Berta Sándor

Fizetésre kötelezik a Google-t Ausztráliában

A reklámpénzek elszívása miatt bajban vannak az újságok, ami árt a demokráciának. Az amerikai vállalat máris azzal kampányol, hogy mennyire rossz lesz ez a felhasználóknak.

Áprilisban fogalmazódott meg az ausztrál kormány részéről az az elképzelés, hogy az olyan IT-cégek, mint a Facebook és a Google fizessenek a sajtóorgánumoknak azért, ha az ő tartalmaikra mutató linkeket tesznek elérhetővé, például a keresési eredmények között vagy a megjelentetett bejegyzésekben. Az indoklás az volt, hogy a módszer hozzájárulhatna az egyes újságok működésének a finanszírozásához. A Facebook erre az ötletre júniusban úgy reagált, hogy le tud mondani arról, hogy az ausztrál újságok tartalmaival kapcsolatos hirdetéseket és a cikkeikre mutató hivatkozásokat jelentessen meg.

A Google most kampányba kezdett Ausztráliában. A webes óriáscég azzal köszönti a helyi felhasználókat, hogy a kereséseikkor felbukkan egy ablak, amelynek szövege arra utal, hogy a módosítások fenyegetik a keresési szokásaikat. Aki pedig a csatolt linkre rákattintott, az a helyieknek szóló nyílt levelet olvashatta. A dokumentumot Mel Silva, a Google regionális menedzsere jegyezte és az első bekezdése arról szól, hogy az ausztrál piaci verseny- és fogyasztóvédelmi bizottság (ACCC) által kidolgozott, Treasury laws Amendent (News Media and Digital Platforms Mandatory Bargaining Code) Bill 2020 címet viselő törvény azt eredményezheti, hogy a korábbinál rosszabbak lesznek a keresési eredmények, valamint az emberek adatai a médiacégeknél köthet ki. Sőt, még a még az olyan ingyenes szolgáltatások jövője is veszélybe kerülhet, mint a YouTube és a kereső.

Az később a társaság egyik szóvivőjének a válaszaiból kiderült, hogy sem a videomegosztó platformot, sem a keresőt nem fenyegeti veszély. Az illető úgy fogalmazott, hogy őket valójában félreértették. A híroldalak egyébként 28 nappal korábban értesülnek arról, ha a Google módosítja a keresési algoritmusát. Az ACCC úgy reagált a kampányra, hogy a nyílt levél több tévedést tartalmaz. A testület továbbá rámutatott, hogy a jogszabály még mindig csak tervezet formájában létezik és nem lehet tudni, hogy mikor fogadják el.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • lammaer #4
    Egyetértek.
    Ez a klasszikus "ha valakinek jól megy, annak kötelező segítenie azoknak akiknek nem megy jól". Persze ez szociális szempontból érthető megközelítés, de nehogy már egy profitorientált cég megsegítése is ezen alapuljon...
  • csigafi #3
    Áprilisban fogalmazódott meg az ausztrál kormány részéről az az elképzelés, hogy az olyan IT-cégek, mint a Facebook és a Google fizessenek a sajtóorgánumoknak
    Az indoklás az volt, hogy a módszer hozzájárulhatna az egyes újságok működésének a finanszírozásához

    Ez is csak egy újabb lehúzás az ingyen élők részéről. Melyek azok az egyes újságok?

    Nem hülyék az emberek ha nincs minőségi tatalom egy újságban akkor érthető hogy nem megy a szekér nem veszik szekér számra.

    Mondjuk a hazai újságok többsége kb 30-40%-ban teli van reklámokkal. Pl egy Ezermester magazin már nem arról szól hogy építsd meg a hintát a gyereknek ha nem arról hogy hol vedd meg és milyen márkát vegyél.
  • felemelő #2
    Magyarországon talán érthetetlen, így fideszisztán működési módban.

    De a bejáratott demokráciákban a sajtónak hatalmi-ellenőrző szerepe van, és csak a nagy médiumok képesek valódi oknyomozó aparátust fenntartani.
  • Sydra #1
    "A reklámpénzek elszívása miatt bajban vannak az újságok, ami árt a demokráciának."
    Ez többszörösen is hazugság.