Berta Sándor
Nehéz száműzni a flopikat a repülőgépekből
Érdekes megállapításokra jutottak a Boeing 747-es repülőgépeket vizsgáló biztonsági kutatók.
A Pen Test Partners nevű cég munkatársai nyilvánosságra hozták a tanulmányukat, amelyben többek között azt írták, hogy a Boeing 747-es Jumbo Jetek esetében a szükséges szoftverfrissítéseket még mindig flopilemezek segítségével hajtják végre. Az eljárás minden esetben az, hogy egy szakember beül a pilótafülkébe és összesen 8 flopilemezt cserélget a fedélzeti számítógép flopimeghajtójában. Az ilyen jellegű szoftverfrissítéseket 28 naponta meg kell ismételni, mert azok tartalmazzák a navigációval, a repülőterekkel, a le- és a felszállópályákkal, a megközelítési sávokkal, valamint a repülési tervekkel kapcsolatos legfontosabb és legfrissebb információkat és adatokat.
A szakértők csak ritkán kaphatnak bepillantást olyan mélységben a Boeing 747-esek fedélzeti elektronikájába, mint most a Pen Test Partners munkatársai. A vizsgálatról videó is készült és azon jól látható a kábelezés, valamint a számos alkatrész. A Boeing 747-400 típusból több mint 690 darabot készítettek és szállítottak ki számos légitársaságnak. Ezáltal ez a legkeresettebb változat és még sok most is szolgálatban van.
Érdekesség, hogy nem csupán a Jumbo Jeteknél alkalmaznak a frissítésekhez flopilemezeket. Az Aviation Today 2015-ös cikkéből kiderült, hogy a Boeing 737-esek többségénél is ezt a megoldást használják.
A Pen Test Partners nevű cég munkatársai nyilvánosságra hozták a tanulmányukat, amelyben többek között azt írták, hogy a Boeing 747-es Jumbo Jetek esetében a szükséges szoftverfrissítéseket még mindig flopilemezek segítségével hajtják végre. Az eljárás minden esetben az, hogy egy szakember beül a pilótafülkébe és összesen 8 flopilemezt cserélget a fedélzeti számítógép flopimeghajtójában. Az ilyen jellegű szoftverfrissítéseket 28 naponta meg kell ismételni, mert azok tartalmazzák a navigációval, a repülőterekkel, a le- és a felszállópályákkal, a megközelítési sávokkal, valamint a repülési tervekkel kapcsolatos legfontosabb és legfrissebb információkat és adatokat.
A szakértők csak ritkán kaphatnak bepillantást olyan mélységben a Boeing 747-esek fedélzeti elektronikájába, mint most a Pen Test Partners munkatársai. A vizsgálatról videó is készült és azon jól látható a kábelezés, valamint a számos alkatrész. A Boeing 747-400 típusból több mint 690 darabot készítettek és szállítottak ki számos légitársaságnak. Ezáltal ez a legkeresettebb változat és még sok most is szolgálatban van.
Érdekesség, hogy nem csupán a Jumbo Jeteknél alkalmaznak a frissítésekhez flopilemezeket. Az Aviation Today 2015-ös cikkéből kiderült, hogy a Boeing 737-esek többségénél is ezt a megoldást használják.