SG.hu

Grounded

Kiadó: Xbox Game Studios
Fejlesztő: Obsidian Entertainment
Honlap

Rendszerkövetelmények:
Minimum: Intel Core i3-3225 3,3 GHz-es vagy AMD Phenom II X6 1100T processzor, Nvidia GeForce GTX 650 Ti vagy ATI Radeon HD 7850 grafikus kártya, 4 GB RAM, 8 GB szabad hely a merevlemezen
Ajánlott: Intel Core i5-4570 3,2 GHz-es vagy AMD FX-8370 processzor, Nvidia GeForce GTX 1050 Ti vagy ATI Radeon R9 280X grafikus kártya, 6 GB RAM, 8 GB szabad hely a merevlemezen
Hasonló játékok: Subnautica, The Forest
Kategória: túlélőjáték

Újabb különleges próbálkozás érkezett a túlélőjátékok műfaján belül, melyben egy bogárméretűre zsugorodott gyermek irányításával kell megtalálnunk a módját, hogy visszanyerjük eredeti méretünket. Grounded játéktesztünk következik!

Biztosan mindenki emlékszik a nyolcvanas évek egyik kultuszfilmjének tekinthető Drágám, a kölykök összementek! című vígjátékra, mely akkoriban hatalmas dolognak számított, korábban soha, illetve ritkán látott filmes trükkökkel az összement gyerekekről, akik egy egészen más perspektívából ismerhették meg maguk körül a világot. Hogy miért kezdjük ezzel az ósdi filmmel Grounded játéktesztünket? Csupán azért, mert az Obsidian Entertainment legújabb alkotásában pont ez a filmes abszurdum lett átültetve a virtuális világba, és készült belőle egy olyan túlélőjáték, amely már korai hozzáférésben is egyenesen zseniális lett, így a finomhangolásokat követően garantáltan évekig nyújt majd beszédtémát a rajongóknak. Hogy koraiak ezek a nagy szavak? Ha te is megismerkedsz vele, esetleg kipróbálod a Grounded élményét, csakhamar rádöbbensz majd, hogy szemernyi túlzás sincs ebben!

Klikk ide! Klikk ide!

Klikk ide! Klikk ide!

Persze a történet klisés, méghozzá a fenti film ismeretében nagyon is, de itt tényleg másodlagos, hogy mi történt, hogy kik vagyunk, egy a lényeg: sikerült egy tudományos szerkentyű segítségével hangyaméretűvé zsugorodnunk, ami pechünkre éppen a ház mögötti udvarban történt, ahol az aljnövényzetben rengeteg veszély vár majd ránk. A célunk tehát adott lesz: egyrészt próbáljuk meg túlélni ezt a furcsa helyzetet, másrészt pedig találjuk meg a módját, hogy újra normál méretűre növekedhessünk.

Csakhogy ez közel sem lesz egyszerű feladat, hiszen ahogyan az lenni szokott, a kampány indítását követően egyik probléma jön a másik után, ezáltal a szabadon bejárható udvar aljnövényzetében ide-oda kalandozva kell teljesítenünk a küldetéseket, miközben olyan rovarok és helyzetek jelentenek ránk veszélyt, melyekre normál esetben szót sem pazarolnánk. Emberként talán bele sem gondolunk abba, hogy aprócska méretekkel milyen komoly veszélyt jelenthet például egy vöröshangya, hogy mekkora nehézséget okoz tiszta vizet szerezni, illetve olyan fegyvert barkácsolni magunknak, amivel hatékonyan felvehetjük majd a küzdelmet a veszélyekkel szemben. Persze mindez csak a jéghegy csúcsa, lássuk egy kicsit aprólékosabban, hogy milyen kihívások várnak ránk a Grounded keretein belül!

Klikk ide! Klikk ide!

Klikk ide! Klikk ide!

Kezdetben egy kétségbeesett, felszerelések nélküli kisfiúként indulunk neki a nagy kalandnak. Rögtön szembe kell néznünk a helyzet súlyával: muszáj ennünk és innunk ahhoz, hogy életben maradjunk. A gyorskaját itt először kisebb gombák adják majd, szomjúságunkat pedig a fűszálakon megmaradt harmatcseppekkel tudjuk oltani, de óvakodjunk az állott, szennyezett víztől, mert könnyedén megmérgezhetjük magunkat. Nyilván később megtapasztalhatjuk majd az ázsiai konyha sajátosságait is, hiszen amint eljutunk odáig, hogy táborhelyet készítünk magunknak, akkor már süthetünk és főzhetünk, méghozzá a leginkább elérhető alapanyagokból, ami esetünkben a különféle bogárhúsok és egyebek lesznek. A Grounded a túléléshez egy rendkívül összetett, valóban nagyon szerteágazó craftrendszert kényszerít ránk.

Bármerre is járunk a kérdéses világban, mindent összegyűjthetünk. Különféle növények, kövek és egyéb hasznos alapanyagok várnak ránk, melyek mindegyike jó lesz valamire. Elengedhetetlenek lesznek például ahhoz, hogy megalkossuk magunknak az első fegyvereinket, melyekkel megvédhetjük magunkat a veszélyes bogaraktól, de alkothatunk fejszét is annak érdekében, hogy kivághassunk nagyobb növényeket, és újabb nyersanyagokhoz juthassunk hozzá.

Egészen elképesztő, hogy a játékban gyakran még egy adott anyagból is tudunk valamilyen úton-módon – például a tudományos kunyhókban történő elemzés után – más dolgokat előállítani, melyek újabb lehetőségeket nyitnak meg előttünk. Így a közönséges földönfutóból eljuthatunk oda, hogy az óriási területen több bázist tudunk építeni, melyek nemcsak éjszakára adnak nekünk menedéket, hanem napközben is rengeteg előnnyel szolgálnak. Az aprócska kunyhótól kezdve a komplett erődökig bezárólag apránként mindent fel tudunk majd húzni magunknak, a határ mondhatni a csillagos ég lesz!

Klikk ide! Klikk ide!

Klikk ide! Klikk ide!

A craftrendszer keresztül-kasul behálózza a játékot, a fegyverek mellett rengeteg felszerelést, például ruhákat is tudunk készíteni magunknak a különféle rovardarabok és növényi elemek segítségével. Mindeközben egy igazán különleges világ vár ránk. Hiába láttunk ugyanis már milliószor pázsitos udvarokat, itt most egy újabb perspektívából szemlélhetünk mindent, és szavakkal nehéz leírni, hogy mekkora élmények várnak ránk a nagy kalandok során. Testközelből látni addig nagyítóval is észrevehetetlen bogarakat, felfedezni régen elveszett játékokat, labdákat és akciófigurákat, megnézni egy kólás doboz belsejét, vagy távolról, szinte csak homályosan szemlélni a fejünk fölé magasodó házat, ahol korábban éltünk – ezek mind-mind olyan dolgok, melyekre mindenki rácsodálkozik majd. Nem véletlenül, hiszen az egész kifejezetten látványos prezentációval lett tálalva, amihez ráadásul még a körítés is egészen kellemesre sikerült.

Persze kiszakadhatunk mi a történet egyébként kiváló sodrásából, és szerencsét próbálhatunk csak úgy céltalanul is a hátsó kertben. A legjobb azonban, hogy az élményt a barátainkkal is megoszthatjuk, hiszen a különleges sztori kooperatív módban egyaránt élvezhető, ebben a formában pedig újabb szintjeit ismerhetjük meg a Grounded élményének. Bár egyedül is élmény, de négyesben például sokkal nagyobb esélyünk van legyűrni egy farkaspókot, sokkal kellemesebb lesz felépíteni egy nagy erődítményt, ahol mindenkinek saját szobája lehet, egyszóval úgy meg tudjuk szokni ezt a kissé veszélyes, de egyébként gondtalanná tehető életet, hogy nem is akarjuk majd nagyon visszaváltoztatni hőseinket.

Klikk ide! Klikk ide!

Klikk ide! Klikk ide!

Grafika: A rajzfilmes megoldásoknak köszönhetően a Grounded megjelenése kifejezetten sajátosra sikeredett, azt azonban egy pillanatig sem mondanánk rá, hogy nem szép. Éppen ellenkezőleg, néhány mozzanata inkább hihetetlenül látványos lett, és egy színes, jól berendezett, szerethető világ vár ránk ezernyi meglepetéssel, folyamatosan megdöbbenést keltő helyszínekkel vagy megoldásokkal. Dacára a kissé mesésre vett külsőségeknek, a játék kifejezetten mutatósra sikeredett, legyen szó a helyszínekről vagy éppen a rovarokról, nem panaszkodhatunk rá még így, korai változatában sem. Az pedig csak plusz pont, hogy az optimalizálás is jól sikerült!

Kezelőfelület, irányíthatóság: Noha karakterünk mozgása egy kicsit túlzottan könnyedre, tempósra és elnagyoltra sikeredett – néha olyan érzésünk van ugráskor, mintha nem lenne gravitáció –, azonban ezzel lényegesen könnyedebb lett a haladás, de egyszerűbbé váltak a küzdelmek is. Mivel belső nézetből élvezhetjük a nagy kalandot, ezért az irányítást egyáltalán nem nevezhetnénk nehézkesnek, de a kezelőfelület is meglepően letisztult lett, ami különösen nagy elismerés annak fényében, hogy milyen sok lehetőséget tartogat a játék.

Játszhatóság: Bár a sztori egy kerek egész lett, összességében a Grounded azonban mégis egy végtelen történetnek nevezhető, akár kooperatív módban, akár egyedül élveznénk azt. Nyilván eljuthatunk a legmagasabb szintekre – ez rengeteg idő –, de mindig lesz majd valami olyan dolog, amit felépíthetünk, amit elérhetünk, amit kipróbálhatunk, így a szavatosság garantáltan hónapokban mérhető.

Intelligencia, nehézség: A nehézségi fokozatok kalibrálásának köszönhetően mindenki a saját képességeihez tudja igazítani az élményt, így ha túl nehéz, csak néhány kattintás, és máris könnyebben érvényesülhetünk majd. A készítők kifejezetten ügyesek voltak a mesterséges intelligencia programozásával is, a legtöbb rovar nem támad azonnal, de ha betolakodunk a területükre vagy bántjuk az egyik társukat, akkor mindjárt csapatosan jönnek ránk, tehát érhetnek meglepetések minket. Összességében ezen a téren csak pozitív tapasztalataink vannak.

Hangok, zene: A szinkronok kifejezetten kellemesek, bár a legtöbbször csak magunkat, egy robotot vagy hangnaplókat hallhatunk. A zenéket egyelőre nem neveznénk nagyon különlegesnek, ellenben a különféle hanghatások igencsak zseniálisak lettek, tényleg hihető, hogy ott vagyunk az aljnövényzetben, és mindenhol izgő-mozgó bogarak, illetve egyéb lények vesznek minket körül.

Összegzés: A Grounded már korai hozzáférésben is elrabolta a szívünket. Mivel a játék összes főbb funkciója működött, ezért különösebb változás nem várható tőle a későbbiekben, inkább csak finomhangolásokkal számolhatunk, de nincs is szükség jelentősebb módosításra, hiszen a maga műfajában egy példamutató és kiváló megoldásokkal ellátott alkotás született, amiről garantáltan sokat hallunk még a jövőben.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Ironman2 #1
    Nagyon jó a cikk a játékról! Grat!

    Még annyi,hogy kell hozzá xbox live hozzáférés a steames játékhoz is! Gamepass előfizetéssel akár 300 ft-ért is játszható egy hónapig.
    Az utolsó mondatot helyesbíteném,mert a kész változat bizony többet fog tartalmazni,újabb területekkel,és craftolható cuccokkal.Jövőre lesz kész teljesen! Alapból most 3 terület érhető el a játékban.

    Miért a Korai Hozzáférés?
    “From our previous crowdfunding experience, we found incredible value in involving the community early in the process. Early Access gives us the ability to receive and implement community feedback in a way that helps us more nimbly build a better game. Grounded is the type of experience in which community feedback will be critical, and Early Access will enable that feedback loop from the very beginning.”

    Körülbelül mennyi ideig lesz ez a játék a Korai Hozzáférésben?
    “We want to make the best experience possible and putting an exact timeline on an early-in-development game is very challenging. That said, we also want to be transparent with our community, so we will give you our best guess with the understanding that these plans may change. The current target for Grounded’s full release is sometime in 2021.”

    A tervek szerint miben fog különbözni a teljes verzió a korai hozzáférésűtől?
    “There is a ton of great content we want to deliver with Grounded, but more importantly some of the ideas and features may change dramatically based on the feedback we receive from the community. Our current plan for the full release is to have the following features:

    • Complete storyline
    • Steam Achievements and Cards
    • More bugs! The insect kind.
    • More environments and biomes
    • More crafting recipes
    • Additional features and updated systems to improve the entire experience”

    Milyen állapotban van jelenleg a korai hozzáférésű verzió?
    “At the start of Early Access, the following features/content will be available in Grounded, but all content should be considered work in progress:

    • Groundwork laid out for our intended storyline
    • 3 major biomes – the grasslands, the hedge, and the haze
    • Crafting
    • Base building
    • Single player and online co-op play
    • First two tiers of weapons and armor
    • At least ten insects
    • Arachnophobia mode”

    Eltérően lesz árazva a játék a korai hozzáférés alatt és azt követően?
    “We greatly appreciate the willingness of our community to support and engage with the development of Grounded. Therefore, early supporters will receive a benefit since we will gradually increase the price of Grounded in early access as we add more content and features.”

    Hogyan tervezitek bevonni a közösséget a fejlesztés folyamatába?
    “We want to create as many opportunities as possible for our community to engage with us and provide feedback. Whether it is our development blog, discord server, or monthly dev diaries, we will be listening, discussing, and incorporating your feedback from start to finish.”



    Utoljára szerkesztette: Ironman2, 2020.08.30. 12:01:24