Gyurkity Péter

Akkumulátor nélkül fut egy új Game Boy

Napelemmel és a gombok nyomogatásával biztosítják az egyelőre nagyon rövid üzemidőt.

Egy amerikai és egy holland egyetem kutatói fogtak össze egy érdekes projekt keretében, hogy innovatív, akkumulátort és hagyományos elemeket nem igénylő konzolt hozzanak létre, munkájukat pedig a beszámolók alapján siker koronázta. A megoldás ugyan még kezdetleges, ám sikerült visszaigazolni az eredeti tézist.

A hivatalos közleményben arról olvashatunk, hogy a csapat által az Engage névre keresztelt fejlesztés tulajdonképpen egy új Game Boy minikonzol, amely az eredetivel ellentétben nem igényel ceruzaelemeket (vagy éppen kisebb akkumulátort). Ezzel kapcsolatban rögtön megjegyzik, hogy az annak idején nagyon népszerű kütyü szintén nem volt piskóta, legalábbis ami az üzemidőt illeti, hiszen mindössze 4 AA-elemmel 10-15 órán keresztül élvezhettük az egyszerűbb játékokat, nem véletlen, hogy a platform nagyon gyorsan elterjedt és a vásárlók széles rétegét hódította meg. Most azonban sikerült még ezen elemeket is kiváltani, egyelőre egy, a koncepciót igazoló példánnyal.


Az Engage esetében ugyanis napelemmel, valamint a fizikai gombok folyamatos nyomogatásával biztosítjuk a megfelelő utánpótlást, ami jelen pillanatban egy nagyon rövidke üzemidőt garantál számunkra, hangok nélkül. A pontosság kedvéért közlik velünk, hogy a minikonzol 10 másodpercen keresztül üzemel folyamatosan, ezt követően 1 másodpercre lekapcsol, viszont ezután ugyanonnan folytathatjuk, ahol abbahagytuk a játékot, mivel a pontos állapotot mindig megőrzi a készülék. Ez persze nyilván csak az első lépés, egyelőre az eredeti elképzelés létjogosultságát igazolták vissza, a jövőben azonban megnyílhat az út az elemek és akkumulátor nélküli elektromos kütyük piacra dobása felé.

Kiemelik, hogy mindez alig 5 évvel ezelőtt teljesen lehetetlen lett volna, így kíváncsian várjuk, hogy újabb 5 év elteltével mennyiben sikerül majd tökéletesíteni a megoldást.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • kvp #6
    Igy ranezesre szerintem eredetileg a gombokkal akartak megoldani az aramellatast es amikor ez kevesnek bizonyult, akkor raktak korbe napelemekkel, ahol tudtak, belertve a jatekos keze ala eso teruletet is es meg igy is keves lett az aram, mert a doboza tul kicsi hozza es nem fer el rajta (a kijelzo folott) egyetlen nagyobb teljesitmenyu panel.

    Egyebkent nem valodi gameboy-rol, hanem egy mai klon kitrol van szo, amit ujracsomagoltak. Egy rendes villamosmernok meg tudna tervezni ugy, hogy stabilan mukodjon napelemrol, mint ahogy a japanok kozel 40 eve kepesek voltak mar ra. Ezt persze a mai "kutatok" egy resze elfelejti, mint ahogy a sajtonak se esett le, hogy ez spanyol viasz v2.0.
  • zola2000 #5
    Gameboyról van szó, nem mai kijelzőről.
  • csigafi #4
    Visszafelé fejlődés. Ez már nem újdonság évtizedek óta léteznek ilyen játékok amik nap elemesek na és azok már retrónak számítanak.
  • molnibalage83 #3
    Marhaság.
    A mai nagyfelbontású háttérvilágításos kijelzők annyit fogyasztanak, hogy talán csak a full nyári napsütés érne valamit, csak akkor nem látsz semmit és az önmagában melegedő cucc még melegebb lesz.
    Egy telefon képes tűzforró lenni...
  • barret #2
    Ha normálisat akartak volna csinálni,akkor kihasználják az adott felületet.Az hogy raktak rá ide-oda 1-2 cellát,pont az ellenkezőjét igazolja!
  • kvp #1
    Ez csak benazas. Mar 30 eve is voltak napelemes szamologepek es kvarcjatekok. Az egyik amit en hasznaltam bankkartya meretu es soha nem volt benne elem, tovabba ha veletlenul (vagy szandekosan) letakartuk a napelemet, akkor kikapcsolt. Nem raketatudomany, csak arra kell odafigyelni hogy atlagos megviagitas mellett tobb aramot adjon a napelem mint amennyi a rendszernek kell.