SG.hu

WRC 9

Kiadó: Nacon
Fejlesztő: Kylotonn
Honlap

Rendszerkövetelmények:
Minimum: Intel Core i3-2100 vagy AMD FX-4350 processzor, Nvidia GeForce GTX 650 vagy ATI Radeon HD 5870 grafikus kártya, 6 GB RAM, 30 GB szabad hely
Ajánlott: Intel Core i7-6700 vagy AMD Ryzen 5 1600X processzor, Nvidia GeForce GTX 1060 vagy ATI Radeon RX 590 grafikus kártya, 8 GB RAM, 30 GB szabad hely
Hasonló játékok: WRC 8
Kategória: autóverseny

A WRC-sorozat ugyan tyúklépésekben, de eljutott oda, hogy ma már a ralis videojátékok egyik legjobbjaként tekinthessünk rá, hiszen új részével minden eddiginél erőteljesebben nyitott a szimulátorok műfaja felé. Játéktesztünkből kiderül, hogy ez miként sikerült!

Sokan még mindig ódákat zengenek a Colin McRae Rally klasszikus epizódjairól – melyből egyébként a DiRT Rally is kinőtte magát –, az egykoron rendkívül népszerű műfaj ugyanis manapság ínséges időket él, de azért akadnak képviselői, akik évről évre hozzák a kötelező minőséget. Ide sorolható egy ideje a WRC-sorozat is, mely volt már az Evolution Studios kezében – az a korszak nem is volt rossz –, majd próbálkozott vele felemás eredményekkel a Milestone, 2015 óta pedig a Kylotonn kezében van, akik képesek voltak minden epizóddal egyre magasabb szintre emelni a minőséget, így a napokban megjelent WRC 9 nemcsak a tartalom, hanem az élmény tekintetében szintén újabb magasságokat tudott meghódítani magának. Játéktesztünkben igyekeztük sorra venni az összes újdonságot, ami csak az előző epizódhoz mérten felbukkant, hiszen az óvatlan szemnek elsőre talán úgy tűnhet, hogy nincs sok friss tartalom, ez azonban valójában nem igaz, hiszen a játékmenet terén azért rengeteg finomhangolás érte a produkciót.

Klikk ide! Klikk ide!

Klikk ide! Klikk ide!

Természetesen a kötelező körökön azért így is érdemes túlesni, ennek megfelelően kijelenthető, hogy a karrier mód az előző epizódon alapul, miközben a 2020-as szezonra épül, de a járványhelyzet miatt nyilvánvalóan részben fiktív eseményekkel. Ennek megfelelően az idén indult összes pilóta és versenyautó helyet kapott a játékban, a legnagyobb újítás pedig a WRC 3 kategóriaként való alkalmazása, valamint a három régi-új helyszín, mely név szerint Kenya, Új-Zéland és Japán.

A karrier gyakorlatilag most is tökéletesen alkalmas arra, hogy beletanuljunk a játékba, hozzászokjunk az irányításhoz és az autók viselkedéséhez – nagy szükség lesz rá –, ezzel eljutva a többi küzdelemig, végül pedig a többjátékosos élményekig. Mint már korábban megszoktuk, ismét kezdőként érkezünk a versenybe, ezáltal folyamatos győzelmekkel, speciális kihívásokkal tudunk egyre több pénzt szerezni ahhoz, hogy újabb autókat oldjunk fel, újabb helyszíneken mérettessünk meg, miközben most sem szabad elhanyagolni saját csapatunkat, hiszen a jó szakemberek alapvető fontossággal bírnak a győzelemben, legyen szó akár egy szerelőről, akár egy egyszerű meteorológusról.

Klikk ide! Klikk ide!

Klikk ide! Klikk ide!

Persze közel sem kell leragadnunk a karriernél, ha nem szeretnénk! Ott lesz a Season, melyben az említett játékmód versenyein haladhatunk végig, csak éppen mellékes teendők és csapatépítés nélkül, de lesznek külön kihívások, és természetesen a Quick Play lehetősége sem hiányzik majd, ha esetleg begyakorolnánk egy-egy pályát. Nyilvánvalóan a többjátékosos móka lesz mindennek a teteje, az online módban összesen nyolc ember állhat pályára egymás ellen a jól ismert szakaszokon, miközben folyamatosan érkeznek ebbe a szegmensbe az új tartalmak. Már most vannak napi és heti szinten teljesíthető feladatok, de érdemes jól felkészülni az év végére, hiszen a WRC 9 akkor megnyitja kapuit az e-sportolók előtt. Egy komplett bajnokság indul, aminek köszönhetően a játék kétségtelenül forradalmat indíthat el a maga kategóriájában, bár a nagy szavak helyett inkább várjuk meg, hogy élesben mit tud produkálni.

Miután a tartalmi sajátosságokat kiveséztük, lássuk konkrétan, hogy mitől is lett különleges idén a WRC 9 a játékmenet tekintetében! Ez nem más, mint a szimulátorok felé való totális nyitás és a kezelhetőség kérdése, hiszen a Kylotonn hosszú évek után végre eljutott oda, hogy valóban elhisszük egy WRC-játékról a realisztikus jelzőt. Ennek az oka, hogy a készítők az elmúlt egy évben gyakorlatilag arra helyezték a legnagyobb hangsúlyt, hogy az autók viselkedése teljesen valószerű legyen.

A fizikai hatásokat annyira magas szintre emelték, hogy egy megfelelő kormánnyal a kézben szinte érezzük majd az út egyenetlenségeit, hogy mikor tapadnak és mikor csúsznak meg a gumik, hogy mennyire jól működnek a lengéscsillapítók, miközben a tonnányi beállításnak köszönhetően mi döntjük el, hogy ezek közül mennyi befolyásolja a sikerünket. Noha az árkád játékokhoz szokott kezek talán nehezen boldogulnak az új rendszerrel, de aki egy kicsit is ráérez a dologra, illetve finoman adagolja a nehezítéseket, annak nagyon hamar lehet sikerélménye akár még billentyűzettel is, de azt azért gyorsan szögezzük le: a WRC 9 makulátlan élvezetéhez elengedhetetlen lesz legalább egy jó kormány!

Klikk ide! Klikk ide!

Klikk ide! Klikk ide!

Ezzel együtt valóban úgy érezzük majd, hogy ott ülünk az autóban, és részesei vagyunk az élménynek, merthogy a játék kapcsán határozottan kijelenthetjük: az eddigi talán legjobb ralis versenyzés lett, amely minden tekintetben odaszegez minket a képernyő elé. Hiába nem változott sokat a tartalom, az aktualizálások és a továbbgondolt fizika, valamint a mérföldekkel jobb irányítás annyira nagyszerű összképet kínál, hogy nem is kívánjuk már többé élőben vagy televízión keresztül követni a sportágat, hiszen ezután a következő szint az, hogy tényleg beülhessünk egy raliautó volánja mögé. Miközben a trükkös pályákon körözgetünk és nyomjuk a gázt, a kocsikon egy pillanatig sem érezni, hogy élettelen tárgyakként csúszkálnak ide-oda az úton.

Valóban érezhető, hogy a karosszéria alatt dolgoznak a rugók, a lengőkarok, a szilentek, a gömbfejek vagy a lengéscsillapítók. Akinél tavaly éppen az irányításon hasalt el a játék – mert valljuk be őszintén, elég rossz volt ezen a téren a WRC 8 –, az most fellélegezhet, hiszen túlzás nélkül újjászületett az új epizód. Ennek fényében pedig nagy kár azért siránkozni, mert a tartalom terén nincs sok újdonság, hiszen a sportág résztvevői ezen a téren megkötik a készítők kezét, akik esetleg legendás versenyzőkkel, autókkal vagy helyszínekkel tudnák még feldobni az élményt, amit jövőre talán meg is valósítanak most, hogy az irányítást és a fizikát rendbe hozták, hiszen csak egy új generációs grafika nem viszi el a hátán a következő részt.

Klikk ide! Klikk ide!

Klikk ide! Klikk ide!

Grafika: Annak ellenére is igaz a legutóbbi állításunk, hogy a küllem terén a WRC 9 azért nem lett egy mintapéldány. Közel sem neveznénk csúnyának a látványt, azonban amint lassítunk egy kicsit a tempón, vagyis a sebességgel érkező elmosódás nem szépíti meg az összképet, akkor láthatjuk igazán, hogy vannak hiányosságok, melyek így, a generációváltás előtt azért nem állják meg a helyüket. Ez azért nagy kár, mert rendkívül realisztikus lett a vezetési élmény, és egy csinosabb körítéssel még jobb hatást tudtak volna elérni a készítők. Egyetlen dolog miatt lehetünk elnézőbbek ezen a téren a készítőkkel, mégpedig az optimalizálás okán, hiszen az kifejezetten barátira sikerült.

Kezelőfelület, irányíthatóság: Mint fentebb már rengeteget méltattuk, csak ismételni tudjuk magunkat a WRC 9 zseniálisan sikerült irányítása miatt. A játék végre a valódi autózás élményét adja nekünk, elképesztően sok beállítási lehetőséget kínál ezen a téren, és bár a teljes élményt még mindig csak egy kormány segítségével biztosítja, azonban kontrollerrel és billentyűzettel egyaránt kiválóan kezelhető lesz. Érezhetően rengeteg munkájuk van ebben és a fizikában is a készítőknek, de biztosak vagyunk benne, hogy megtérül a rengeteg befektetett energia!

Játszhatóság: A tartalom terén nagyjából ugyanazt kapjuk a játéktól, mint a közvetlen elődtől, de így sem panaszkodhatunk arra, hogy nem tudjuk mivel lekötni magunkat, lévén hetekre elegendő elfoglaltság van benne akkor is, ha csak egyedül élvezzük. És akkor ott van még a többjátékosos mód, a folyamatosan érkező kihívások, valamint a hamarosan induló e-sportos liga.

Intelligencia, nehézség: Mivel rendkívüli módon kalibrálható a játék, ezért sem az intelligencia, sem a nehézség terén nem tudunk különösebb negatívumokat felsorakoztatni ellene. Tapasztalataink szerint ugyanis nem lesz túl erős vagy túl agresszív ellenfél, illetve kihívás, csak rossz beállításokkal szembesülhetünk, hiszen egy-egy apró kalibrálás is elegendő lehet ahhoz, hogy hatalmas pluszteljesítményt hozzunk ki az autónkból, esetleg megnyerjünk olyan futamokat, amelyek eddig lehetetlennek tűntek.

Hangok, zene: Ezen a téren egy ideje már nincs különösebb baj a játékkal. Az autóknak nincs dobozhangjuk, kifejezetten hatásos a bömbölésük, a navigátor kellemesen terelget minket, a kapcsolódó effektek is kiválók, egyszóval a beleélést ezek a tényezők nem rontják le.

Összegzés: Mindent összevetve a WRC 9 egy kiváló versenyjáték lett. Talán nem lehet kitenni a kirakatba, hogy milyen sok újdonság került bele, de olyan alapos finomhangolásokat hajtottak végre a háttérben a készítők, melyekre óriási szükség volt ahhoz, hogy a jövőben magasabb szintekre léphessen a sorozat. Nem is lehet vitás, hogy a maga műfajában jelenleg ez lett most az etalon, és kíváncsian várjuk, hogy merrefelé bővítik vagy fejlesztik a következő évaddal!

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)