.
A Disney bejelentette, hogy komoly változásokat tervez a média- és szórakoztatórészlegénél, s ezzel párhuzamosan a streamelés lesz a legfontosabb a médiaüzletében. A cél az, hogy a társaság az összes médiaüzletet egyetlen szervezetben összpontosítsa, amely felelni fog a különböző tartalmak elosztásáért, a hirdetések értékesítéséért és a Disney Plus stream-szolgáltatásért. A bejelentést követően a vállalat részvényeinek ára a tőzsdei kereskedés zárása után több mint 5 százalékkal emelkedett.
Augusztus óta a Disney stream-ajánlatai már összesen 100 millió előfizetővel büszkélkedhetnek, több mint a felük a tavaly novemberben elindított Disney Plus táborát erősíti. Bob Chapek, a vállalat vezetője úgy vélte, hogy ez a dolog nem magyarázható a koronavírus-járványra adott reakcióval, sokkal inkább arról van szó, hogy a vírus csupán felgyorsította a stream-szolgáltatásokra való váltás sebességét. Az átmenet ugyanis minden bizonnyal amúgy is megtörtént volna.
Az átszervezésre többek között azért kerül sor, mert egyrészt a moziüzlet, másrészt a kalandparkok piaca is nagyon jelentős veszteségeket szenvedett el az elmúlt hónapokban. A változtatások eredményeként például a Soul című Pixar animációs film decemberben a mozik helyett a stream-platformon lesz látható. Chapek hozzátette, hogy az otthoni szórakoztatásra akarnak fókuszálni és ezért dinamikusabbá szeretnék tenni az ajánlatukat, míg a stream-területen a növekedést fel akarják gyorsítani.
A Disney bejelentette, hogy komoly változásokat tervez a média- és szórakoztatórészlegénél, s ezzel párhuzamosan a streamelés lesz a legfontosabb a médiaüzletében. A cél az, hogy a társaság az összes médiaüzletet egyetlen szervezetben összpontosítsa, amely felelni fog a különböző tartalmak elosztásáért, a hirdetések értékesítéséért és a Disney Plus stream-szolgáltatásért. A bejelentést követően a vállalat részvényeinek ára a tőzsdei kereskedés zárása után több mint 5 százalékkal emelkedett.
Augusztus óta a Disney stream-ajánlatai már összesen 100 millió előfizetővel büszkélkedhetnek, több mint a felük a tavaly novemberben elindított Disney Plus táborát erősíti. Bob Chapek, a vállalat vezetője úgy vélte, hogy ez a dolog nem magyarázható a koronavírus-járványra adott reakcióval, sokkal inkább arról van szó, hogy a vírus csupán felgyorsította a stream-szolgáltatásokra való váltás sebességét. Az átmenet ugyanis minden bizonnyal amúgy is megtörtént volna.
Az átszervezésre többek között azért kerül sor, mert egyrészt a moziüzlet, másrészt a kalandparkok piaca is nagyon jelentős veszteségeket szenvedett el az elmúlt hónapokban. A változtatások eredményeként például a Soul című Pixar animációs film decemberben a mozik helyett a stream-platformon lesz látható. Chapek hozzátette, hogy az otthoni szórakoztatásra akarnak fókuszálni és ezért dinamikusabbá szeretnék tenni az ajánlatukat, míg a stream-területen a növekedést fel akarják gyorsítani.