Gyurkity Péter
Már nem a játékok húzzák az nVidiát
Ez a szegmens a második helyre szorult vissza az utóbbi hónapokban.
A nagy telefongyártók és egyéb IT-cégek kapcsán rendszeresen beszámolunk a friss piaci eredményekről, amelyeket a szokásos negyedéves és éves jelentésekben közölnek velünk. Az nVidia esetében komoly változást látunk, itt ugyanis most először nem a játékok, illetve az azokhoz szánt eszközök vezetik a listát.
A második periódust összefoglaló részletes jelentésből kiderül, hogy az első helyen, legalábbis a bevételek tekintetében már az adatközpontokba szánt megoldások tanyáznak, ezen termékekből származott tehát a bevétel legnagyobb hányada. Ez jelen esetben 1,75 milliárd dollárt tesz ki, ami 54 százalékos ugrást jelent az első negyedévhez képest, miközben az éves növekedési szint már 167 százalékos. Mindezt persze nem pusztán saját erőből érték el, itt kiemelt szerepet kapott a Mellanox felvásárlása, ez a cég ugyanis kifejezetten az adatközpontokra, valamint az AI-funkciók biztosítására fókuszál, vagyis enélkül semmiképpen nem jött volna össze a komoly helycsere.
Ahogy említettük, a második helyen a játékos szegmensben piacra dobott megoldások találhatók, ezek a cég történetében most először nem tudták kiérdemelni az abszolút első helyezést. Az 1,65 milliárd dolláros bevétel mindenképpen jó eredmény, ezt tehát nem szabad lebecsülni, annál is inkább, mert a globális pandémia ellenére sikerült fenntartani a növekedést, amely nagyjából 25 százaléknak felel meg, mind negyedéves, mind pedig éves szinten. Sokat várnak az új Ampere-architektúrától, amely most, az elkövetkező hónapokban fog megjelenni és lassan elterjedni, ez nyilván a játékfanatikusok számára fontos fejlemény, vagyis elsősorban az asztali és mobilszámítógépek szegmensében eredményez majd újabb lendületet.
Ezzel kapcsolatban érdemes megemlíteni, hogy a napokban két fotó is napvilágot látott, ezeken pedig már a GeForce RTX 3090 látható, a maga teljességében. A méret mindenképpen lenyűgöző, ez még a közvetlen elődhöz képest is jóval nagyobb, reméljük ez a teljesítmény terén is így lesz.
A nagy telefongyártók és egyéb IT-cégek kapcsán rendszeresen beszámolunk a friss piaci eredményekről, amelyeket a szokásos negyedéves és éves jelentésekben közölnek velünk. Az nVidia esetében komoly változást látunk, itt ugyanis most először nem a játékok, illetve az azokhoz szánt eszközök vezetik a listát.
A második periódust összefoglaló részletes jelentésből kiderül, hogy az első helyen, legalábbis a bevételek tekintetében már az adatközpontokba szánt megoldások tanyáznak, ezen termékekből származott tehát a bevétel legnagyobb hányada. Ez jelen esetben 1,75 milliárd dollárt tesz ki, ami 54 százalékos ugrást jelent az első negyedévhez képest, miközben az éves növekedési szint már 167 százalékos. Mindezt persze nem pusztán saját erőből érték el, itt kiemelt szerepet kapott a Mellanox felvásárlása, ez a cég ugyanis kifejezetten az adatközpontokra, valamint az AI-funkciók biztosítására fókuszál, vagyis enélkül semmiképpen nem jött volna össze a komoly helycsere.
Ahogy említettük, a második helyen a játékos szegmensben piacra dobott megoldások találhatók, ezek a cég történetében most először nem tudták kiérdemelni az abszolút első helyezést. Az 1,65 milliárd dolláros bevétel mindenképpen jó eredmény, ezt tehát nem szabad lebecsülni, annál is inkább, mert a globális pandémia ellenére sikerült fenntartani a növekedést, amely nagyjából 25 százaléknak felel meg, mind negyedéves, mind pedig éves szinten. Sokat várnak az új Ampere-architektúrától, amely most, az elkövetkező hónapokban fog megjelenni és lassan elterjedni, ez nyilván a játékfanatikusok számára fontos fejlemény, vagyis elsősorban az asztali és mobilszámítógépek szegmensében eredményez majd újabb lendületet.
Ezzel kapcsolatban érdemes megemlíteni, hogy a napokban két fotó is napvilágot látott, ezeken pedig már a GeForce RTX 3090 látható, a maga teljességében. A méret mindenképpen lenyűgöző, ez még a közvetlen elődhöz képest is jóval nagyobb, reméljük ez a teljesítmény terén is így lesz.