Berta Sándor
Windows 10 - beépített Edge-reklámok jöhetnek?
A Microsoft azt tervezi, hogy a böngészőt az operációs rendszer beállításai között elhelyezett ajánlatokban fogja népszerűsíteni.
A Windows Latest írta meg a redmondi konszern legújabb elképzelését, amelynek lényege, hogy a Microsoft még népszerűbbé akarja tenni a már most is sokak által használt Edge böngészőt. Az óriáscég egy már korábban is alkalmazott módszerhez térne vissza, amelyet anno számos kritikával illettek a felhasználók és a szakemberek: az operációs rendszeren belül hirdetné a szoftvert.
Az ötlet az, hogy azoknak, akik egy harmadik féltől származó böngészőt használnak alapértelmezett programként jelenleg az asztali vagy a hordozható számítógépükön, egy olyan bannert mutatna meg a társaság, amelyben az Edge alkalmazását ajánlja. Az önreklám már most is látható a Windows 10 aktuális előzetes kiadásaiban, ugyanakkor nem minden bennfentes tesztelő kap ilyen jellegű értesítést, csak néhány kiválasztott személy. Ez azt is jelenti, hogy az új módszer minden bizonnyal nem lesz mindenképpen a Windows 10 része és a Microsoft még más megoldáson is gondolkozhat.
Márciusban Douglas J. Leith böngészőkkel foglalkozó biztonsági szakértő, a dublini Trinity College professzora és a munkatársai annak alapján hasonlították össze a legnépszerűbb szoftvereket (Apple Safari, Brave, Google Chrome, Microsoft Edge, Mozilla Firefox, Yandex), hogy mennyi információt küldenek el a fejlesztőiknek. Kiderült, hogy az Edge küldte a fejlesztők szervereire a legtöbb információt a felhasználók szörföléseivel kapcsolatban. A termék az első elindításakor létrehoz egy egyedi hardverazonosítót, amely később sem változik meg, még akkor sem, ha valaki újratelepíti a programot. Mindez azt jelenti, hogy az elküldött adatok egyértelműen hozzáköthetők egy bizonyos készülékhez.
A Windows Latest írta meg a redmondi konszern legújabb elképzelését, amelynek lényege, hogy a Microsoft még népszerűbbé akarja tenni a már most is sokak által használt Edge böngészőt. Az óriáscég egy már korábban is alkalmazott módszerhez térne vissza, amelyet anno számos kritikával illettek a felhasználók és a szakemberek: az operációs rendszeren belül hirdetné a szoftvert.
Az ötlet az, hogy azoknak, akik egy harmadik féltől származó böngészőt használnak alapértelmezett programként jelenleg az asztali vagy a hordozható számítógépükön, egy olyan bannert mutatna meg a társaság, amelyben az Edge alkalmazását ajánlja. Az önreklám már most is látható a Windows 10 aktuális előzetes kiadásaiban, ugyanakkor nem minden bennfentes tesztelő kap ilyen jellegű értesítést, csak néhány kiválasztott személy. Ez azt is jelenti, hogy az új módszer minden bizonnyal nem lesz mindenképpen a Windows 10 része és a Microsoft még más megoldáson is gondolkozhat.
Márciusban Douglas J. Leith böngészőkkel foglalkozó biztonsági szakértő, a dublini Trinity College professzora és a munkatársai annak alapján hasonlították össze a legnépszerűbb szoftvereket (Apple Safari, Brave, Google Chrome, Microsoft Edge, Mozilla Firefox, Yandex), hogy mennyi információt küldenek el a fejlesztőiknek. Kiderült, hogy az Edge küldte a fejlesztők szervereire a legtöbb információt a felhasználók szörföléseivel kapcsolatban. A termék az első elindításakor létrehoz egy egyedi hardverazonosítót, amely később sem változik meg, még akkor sem, ha valaki újratelepíti a programot. Mindez azt jelenti, hogy az elküldött adatok egyértelműen hozzáköthetők egy bizonyos készülékhez.