Berta Sándor
Németországban adatvédelmi okokból nem árulnak Oculus VR-szemüvegeket
A Facebook egyelőre csak átmenetileg szüntette be a termékek eladását.
A WELT értesülései alapján az intézkedés a cég másfél héttel ezelőtt hozott azon bejelentésével van összhangban, amelynek értelmében Facebook-profil kell majd az Oculus virtuális valóság készülékeinek használatához. A vállalat azután döntött így, hogy az ügyben adatvédelmi aggályok merültek fel és egyeztetett az illetékes német adatvédelmi hivatallal. Az esetet az ír adatvédelmi hatóságnak kellene kivizsgálnia, de a tapasztalatok alapján ez aligha fog gyorsan megtörténni.
A német döntés hasonlít a hamburgi közigazgatási bíróság 2017 májusi ítéletére, amely szerint a WhatsApp adatai nem adhatók ki a Facebook számára és ezáltal a két társaság adatbázisa nem vonható össze. Fontos viszont, hogy az értékesítést leállításáról nem a német hivatalok döntöttek, hanem azt a Facebook hozta meg - megelőző jelleggel.
Johannes Caspar hamburgi adatvédelmi biztos rendkívül problémásnak nevezte, hogy az óriáscég Facebook-profilhoz köti a hardverek alkalmazását és úgy vélte, hogy a társaság még mindig úgy gondolja, hogy a felhasználók adatai probléma nélkül megoszthatók az egyes leányvállalatai között. A Facebook hangsúlyozta, hogy a döntés az üzleti ügyfeleket nem érinti, valamint azt is, hogy új készleteket egyelőre nem szállít Németországba az Oculus virtuális valóság szemüvegeiből, de a kereskedők a raktáraikban lévő készülékeket nyugodtan értékesíthetik.
A WELT értesülései alapján az intézkedés a cég másfél héttel ezelőtt hozott azon bejelentésével van összhangban, amelynek értelmében Facebook-profil kell majd az Oculus virtuális valóság készülékeinek használatához. A vállalat azután döntött így, hogy az ügyben adatvédelmi aggályok merültek fel és egyeztetett az illetékes német adatvédelmi hivatallal. Az esetet az ír adatvédelmi hatóságnak kellene kivizsgálnia, de a tapasztalatok alapján ez aligha fog gyorsan megtörténni.
A német döntés hasonlít a hamburgi közigazgatási bíróság 2017 májusi ítéletére, amely szerint a WhatsApp adatai nem adhatók ki a Facebook számára és ezáltal a két társaság adatbázisa nem vonható össze. Fontos viszont, hogy az értékesítést leállításáról nem a német hivatalok döntöttek, hanem azt a Facebook hozta meg - megelőző jelleggel.
Johannes Caspar hamburgi adatvédelmi biztos rendkívül problémásnak nevezte, hogy az óriáscég Facebook-profilhoz köti a hardverek alkalmazását és úgy vélte, hogy a társaság még mindig úgy gondolja, hogy a felhasználók adatai probléma nélkül megoszthatók az egyes leányvállalatai között. A Facebook hangsúlyozta, hogy a döntés az üzleti ügyfeleket nem érinti, valamint azt is, hogy új készleteket egyelőre nem szállít Németországba az Oculus virtuális valóság szemüvegeiből, de a kereskedők a raktáraikban lévő készülékeket nyugodtan értékesíthetik.